PEDAGOGICKÁ DIAGNOSTIKA A EVALVÁCIA V PRAXI MATERSKEJ ŠKOLY

Popis

Vzdelávací program ponúka príležitosť pre rozvoj pedagogických kompetencií v oblasti evalvácie a diagnostikovania detí predškolského veku, posudzovania individuálnych prejavov dieťaťa, či školskej pripravenosti vo všetkých oblastiach rozvoja dieťaťa

Lektor 

PaedDr. Mgr. Jitka Jackulíková

Autorka pracuje ako učiteľka v ZŠ s MŠ, čiastočne ako školský psychológ a lektor pre viaceré vzdelávacie inštitúcie. Má za sebou 20 rokov praxe ako učiteľka a riaditeľka MŠ, diagnostickú a terapeutickú prax v Centre pedagogicko-psychologického poradenstva, prax ako pedagóg na ZŠ a VŠ. Zaujíma sa o problematiku sociálneho a morálneho vývinu detí, témy integrácie a inklúzie a o vzdelávanie detí so špeciálnymi vzdelávacími potrebami.

Obsah vzdelávacieho programu

Prostredníctvom tohto vzdelávacieho programu získate prehľad o možnostiach a postupoch pre realizáciu pedagogickej diagnostiky a pre evalváciu detí v predškolskom veku. Dozviete sa o najčastejšie využívaných metódach pri diagnostikovaní dieťaťa a spôsobe ich záznamov v pedagogickej praxi.

Ciele vzdelávania ako očakávané efekty v profesijnom (seba)rozvoji vedúcich pedagogických zamestnancov:

Obsah vzdelávania:

Lekcia 1: Pedagogická diagnostika v praxi materskej školy
Lekcia 2: Proces diagnostikovania v materskej škole
Lekcia 3: Diagnostická kompetencia učiteľky materskej školy
Lekcia 4: Metódy pedagogickej diagnostiky pre prax v materskej škole – Pozorovanie
Lekcia 5: Metódy pedagogickej diagnostiky pre prax v materskej škole – Test
Lekcia 6: Metódy pedagogickej diagnostiky pre prax v materskej škole – Dotazník
Lekcia 7: Metódy pedagogickej diagnostiky pre prax v materskej škole – Rozhovor
Lekcia 8: Metódy pedagogickej diagnostiky pre prax v materskej škole – Anamnéza
Lekcia 9: Diagnostika detskej kresby
Lekcia 10: HRA ako diagnostická situácia
Lekcia 11: Diagnostika predpokladov školskej úspešnosti
Test – Overenie poznatkov zo samoštúdia
Záverečná prezentácia

Poznámka: Súčasťou teoretického obsahu vzdelávania sú príklady z praxe.

Účastník vzdelávania má k dispozícii 11 učebných textov, 6 PPT prezentácií, 3 zadania dištančných úloh a testu formou online platformy.

O dôležitých termínoch a výsledkoch (dištančné úlohy a test) je informovaný prostredníctvom e-mailu a online platformy.

Rozsah vzdelávacieho programu
50 hodín

Pre koho je program určený
Vzdelávací program je určený učiteľom materských škôl, špeciálnym pedagógom v MŠ a pedagogickým asistentom v MŠ.

Podmienky ukončenia vzdelávania:

Za úspešné absolvovanie inovačného vzdelávania v rozsahu najmenej 50 hodín v súlade s plánom profesijného rozvoja školy patrí zamestnancovi príplatok za profesijný rozvoj vo výške 3 % tarifného platu.

Cena vzdelávania:

150,00 €

Typ vzdelávania:

Inovačné vzdelávanie

Toto vzdelávanie je vhodné pre tieto typy inštitúcií:

  • Materská škola
  • Toto vzdelávanie je vhodné pre tieto typy profesií:

  • Učiteľ MŠ
  • Pedagogický asistent / Vychovávateľ
  • Špeciálny pedagóg / Školský špeciálny pedagóg
  • Link na vzdelávanie:

    https://www.raabeakademia.sk/courses/10149

    PEDAGOGICKÁ DIAGNOSTIKA A EVALVÁCIA V PRAXI MATERSKEJ ŠKOLY

    Neobmedzený prístup
    Všetky úrovne
    kapitoly: 22
    testy: 1
    49 študentov

    Popis

    Vzdelávací program ponúka príležitosť pre rozvoj pedagogických kompetencií v oblasti evalvácie a diagnostikovania detí predškolského veku, posudzovania individuálnych prejavov dieťaťa, či školskej pripravenosti vo všetkých oblastiach rozvoja dieťaťa

    Lektor 

    PaedDr. Mgr. Jitka Jackulíková

    Autorka pracuje ako učiteľka v ZŠ s MŠ, čiastočne ako školský psychológ a lektor pre viaceré vzdelávacie inštitúcie. Má za sebou 20 rokov praxe ako učiteľka a riaditeľka MŠ, diagnostickú a terapeutickú prax v Centre pedagogicko-psychologického poradenstva, prax ako pedagóg na ZŠ a VŠ. Zaujíma sa o problematiku sociálneho a morálneho vývinu detí, témy integrácie a inklúzie a o vzdelávanie detí so špeciálnymi vzdelávacími potrebami.

    Obsah vzdelávacieho programu

    Prostredníctvom tohto vzdelávacieho programu získate prehľad o možnostiach a postupoch pre realizáciu pedagogickej diagnostiky a pre evalváciu detí v predškolskom veku. Dozviete sa o najčastejšie využívaných metódach pri diagnostikovaní dieťaťa a spôsobe ich záznamov v pedagogickej praxi.

    Ciele vzdelávania ako očakávané efekty v profesijnom (seba)rozvoji vedúcich pedagogických zamestnancov:

    • Získať prehľad o možnostiach a spôsobe realizácie pedagogickej diagnostiky v materskej škole.
    • Oboznámiť sa so základnými diagnostickými metódami a technikami v pedagogickej diagnostike, s možnosťami zaznamenávania a dokumentácie.
    • Porozumieť nutnosti rešpektovania individuality jedinca a poznať podmienky pre objektívnosť diagnostikovania.
    • Poznať dôležitosť pedagogickej diagnostiky vo výchovno-vzdelávacom procese a rozšíriť diagnostickú kompetenciu učiteľky materskej školy.

    Obsah vzdelávania:

    Lekcia 1: Pedagogická diagnostika v praxi materskej školy
    Lekcia 2: Proces diagnostikovania v materskej škole
    Lekcia 3: Diagnostická kompetencia učiteľky materskej školy
    Lekcia 4: Metódy pedagogickej diagnostiky pre prax v materskej škole – Pozorovanie
    Lekcia 5: Metódy pedagogickej diagnostiky pre prax v materskej škole – Test
    Lekcia 6: Metódy pedagogickej diagnostiky pre prax v materskej škole – Dotazník
    Lekcia 7: Metódy pedagogickej diagnostiky pre prax v materskej škole – Rozhovor
    Lekcia 8: Metódy pedagogickej diagnostiky pre prax v materskej škole – Anamnéza
    Lekcia 9: Diagnostika detskej kresby
    Lekcia 10: HRA ako diagnostická situácia
    Lekcia 11: Diagnostika predpokladov školskej úspešnosti
    Test – Overenie poznatkov zo samoštúdia
    Záverečná prezentácia

    Poznámka: Súčasťou teoretického obsahu vzdelávania sú príklady z praxe.

    Účastník vzdelávania má k dispozícii 11 učebných textov, 6 PPT prezentácií, 3 zadania dištančných úloh a testu formou online platformy.

    O dôležitých termínoch a výsledkoch (dištančné úlohy a test) je informovaný prostredníctvom e-mailu a online platformy.

    Rozsah vzdelávacieho programu
    50 hodín

    Pre koho je program určený
    Vzdelávací program je určený učiteľom materských škôl, špeciálnym pedagógom v MŠ a pedagogickým asistentom v MŠ.

    Podmienky ukončenia vzdelávania:

    • aktívna účasť na online vzdelávaní (záznam o absolvovaní jednotlivých tém online),
    • kompletné vypracovanie a odovzdanie dištančných úloh podľa zadania a ich pozitívne hodnotenie lektorom,
    • úspešné absolvovanie vedomostného testu online (min. 80 % úspešnosť),
    • úspešná obhajoba záverečnej prezentácie pred trojčlennou komisiou.

    Za úspešné absolvovanie inovačného vzdelávania v rozsahu najmenej 50 hodín v súlade s plánom profesijného rozvoja školy patrí zamestnancovi príplatok za profesijný rozvoj vo výške 3 % tarifného platu.