Popis
Vzdelávací program ponúka príležitosť pre rozvoj pedagogických kompetencií v oblasti evalvácie a diagnostikovania detí predškolského veku, posudzovania individuálnych prejavov dieťaťa, či školskej pripravenosti vo všetkých oblastiach rozvoja dieťaťa
Lektor
PaedDr. Mgr. Jitka Jackulíková
Autorka pracuje ako učiteľka v ZŠ s MŠ, čiastočne ako školský psychológ a lektor pre viaceré vzdelávacie inštitúcie. Má za sebou 20 rokov praxe ako učiteľka a riaditeľka MŠ, diagnostickú a terapeutickú prax v Centre pedagogicko-psychologického poradenstva, prax ako pedagóg na ZŠ a VŠ. Zaujíma sa o problematiku sociálneho a morálneho vývinu detí, témy integrácie a inklúzie a o vzdelávanie detí so špeciálnymi vzdelávacími potrebami.
Obsah vzdelávacieho programu
Prostredníctvom tohto vzdelávacieho programu získate prehľad o možnostiach a postupoch pre realizáciu pedagogickej diagnostiky a pre evalváciu detí v predškolskom veku. Dozviete sa o najčastejšie využívaných metódach pri diagnostikovaní dieťaťa a spôsobe ich záznamov v pedagogickej praxi.
Ciele vzdelávania ako očakávané efekty v profesijnom (seba)rozvoji vedúcich pedagogických zamestnancov:
Obsah vzdelávania:
Lekcia 1: Pedagogická diagnostika v praxi materskej školy
Lekcia 2: Proces diagnostikovania v materskej škole
Lekcia 3: Diagnostická kompetencia učiteľky materskej školy
Lekcia 4: Metódy pedagogickej diagnostiky pre prax v materskej škole – Pozorovanie
Lekcia 5: Metódy pedagogickej diagnostiky pre prax v materskej škole – Test
Lekcia 6: Metódy pedagogickej diagnostiky pre prax v materskej škole – Dotazník
Lekcia 7: Metódy pedagogickej diagnostiky pre prax v materskej škole – Rozhovor
Lekcia 8: Metódy pedagogickej diagnostiky pre prax v materskej škole – Anamnéza
Lekcia 9: Diagnostika detskej kresby
Lekcia 10: HRA ako diagnostická situácia
Lekcia 11: Diagnostika predpokladov školskej úspešnosti
Test – Overenie poznatkov zo samoštúdia
Záverečná prezentácia
Poznámka: Súčasťou teoretického obsahu vzdelávania sú príklady z praxe.
Účastník vzdelávania má k dispozícii 11 učebných textov, 6 PPT prezentácií, 3 zadania dištančných úloh a testu formou online platformy.
O dôležitých termínoch a výsledkoch (dištančné úlohy a test) je informovaný prostredníctvom e-mailu a online platformy.
Rozsah vzdelávacieho programu
50 hodín
Pre koho je program určený
Vzdelávací program je určený učiteľom materských škôl, špeciálnym pedagógom v MŠ a pedagogickým asistentom v MŠ.
Podmienky ukončenia vzdelávania:
Za úspešné absolvovanie inovačného vzdelávania v rozsahu najmenej 50 hodín v súlade s plánom profesijného rozvoja školy patrí zamestnancovi príplatok za profesijný rozvoj vo výške 3 % tarifného platu.
150,00 €
Inovačné vzdelávanie