ADAPTÁCIA DETÍ SO ŠVVP V BEŽNEJ MŠ

Popis

Materská škola je miesto pre všetky deti predškolského veku. V materskej škole sa realizuje cielené predprimárne vzdelávanie, a zároveň je to miesto na hru a hranie sa, miesto na učenie sa a rozvoj osobnosti dieťaťa vo všetkých oblastiach. Vďaka vytvoreniu možnosti navštevovať materskú školu sa u dieťaťa rozvíja potreba nadviazať spoločenský kontakt s rovesníkmi, a túžba zapojiť sa do kolektívu. Materská škola je aj sociálny priestor, v ktorom sa deti prvýkrát odlučujú od rodičov a prispôsobujú sa inému prostrediu ako je rodinné. Materská škola nezabúda ani na to, že do nej prichádzajú deti s odlišnou úrovňou psychického, sociálneho i motorického vývinu, taktiež s rozdielnymi hygienickými, stravovacími a emocionálnymi návykmi. Niekedy môže ísť aj o deti, ktoré majú špeciálne výchovno-vzdelávacie potreby. Materská škola je priestorom pre inkluzíve vzdelávanie. Školský a právny systém prihliada na všetky deti bez rozdielu na ich postihnutie alebo znevýhodnenie. Ideou inkluzívnej výchovy a vzdelávania je nielen v materských školách podpora detí a ich integrácia do bežných škôl. Tento vzdelávací program inovačného vzdelávania sa orientuje na teoretické a praktické východiská výchovy a vzdelávania dieťaťa so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami v bežnej triede materskej školy – od prijatia dieťaťa do materskej školy, cez adaptačný proces až po podporu detí v podmienkach materskej školy podľa druhu postihnutia alebo znevýhodnenia. Absolvovaním programu účastník nadobudne základné poznatky o vzdelávaní dieťaťa so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami v materských školách a možnostiach jeho rozvoja.

Lektor 

Mgr. Jana Venzelová, PhD.

Vyštudovala odbor Predškolská pedagogika na Pedagogickej fakulte Univerzity Mateja Bela Banskej Bystrici. na tejto univerzite ukončila aj doktorandské štúdium v odbore Predškolská a elementárna pedagogika a vo výskume sa zaoberala jazykovou a literárnou gramotnosťou detí predškolského veku. Aktuálne pracuje v materskej škole ako učiteľka. Od roku 2017 spolupracuje s Metodickým centrom Univerzity Mateja Bela na realizácii škôl v prírode a online vzdelávania pre slovenské školy a vzdelávacie centrá v zahraničí. Pracovné nasadenie si spríjemňuje školami v prírode a berie ich ako dovolenku a oddych popri práci. Rada navštevuje nové miesta, cestuje, relaxuje, má rada prírodu, zvieratá a rada spoznáva nových ľudí. Má rada, keď sú deti usmiate a využívajú svoj potenciál v aktivitách, ktoré pre nich pripravuje.

Obsah vzdelávacieho programu

Vzdelávací program obsahuje učebné texty v desiatich lekciách a komentované prezentácie, ktoré ich dopĺňajú. Na overenie praktickej implementácie odborných poznatkov sú pripravené dve dištančné úlohy. Na overenie zvládnutia teoretických vedomostí je zostavený test s výberom jednej správnej odpovede.

Lekcia 01: Vymedzenie základných pojmov
Lekcia 02: Adaptácia dieťaťa a adaptačný proces
Lekcia 03: Kompetencie učiteľa a pedagogická diagnostika
Lekcia 04: Individuálny výchovno-vzdelávací program
Lekcia 05: Spolupráca s odborníkmi, inkluzívny tím
Lekcia 06: Spolupráca s rodičmi
Lekcia 07: Inkluzívne vzdelávanie v bežnej triede materskej školy
Lekcia 08: Možnosti podpory dieťaťa s mentálnym postihnutím a so zdravotným znevýhodnením
Lekcia 09: Možnosti podpory dieťaťa zo sociálne znevýhodneného prostredia
Lekcia 10: Možnosti podpory dieťaťa s nadaním

Rozsah vzdelávacieho programu
50 hodín

Komu je program určený
Učitelia predprimárneho vzdelávania

Podmienky ukončenia vzdelávania:

    1. Účasť na dištančnej forme vzdelávania a absolvovanie 10 lekcií vzdelávania.
    2. Preštudovanie všetkých lekcií, absolvovanie jedného testu s úspešnosťou min. 80 %, vypracovanie a odoslanie na kontrolu zadané dve dištančné úlohy.
    3. Vypracovanie a prezentácia záverečného zadania pred trojčlennou komisiou v súlade s § 56 ods. 1 zákona č. 138/2019 Z. z.

Za úspešné absolvovanie inovačného vzdelávania v rozsahu najmenej 50 hodín v súlade s plánom profesijného rozvoja školy patrí zamestnancovi príplatok za profesijný rozvoj vo výške 3 % tarifného platu.

Cena vzdelávania:

150,00 €

Typ vzdelávania:

Inovačné vzdelávanie

Toto vzdelávanie je vhodné pre tieto typy inštitúcií:

  • Materská škola
  • Toto vzdelávanie je vhodné pre tieto typy profesií:

  • Učiteľ MŠ
  • Pedagogický asistent / Vychovávateľ
  • Špeciálny pedagóg / Školský špeciálny pedagóg
  • Link na vzdelávanie:

    https://www.raabeakademia.sk/courses/adaptacia-deti-so-svvp-v-beznej-triede-ms

    ADAPTÁCIA DETÍ SO ŠVVP V BEŽNEJ MŠ

    Neobmedzený prístup
    Všetky úrovne
    kapitoly: 23
    testy: 1
    48 študentov

    Popis

    Materská škola je miesto pre všetky deti predškolského veku. V materskej škole sa realizuje cielené predprimárne vzdelávanie, a zároveň je to miesto na hru a hranie sa, miesto na učenie sa a rozvoj osobnosti dieťaťa vo všetkých oblastiach. Vďaka vytvoreniu možnosti navštevovať materskú školu sa u dieťaťa rozvíja potreba nadviazať spoločenský kontakt s rovesníkmi, a túžba zapojiť sa do kolektívu. Materská škola je aj sociálny priestor, v ktorom sa deti prvýkrát odlučujú od rodičov a prispôsobujú sa inému prostrediu ako je rodinné. Materská škola nezabúda ani na to, že do nej prichádzajú deti s odlišnou úrovňou psychického, sociálneho i motorického vývinu, taktiež s rozdielnymi hygienickými, stravovacími a emocionálnymi návykmi. Niekedy môže ísť aj o deti, ktoré majú špeciálne výchovno-vzdelávacie potreby. Materská škola je priestorom pre inkluzíve vzdelávanie. Školský a právny systém prihliada na všetky deti bez rozdielu na ich postihnutie alebo znevýhodnenie. Ideou inkluzívnej výchovy a vzdelávania je nielen v materských školách podpora detí a ich integrácia do bežných škôl. Tento vzdelávací program inovačného vzdelávania sa orientuje na teoretické a praktické východiská výchovy a vzdelávania dieťaťa so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami v bežnej triede materskej školy – od prijatia dieťaťa do materskej školy, cez adaptačný proces až po podporu detí v podmienkach materskej školy podľa druhu postihnutia alebo znevýhodnenia. Absolvovaním programu účastník nadobudne základné poznatky o vzdelávaní dieťaťa so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami v materských školách a možnostiach jeho rozvoja.

    Lektor 

    Mgr. Jana Venzelová, PhD.

    Vyštudovala odbor Predškolská pedagogika na Pedagogickej fakulte Univerzity Mateja Bela Banskej Bystrici. na tejto univerzite ukončila aj doktorandské štúdium v odbore Predškolská a elementárna pedagogika a vo výskume sa zaoberala jazykovou a literárnou gramotnosťou detí predškolského veku. Aktuálne pracuje v materskej škole ako učiteľka. Od roku 2017 spolupracuje s Metodickým centrom Univerzity Mateja Bela na realizácii škôl v prírode a online vzdelávania pre slovenské školy a vzdelávacie centrá v zahraničí. Pracovné nasadenie si spríjemňuje školami v prírode a berie ich ako dovolenku a oddych popri práci. Rada navštevuje nové miesta, cestuje, relaxuje, má rada prírodu, zvieratá a rada spoznáva nových ľudí. Má rada, keď sú deti usmiate a využívajú svoj potenciál v aktivitách, ktoré pre nich pripravuje.

    Obsah vzdelávacieho programu

    Vzdelávací program obsahuje učebné texty v desiatich lekciách a komentované prezentácie, ktoré ich dopĺňajú. Na overenie praktickej implementácie odborných poznatkov sú pripravené dve dištančné úlohy. Na overenie zvládnutia teoretických vedomostí je zostavený test s výberom jednej správnej odpovede.

    Lekcia 01: Vymedzenie základných pojmov
    Lekcia 02: Adaptácia dieťaťa a adaptačný proces
    Lekcia 03: Kompetencie učiteľa a pedagogická diagnostika
    Lekcia 04: Individuálny výchovno-vzdelávací program
    Lekcia 05: Spolupráca s odborníkmi, inkluzívny tím
    Lekcia 06: Spolupráca s rodičmi
    Lekcia 07: Inkluzívne vzdelávanie v bežnej triede materskej školy
    Lekcia 08: Možnosti podpory dieťaťa s mentálnym postihnutím a so zdravotným znevýhodnením
    Lekcia 09: Možnosti podpory dieťaťa zo sociálne znevýhodneného prostredia
    Lekcia 10: Možnosti podpory dieťaťa s nadaním

    Rozsah vzdelávacieho programu
    50 hodín

    Komu je program určený
    Učitelia predprimárneho vzdelávania

    Podmienky ukončenia vzdelávania:

      1. Účasť na dištančnej forme vzdelávania a absolvovanie 10 lekcií vzdelávania.
      2. Preštudovanie všetkých lekcií, absolvovanie jedného testu s úspešnosťou min. 80 %, vypracovanie a odoslanie na kontrolu zadané dve dištančné úlohy.
      3. Vypracovanie a prezentácia záverečného zadania pred trojčlennou komisiou v súlade s § 56 ods. 1 zákona č. 138/2019 Z. z.

    Za úspešné absolvovanie inovačného vzdelávania v rozsahu najmenej 50 hodín v súlade s plánom profesijného rozvoja školy patrí zamestnancovi príplatok za profesijný rozvoj vo výške 3 % tarifného platu.