DIEŤA S NARUŠENOU KOMUNIKAČNOU SCHOPNOSŤOU V MŠ

Popis

Pod širokou definíciou narušenej komunikačnej schopnosti sa môžu skrývať rôzne ťažkosti detí s dorozumením sa medzi rovesníkmi, dospelými zamestnancami MŠ, ťažkosti s porozumením inštrukciám, zaradením sa do chodu výchovno-edukačného procesu či frustráciou z nedostatočného pochopenia svojím okolím. Hlavným cieľom vzdelávania je dokázať identifikovať individuálne výchovno-vzdelávacie potreby u detí s NKS a poznatky aktívne využiť počas vyučovacieho procesu, stanoviť a facilitovať pre dieťa komunikačné ciele počas výučby. Okrem teoretických informácií ponúka rôzne komunikačné stratégie, inšpirácie na materiály a aktivity, ktoré prispievajú k úspešnému integračnému procesu detí s NKS.

Lektor

Mgr. Jana Pečarková

V roku 2013 ukončila štúdium na Pedagogickej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave v odbore logopédia. Do roku 2016 pracovala v ambulancii klinickej logopédie v Mestskej poliklinike v Šuranoch. Absolvovala viaceré odborné kurzy na Slovensku i v zahraničí. Píše odborné články do časopisov a zborníkov, organizuje aktivity pre deti a mládež s narušenou komunikačnou schopnosťou. V rámci dobrovoľníctva pôsobí v občianskom združení Aktivko zameranom na osvetu logopédie ako online poradca a prednáša v materských školách a centrách o vývine detskej reči. Je zakladateľkou blogu nehovorinecakajte.webnode.sk, administrátorkou rodičovských skupín na sociálnych sieťach. V súčasnosti pôsobí ako logopéd v Centre špeciálnopedagogického poradenstva v Námestove. Poskytuje starostlivosť aj deťom v špeciálnej materskej škole a vedie kurzy pre rodičov detí s oneskoreným vývinom reči.

Obsah vzdelávacieho programu

Vzdelávací program v 10 lekciách obsahuje učebné texty a komentované prezentácie, ktoré ich dopĺňajú. Súčasťou kurzu sú dve dištančné úlohy zamerané na aplikovanie získaných poznatkov do svojej pedagogickej praxe. Na overenie zvládnutia teoretických vedomostí je zostavený jeden test s 25 položkami s výberom jednej správnej odpovede.

  1. NKS a jej druhy
  2. Jazykové roviny komunikácie
  3. Prejavy a obmedzenia detí s NKS v MŠ
  4. Komunikácia a spolupráca s rodičom dieťaťa v MŠ
  5. Pedagogický zamestnanec ako člen multidisciplinárneho tímu
  6. Inklúzia dieťaťa s NKS v MŠ
  7. Podpora žiakov s NKS v MŠ – komunikačné stratégie
  8. Podpora žiakov s NKS v MŠ – materiály a aktivity
  9. Podpora žiakov s NKS v MŠ – augmentatívna a alternatívna komunikácia
  10. Hodnotenie žiakov s NKS v MŠ

Rozsah vzdelávacieho programu

50 hodín

Pre koho je program určený

Vzdelávací program je určený zamestnancom:

Podmienky absolvovania programu:

Vzdelávací program prebieha dištančnou formou. Pre jeho úspešné ukončenie je potrebné preštudovať všetky lekcie, vypracovať a odoslať na kontrolu dve dištančné úlohy, absolvovať test s úspešnosťou min. 80 % a na záver úspešne absolvovať záverečnú prezentáciu pred trojčlennou komisiou.

Za úspešné absolvovanie inovačného vzdelávania v rozsahu najmenej 50 hodín v súlade s plánom profesijného rozvoja školy patrí zamestnancovi príplatok za profesijný rozvoj vo výške 3 % tarifného platu.

Cena vzdelávania:

150,00 €

Typ vzdelávania:

Inovačné vzdelávanie

Toto vzdelávanie je vhodné pre tieto typy inštitúcií:

  • Materská škola
  • Toto vzdelávanie je vhodné pre tieto typy profesií:

  • Učiteľ MŠ
  • Pedagogický asistent / Vychovávateľ
  • Link na vzdelávanie:

    https://www.raabeakademia.sk/courses/dieta-s-narusenou-komunikacnou-schopnostou-v-ms

    DIEŤA S NARUŠENOU KOMUNIKAČNOU SCHOPNOSŤOU V MŠ

    Neobmedzený prístup
    Všetky úrovne
    kapitoly: 32
    testy: 1
    87 študentov

    Popis

    Pod širokou definíciou narušenej komunikačnej schopnosti sa môžu skrývať rôzne ťažkosti detí s dorozumením sa medzi rovesníkmi, dospelými zamestnancami MŠ, ťažkosti s porozumením inštrukciám, zaradením sa do chodu výchovno-edukačného procesu či frustráciou z nedostatočného pochopenia svojím okolím. Hlavným cieľom vzdelávania je dokázať identifikovať individuálne výchovno-vzdelávacie potreby u detí s NKS a poznatky aktívne využiť počas vyučovacieho procesu, stanoviť a facilitovať pre dieťa komunikačné ciele počas výučby. Okrem teoretických informácií ponúka rôzne komunikačné stratégie, inšpirácie na materiály a aktivity, ktoré prispievajú k úspešnému integračnému procesu detí s NKS.

    Lektor

    Mgr. Jana Pečarková

    V roku 2013 ukončila štúdium na Pedagogickej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave v odbore logopédia. Do roku 2016 pracovala v ambulancii klinickej logopédie v Mestskej poliklinike v Šuranoch. Absolvovala viaceré odborné kurzy na Slovensku i v zahraničí. Píše odborné články do časopisov a zborníkov, organizuje aktivity pre deti a mládež s narušenou komunikačnou schopnosťou. V rámci dobrovoľníctva pôsobí v občianskom združení Aktivko zameranom na osvetu logopédie ako online poradca a prednáša v materských školách a centrách o vývine detskej reči. Je zakladateľkou blogu nehovorinecakajte.webnode.sk, administrátorkou rodičovských skupín na sociálnych sieťach. V súčasnosti pôsobí ako logopéd v Centre špeciálnopedagogického poradenstva v Námestove. Poskytuje starostlivosť aj deťom v špeciálnej materskej škole a vedie kurzy pre rodičov detí s oneskoreným vývinom reči.

    Obsah vzdelávacieho programu

    Vzdelávací program v 10 lekciách obsahuje učebné texty a komentované prezentácie, ktoré ich dopĺňajú. Súčasťou kurzu sú dve dištančné úlohy zamerané na aplikovanie získaných poznatkov do svojej pedagogickej praxe. Na overenie zvládnutia teoretických vedomostí je zostavený jeden test s 25 položkami s výberom jednej správnej odpovede.

    1. NKS a jej druhy
    2. Jazykové roviny komunikácie
    3. Prejavy a obmedzenia detí s NKS v MŠ
    4. Komunikácia a spolupráca s rodičom dieťaťa v MŠ
    5. Pedagogický zamestnanec ako člen multidisciplinárneho tímu
    6. Inklúzia dieťaťa s NKS v MŠ
    7. Podpora žiakov s NKS v MŠ – komunikačné stratégie
    8. Podpora žiakov s NKS v MŠ – materiály a aktivity
    9. Podpora žiakov s NKS v MŠ – augmentatívna a alternatívna komunikácia
    10. Hodnotenie žiakov s NKS v MŠ

    Rozsah vzdelávacieho programu

    50 hodín

    Pre koho je program určený

    Vzdelávací program je určený zamestnancom:

    • samostatný učiteľ MŠ/špeciálnej MŠ
    • začínajúci/samostatný odborný zamestnanec MŠ

    Podmienky absolvovania programu:

    Vzdelávací program prebieha dištančnou formou. Pre jeho úspešné ukončenie je potrebné preštudovať všetky lekcie, vypracovať a odoslať na kontrolu dve dištančné úlohy, absolvovať test s úspešnosťou min. 80 % a na záver úspešne absolvovať záverečnú prezentáciu pred trojčlennou komisiou.

    Za úspešné absolvovanie inovačného vzdelávania v rozsahu najmenej 50 hodín v súlade s plánom profesijného rozvoja školy patrí zamestnancovi príplatok za profesijný rozvoj vo výške 3 % tarifného platu.