TVORBA ATESTAČNÉHO PORTFÓLIA PRE PZ A OZ

Popis
Vzdelávací program je rozdelený do teoretickej a praktickej časti. V jednotlivých kapitolách sa venuje východiskám a podmienkam atestačného konania a profesijným štandardom. Účastník sa dozvie, akým spôsobom pracovať s profesijným štandardom a kompetenčným profilom, ako rozlíšiť úrovne a posúdenie vlastných kompetencií. Účel, obsah a spôsob tvorby atestačného portfólia bude obsahom jednotlivých častí programu inovačného vzdelávania.

Lektor

PaedDr. Darina Výbohová, PhD.

Vyštudovala učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov fyzika a základy techniky na Pedagogickej fakulte v Banskej Bystrici. Po absolvovaní štúdia pôsobila ako pedagóg na ZŠ vo Zvolene, neskôr v Metodicko-pedagogickom centre.
Aktuálne sa venuje profesijnému rozvoju vedúcich pedagogických zamestnancov v oblasti vedenia ľudí. Od roku 2000 kontinuálne pracuje ako koordinátor viacerých projektov medzinárodnej spolupráce so školami, regionálnymi inštitúciami a zahraničnými partnermi so zameraním na transfer inovácii do edukačného procesu. Je učiteľkou profesijného rozvoja, mentor, kouč a konzultant atestačného konania s dlhoročnou praxou v oblasti poradenstva v profesijnom rozvoji PZ/OZ.

Oblasti vzdelávania:
Atestačné konanie – portfólio pedagogický zamestnanec/ odborný zamestnanec
Vedúci pedagogický zamestnanec/ Vedúci odborný zamestnanec – vedenie ľudí, rozvoj zamestnancov, projekty spolupráce
STEM, prírodovedná gramotnosť, environmentálna výchova, aktivizujúce metódy …

Obsah
Vzdelávanie bude prebiehať on-line dištančnou formou prostredníctvom učebných textov a komentovaných prezentácií. Dištančné úlohy, test a záverečná práca sú nastavené tak, aby účastníci poznali princípy a postup tvorby atestačného portfólia a vedeli ich aplikovať v rámci zodpovednosti pri riadení vlastného profesijného rozvoja PZ/OZ. Vzdelávací program je rozdelený do 7 lekcií.

  1. LEKCIA: Východiská a podmienky atestačného konania
  2. LEKCIA: Profesijné štandardy (DU1)
  3. LEKCIA: Atestačné portfólio PZ/OZ
  4. LEKCIA: Reflexia vlastného profesijného pôsobenia (DU2)
  5. LEKCIA: Budovanie kultúry kolegiálnej reflexie
  6. LEKCIA: Posúdenie atestačného portfólia (DU3)
  7. LEKCIA: Aktualizačné vzdelávanie – nástroj aj produkt procesu profesijného rastu
  8. TEST: Overenie poznatkov zo samoštúdia
  9. Záverečná prezentácia

Rozsah vzdelávacieho programu
50 hodín

Pre koho je program určený
pedagogický zamestnanec a odborný zamestnanec bez špecifikácie

Podmienky absolvovania programu:

  1. Účasť na dištančnej forme vzdelávania a absolvovanie 7 lekcií vzdelávania.
  2. Vypracovanie a odovzdanie všetkých výstupov dištančnej formy vzdelávania.
  3. Vypracovanie a prezentácia záverečného zadania pred trojčlennou komisiou v súlade s § 56 ods. 1 zákona č. 138/2019 Z. z.

Záverečná prezentácia:
Návrh aktualizačného vzdelávania s využitím informácií a námetov z obsahu inovačného vzdelávania (aplikačná časť). Prezentácia (obsahu) vlastného portfólia.

Za úspešné absolvovanie inovačného vzdelávania v rozsahu najmenej 50 hodín v súlade s plánom profesijného rozvoja školy patrí zamestnancovi príplatok za profesijný rozvoj vo výške 3 % tarifného platu.

Cena vzdelávania:

150,00 €

Typ vzdelávania:

Inovačné vzdelávanie

Toto vzdelávanie je vhodné pre tieto typy inštitúcií:

  • Materská škola
  • Základná škola a GOŠ
  • Stredná škola
  • Základná umelecká škola
  • Toto vzdelávanie je vhodné pre tieto typy profesií:

  • Učiteľ 1. stupňa ZŠ
  • Učiteľ 2. stupňa ZŠ
  • Učiteľ MŠ
  • Učiteľ SŠ
  • Učiteľ ZUŠ
  • Link na vzdelávanie:

    https://www.raabeakademia.sk/courses/tvorba-atestacneho-portfolia-pre-pz-a-oz

    TVORBA ATESTAČNÉHO PORTFÓLIA PRE PZ A OZ

    Neobmedzený prístup
    Všetky úrovne
    kapitoly: 18
    testy: 1
    238 študentov

    Popis
    Vzdelávací program je rozdelený do teoretickej a praktickej časti. V jednotlivých kapitolách sa venuje východiskám a podmienkam atestačného konania a profesijným štandardom. Účastník sa dozvie, akým spôsobom pracovať s profesijným štandardom a kompetenčným profilom, ako rozlíšiť úrovne a posúdenie vlastných kompetencií. Účel, obsah a spôsob tvorby atestačného portfólia bude obsahom jednotlivých častí programu inovačného vzdelávania.

    Lektor

    PaedDr. Darina Výbohová, PhD.

    Vyštudovala učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov fyzika a základy techniky na Pedagogickej fakulte v Banskej Bystrici. Po absolvovaní štúdia pôsobila ako pedagóg na ZŠ vo Zvolene, neskôr v Metodicko-pedagogickom centre.
    Aktuálne sa venuje profesijnému rozvoju vedúcich pedagogických zamestnancov v oblasti vedenia ľudí. Od roku 2000 kontinuálne pracuje ako koordinátor viacerých projektov medzinárodnej spolupráce so školami, regionálnymi inštitúciami a zahraničnými partnermi so zameraním na transfer inovácii do edukačného procesu. Je učiteľkou profesijného rozvoja, mentor, kouč a konzultant atestačného konania s dlhoročnou praxou v oblasti poradenstva v profesijnom rozvoji PZ/OZ.

    Oblasti vzdelávania:
    Atestačné konanie – portfólio pedagogický zamestnanec/ odborný zamestnanec
    Vedúci pedagogický zamestnanec/ Vedúci odborný zamestnanec – vedenie ľudí, rozvoj zamestnancov, projekty spolupráce
    STEM, prírodovedná gramotnosť, environmentálna výchova, aktivizujúce metódy …

    Obsah
    Vzdelávanie bude prebiehať on-line dištančnou formou prostredníctvom učebných textov a komentovaných prezentácií. Dištančné úlohy, test a záverečná práca sú nastavené tak, aby účastníci poznali princípy a postup tvorby atestačného portfólia a vedeli ich aplikovať v rámci zodpovednosti pri riadení vlastného profesijného rozvoja PZ/OZ. Vzdelávací program je rozdelený do 7 lekcií.

    1. LEKCIA: Východiská a podmienky atestačného konania
    2. LEKCIA: Profesijné štandardy (DU1)
    3. LEKCIA: Atestačné portfólio PZ/OZ
    4. LEKCIA: Reflexia vlastného profesijného pôsobenia (DU2)
    5. LEKCIA: Budovanie kultúry kolegiálnej reflexie
    6. LEKCIA: Posúdenie atestačného portfólia (DU3)
    7. LEKCIA: Aktualizačné vzdelávanie – nástroj aj produkt procesu profesijného rastu
    8. TEST: Overenie poznatkov zo samoštúdia
    9. Záverečná prezentácia

    Rozsah vzdelávacieho programu
    50 hodín

    Pre koho je program určený
    pedagogický zamestnanec a odborný zamestnanec bez špecifikácie

    Podmienky absolvovania programu:

    1. Účasť na dištančnej forme vzdelávania a absolvovanie 7 lekcií vzdelávania.
    2. Vypracovanie a odovzdanie všetkých výstupov dištančnej formy vzdelávania.
    3. Vypracovanie a prezentácia záverečného zadania pred trojčlennou komisiou v súlade s § 56 ods. 1 zákona č. 138/2019 Z. z.

    Záverečná prezentácia:
    Návrh aktualizačného vzdelávania s využitím informácií a námetov z obsahu inovačného vzdelávania (aplikačná časť). Prezentácia (obsahu) vlastného portfólia.

    Za úspešné absolvovanie inovačného vzdelávania v rozsahu najmenej 50 hodín v súlade s plánom profesijného rozvoja školy patrí zamestnancovi príplatok za profesijný rozvoj vo výške 3 % tarifného platu.