PSYCHOHYGIENICKÉ MINIMUM PEDAGÓGOV

Popis
Program inovačného vzdelávania s názvom Psychohygienické minimum pedagógov – starostlivosť o mentálne zdravie v edukačnej realite ponúka účastníkom základný prehľad a oboznámenie s témami týkajúcimi sa starostlivosti o mentálne zdravie pedagógov pôsobiacich v edukačnom prostredí v rámci výchovno-vzdelávacieho procesu. Hlavným cieľom vzdelávania je pripomenúť riziká, ktoré so sebou pedagogická profesia prináša a tiež ponúknuť niektoré profylaktické, preventívne, ale aj intervenčné možnosti, ktoré sú nevyhnutnou súčasťou psychohygienickej starostlivosti v pomáhajúcich profesiách. Celý obsah programu je vyskladaný nielen z teoretických informácií, ale tiež z mnohých výskumných zistení a praktických skúseností, ktoré akcentujú práve dôležitosť a nevyhnutnosť psychohygieny v živote pedagógov a odborníkov z radov pomáhajúcich profesií.

Lektor

PhDr. Peter Kusý, PhD.
Vyštudoval jednoodborovú psychológiu, doktorandské štúdium ukončil v pedagogike a rigorózne konanie v psychológii. Praktické skúsenosti získal v rôznych zariadeniach – napr. Psychiatrická klinika FN v Nitre a Trenčíne, Krízové centrum Pálkovo centrum v Liptovskom Mikuláši, Krízové centrum Slniečko v Nitre, Krízové centrum DÚHA v Bratislave, Úsmev n. o. v Nových Zámkoch a Detský domov v Trnave. Absolvoval tiež ďalšie vzdelávanie a kurzy – napr. Muzikoterapia, Socioterapia, Muzikofiletika, Práca so snami v psychoterapii, Relaxačné techniky (Autogénny tréning a Jacobsonova progresívna svalová relaxácia), Hypnóza, Holotropné dýchanie, Vzťahová väzba a psychotraumatizácia a Lüscherov farebný test, Biology and Behavior in Psychology (ALISON, Ireland). Má úspešne absolvovaný dlhodobý psychoterapeutický výcvik v Integrovanej psychoterapii/Knobloch pod záštitou Medzinárodného strediska pre integrovanú psychoterapiu a zdravý životný štýl – INCIP v Kroměříži (ČR) – certifikovaný stupeň terapeut. Je zapísaný v zozname socioterapeutov SR pod záštitou Inštitútu psychoterapie a socioterapie – IPS. Aktívne sa zúčastňuje významných odborných a vedeckých konferencií a kongresov doma aj v zahraničí. Aktuálne pôsobí na akademickej pôde a zároveň vo vlastnej poradensko-terapeutickej praxi. Tiež lektoruje rôzne vzdelávania pre odborníkov z radov pomáhajúcich profesií v rámci školstva, zdravotníctva, sociálnych služieb, ale aj v súkromnom sektore.

Obsah vzdelávacieho programu
Vzdelávací program obsahuje komentované prezentácie a učebné texty. Na overenie praktickej implementácie odborných poznatkov a mieru sebareflexie v kontexte vlastnej psychohygieny sú pripravené tri priebežné dištančné úlohy.

    1. Psychohygiena ako (nevyhnutná) súčasť (života) pedagógov
    2. Stres a jeho manažment – základné vymedzenia, mýty a fakty o strese
    3. Stresory a salutory – ako ich rozpoznať a stratégie zvládania stresu
    4. Riziká spojené s pedagogickou profesiou – syndróm vyhorenia a stresom podmienené (psychosomatické) ťažkosti
    5. Ako nestratiť nadšenie? – prevencia syndrómu vyhorenia
    6. Supervízia a sebareflexia ako nástroj prevencie (nielen) vyhorenia pedagóga
    7. Work-life balance v kontexte psychohygieny pedagóga
    8. Metódy eliminujúce stres a posilňujúce duševné zdravie
    9. Implementácia psychohygienických princípov do vlastnej pedagogickej praxe

Rozsah vzdelávacieho programu
50 hodín

Pre koho je program určený
Vzdelávací program je určený pedagogickým a odborným zamestnancom:

      • učiteľ predprimárneho vzdelávania,
      • učiteľ prvého stupňa základnej školy,
      • učiteľ druhého stupňa základnej školy,
      • učiteľ strednej školy,
      • vychovávateľ,
      • pedagogický asistent,
      • špeciálny pedagóg, školský špeciálny pedagóg, sociálny pedagóg, školský sociálny pedagóg.

Podmienky absolvovania programu:
Vzdelávací program prebieha dištančnou formou. Pre jeho úspešné ukončenie je potrebné preštudovať všetky lekcie, vypracovať a odoslať na kontrolu tri dištančné úlohy a na záver úspešne absolvovať záverečnú prezentáciu pred trojčlennou komisiou.

Za úspešné absolvovanie inovačného vzdelávania v rozsahu najmenej 50 hodín v súlade s plánom profesijného rozvoja školy patrí zamestnancovi príplatok za profesijný rozvoj vo výške 3 % tarifného platu.

Cena vzdelávania:

150,00 €

Typ vzdelávania:

Inovačné vzdelávanie

Toto vzdelávanie je vhodné pre tieto typy inštitúcií:

  • Stredná škola
  • Materská škola
  • Základná škola a GOŠ
  • Základná umelecká škola
  • Toto vzdelávanie je vhodné pre tieto typy profesií:

  • Učiteľ MŠ
  • Učiteľ 1. stupňa ZŠ
  • Učiteľ SŠ
  • Učiteľ 2. stupňa ZŠ
  • Pedagogický asistent / Vychovávateľ
  • Sociálny pedagóg
  • Špeciálny pedagóg / Školský špeciálny pedagóg
  • Učiteľ ZUŠ
  • Link na vzdelávanie:

    https://www.raabeakademia.sk/courses/psychohygienicke-minimum-pedagogov

    PSYCHOHYGIENICKÉ MINIMUM PEDAGÓGOV

    Neobmedzený prístup
    Všetky úrovne
    kapitoly: 24
    testy: 0
    208 študentov

    Popis
    Program inovačného vzdelávania s názvom Psychohygienické minimum pedagógov – starostlivosť o mentálne zdravie v edukačnej realite ponúka účastníkom základný prehľad a oboznámenie s témami týkajúcimi sa starostlivosti o mentálne zdravie pedagógov pôsobiacich v edukačnom prostredí v rámci výchovno-vzdelávacieho procesu. Hlavným cieľom vzdelávania je pripomenúť riziká, ktoré so sebou pedagogická profesia prináša a tiež ponúknuť niektoré profylaktické, preventívne, ale aj intervenčné možnosti, ktoré sú nevyhnutnou súčasťou psychohygienickej starostlivosti v pomáhajúcich profesiách. Celý obsah programu je vyskladaný nielen z teoretických informácií, ale tiež z mnohých výskumných zistení a praktických skúseností, ktoré akcentujú práve dôležitosť a nevyhnutnosť psychohygieny v živote pedagógov a odborníkov z radov pomáhajúcich profesií.

    Lektor

    PhDr. Peter Kusý, PhD.
    Vyštudoval jednoodborovú psychológiu, doktorandské štúdium ukončil v pedagogike a rigorózne konanie v psychológii. Praktické skúsenosti získal v rôznych zariadeniach – napr. Psychiatrická klinika FN v Nitre a Trenčíne, Krízové centrum Pálkovo centrum v Liptovskom Mikuláši, Krízové centrum Slniečko v Nitre, Krízové centrum DÚHA v Bratislave, Úsmev n. o. v Nových Zámkoch a Detský domov v Trnave. Absolvoval tiež ďalšie vzdelávanie a kurzy – napr. Muzikoterapia, Socioterapia, Muzikofiletika, Práca so snami v psychoterapii, Relaxačné techniky (Autogénny tréning a Jacobsonova progresívna svalová relaxácia), Hypnóza, Holotropné dýchanie, Vzťahová väzba a psychotraumatizácia a Lüscherov farebný test, Biology and Behavior in Psychology (ALISON, Ireland). Má úspešne absolvovaný dlhodobý psychoterapeutický výcvik v Integrovanej psychoterapii/Knobloch pod záštitou Medzinárodného strediska pre integrovanú psychoterapiu a zdravý životný štýl – INCIP v Kroměříži (ČR) – certifikovaný stupeň terapeut. Je zapísaný v zozname socioterapeutov SR pod záštitou Inštitútu psychoterapie a socioterapie – IPS. Aktívne sa zúčastňuje významných odborných a vedeckých konferencií a kongresov doma aj v zahraničí. Aktuálne pôsobí na akademickej pôde a zároveň vo vlastnej poradensko-terapeutickej praxi. Tiež lektoruje rôzne vzdelávania pre odborníkov z radov pomáhajúcich profesií v rámci školstva, zdravotníctva, sociálnych služieb, ale aj v súkromnom sektore.

    Obsah vzdelávacieho programu
    Vzdelávací program obsahuje komentované prezentácie a učebné texty. Na overenie praktickej implementácie odborných poznatkov a mieru sebareflexie v kontexte vlastnej psychohygieny sú pripravené tri priebežné dištančné úlohy.

      1. Psychohygiena ako (nevyhnutná) súčasť (života) pedagógov
      2. Stres a jeho manažment – základné vymedzenia, mýty a fakty o strese
      3. Stresory a salutory – ako ich rozpoznať a stratégie zvládania stresu
      4. Riziká spojené s pedagogickou profesiou – syndróm vyhorenia a stresom podmienené (psychosomatické) ťažkosti
      5. Ako nestratiť nadšenie? – prevencia syndrómu vyhorenia
      6. Supervízia a sebareflexia ako nástroj prevencie (nielen) vyhorenia pedagóga
      7. Work-life balance v kontexte psychohygieny pedagóga
      8. Metódy eliminujúce stres a posilňujúce duševné zdravie
      9. Implementácia psychohygienických princípov do vlastnej pedagogickej praxe

    Rozsah vzdelávacieho programu
    50 hodín

    Pre koho je program určený
    Vzdelávací program je určený pedagogickým a odborným zamestnancom:

        • učiteľ predprimárneho vzdelávania,
        • učiteľ prvého stupňa základnej školy,
        • učiteľ druhého stupňa základnej školy,
        • učiteľ strednej školy,
        • vychovávateľ,
        • pedagogický asistent,
        • špeciálny pedagóg, školský špeciálny pedagóg, sociálny pedagóg, školský sociálny pedagóg.

    Podmienky absolvovania programu:
    Vzdelávací program prebieha dištančnou formou. Pre jeho úspešné ukončenie je potrebné preštudovať všetky lekcie, vypracovať a odoslať na kontrolu tri dištančné úlohy a na záver úspešne absolvovať záverečnú prezentáciu pred trojčlennou komisiou.

    Za úspešné absolvovanie inovačného vzdelávania v rozsahu najmenej 50 hodín v súlade s plánom profesijného rozvoja školy patrí zamestnancovi príplatok za profesijný rozvoj vo výške 3 % tarifného platu.