BUDOVANIE KVALITNÉHO UČITEĽSKÉHO KOLEKTÍVU

POPIS
Vzdelávací program je v teoretickej rovine zameraný na zjednotenie porozumenia účastníkov v základnej terminológii oblasti vedenia ľudí a tímov. Individuálne aktivity, aktívna práca vo dvojiciach, skupinách a tímoch vedie účastníkov vzdelávania k schopnosti rozlišovať skupinovú a tímovú spoluprácu. Účastníkom budú ponúknuté nástroje diagnostiky a autodiagnostiky predpokladov pre vedenie ľudí (líderstvo) a tímovú spoluprácu (tímových rolí).

LEKTOR
PaedDr. Darina Výbohová, PhD.
Vyštudovala učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov fyzika a základy techniky na Pedagogickej fakulte v Banskej Bystrici. Po absolvovaní štúdia pôsobila ako pedagóg na ZŠ vo Zvolene, neskôr  v Metodicko-pedagogickom centre.
Aktuálne sa venuje  profesijnému rozvoju vedúcich pedagogických zamestnancov v oblasti vedenia ľudí. Od roku 2000 kontinuálne pracuje ako koordinátor viacerých projektov medzinárodnej spolupráce so školami, regionálnymi inštitúciami a zahraničnými partnermi so zameraním na transfer inovácii do edukačného procesu. Je učiteľkou profesijného rozvoja, mentor, kouč a konzultant atestačného konania s dlhoročnou praxou v oblasti poradenstva v profesijnom rozvoji PZ/OZ.
Oblasti vzdelávania:

OBSAH VZDELÁVACIEHO PROGRAMU
Obsahom vzdelávania sú vysvetlenia základných pojmov, zameraný na zjednotenie porozumenia účastníkov v základnej terminológii oblasti vedenia ľudí a tímov. Okrem teoretických informácie účastník získa  praktické príklady  nástroje diagnostiky a autodiagnostiky predpokladov pre vedenie ľudí (líderstvo) a tímovú spoluprácu (tímových rolí) a efektívne techniky na podporu komunikácie, kreativity a kooperácie.
Vzdelávací program je rozdelený do 7 lekcií:
Lekcia 1- Personálne riadenie školy, základné pojmy
Lekcia 2- Predpoklady tímovej práce
Lekcia 3- Podpora kreatívneho myslenia v tíme
Lekcia 4 – Kooperatívnosť
Lekcia 5 – Techniky na podporu a zlepšenie spolupráce
Lekcia 6 – Komunikatívnosť
Lekcia 7 – Efektívna komunikácia, učiaca sa škola
Test – Overenie poznatkov zo samoštúdia
Záverečná prezentácia

ROZSAH VZDELÁVACIEHO PROGRAMU
50 hodín

PRE KOHO JE PROGRAM URČENÝ
Vzdelávací program je určený pedagogickým a odborným zamestnancom bez špecifikácie.

PODMIENKY ABSOLVOVANIA PROGRAMU
1. Účasť na dištančnej forme vzdelávania a absolvovanie 7 lekcií vzdelávania.
2. Vypracovanie a odovzdanie všetkých výstupov dištančnej formy vzdelávania.
3. Vypracovanie a prezentácia záverečného zadania pred trojčlennou komisiou v súlade s § 56 ods. 1 zákona č. 138/2019 Z. z.
Záverečná prezentácia:
Návrh projektu zmeny na podporu, zlepšenie, zavedenie kultúry kolegiálnej spolupráce a tímovej práce s využitím nástrojov a postupov z obsahu inovačného vzdelávania (aplikačná časť)

Za úspešné absolvovanie inovačného vzdelávania v rozsahu najmenej 50 hodín v súlade s plánom profesijného rozvoja školy patrí zamestnancovi príplatok za profesijný rozvoj vo výške 3 % tarifného platu.

Cena vzdelávania:

150,00 €

Typ vzdelávania:

Inovačné vzdelávanie

Toto vzdelávanie je vhodné pre tieto typy inštitúcií:

  • Materská škola
  • Stredná škola
  • Základná škola a GOŠ
  • Základná umelecká škola
  • Toto vzdelávanie je vhodné pre tieto typy profesií:

  • Učiteľ MŠ
  • Učiteľ 1. stupňa ZŠ
  • Učiteľ 2. stupňa ZŠ
  • Učiteľ SŠ
  • Učiteľ ZUŠ
  • Link na vzdelávanie:

    https://www.raabeakademia.sk/courses/budovanie-kvalitneho-ucitelskeho-kolektivu

    BUDOVANIE KVALITNÉHO UČITEĽSKÉHO KOLEKTÍVU

    Neobmedzený prístup
    Všetky úrovne
    kapitoly: 21
    testy: 1
    55 študentov

    POPIS
    Vzdelávací program je v teoretickej rovine zameraný na zjednotenie porozumenia účastníkov v základnej terminológii oblasti vedenia ľudí a tímov. Individuálne aktivity, aktívna práca vo dvojiciach, skupinách a tímoch vedie účastníkov vzdelávania k schopnosti rozlišovať skupinovú a tímovú spoluprácu. Účastníkom budú ponúknuté nástroje diagnostiky a autodiagnostiky predpokladov pre vedenie ľudí (líderstvo) a tímovú spoluprácu (tímových rolí).

    LEKTOR
    PaedDr. Darina Výbohová, PhD.
    Vyštudovala učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov fyzika a základy techniky na Pedagogickej fakulte v Banskej Bystrici. Po absolvovaní štúdia pôsobila ako pedagóg na ZŠ vo Zvolene, neskôr  v Metodicko-pedagogickom centre.
    Aktuálne sa venuje  profesijnému rozvoju vedúcich pedagogických zamestnancov v oblasti vedenia ľudí. Od roku 2000 kontinuálne pracuje ako koordinátor viacerých projektov medzinárodnej spolupráce so školami, regionálnymi inštitúciami a zahraničnými partnermi so zameraním na transfer inovácii do edukačného procesu. Je učiteľkou profesijného rozvoja, mentor, kouč a konzultant atestačného konania s dlhoročnou praxou v oblasti poradenstva v profesijnom rozvoji PZ/OZ.
    Oblasti vzdelávania:

    • Atestačné konanie – portfólio pedagogický zamestnanec/ odborný zamestnanec
    • Vedúci pedagogický zamestnanec/ Vedúci odborný zamestnanec – vedenie ľudí, rozvoj zamestnancov, projekty spolupráce
    • STEM, prírodovedná gramotnosť, environmentálna výchova, aktivizujúce metódy…

    OBSAH VZDELÁVACIEHO PROGRAMU
    Obsahom vzdelávania sú vysvetlenia základných pojmov, zameraný na zjednotenie porozumenia účastníkov v základnej terminológii oblasti vedenia ľudí a tímov. Okrem teoretických informácie účastník získa  praktické príklady  nástroje diagnostiky a autodiagnostiky predpokladov pre vedenie ľudí (líderstvo) a tímovú spoluprácu (tímových rolí) a efektívne techniky na podporu komunikácie, kreativity a kooperácie.
    Vzdelávací program je rozdelený do 7 lekcií:
    Lekcia 1- Personálne riadenie školy, základné pojmy
    Lekcia 2- Predpoklady tímovej práce
    Lekcia 3- Podpora kreatívneho myslenia v tíme
    Lekcia 4 – Kooperatívnosť
    Lekcia 5 – Techniky na podporu a zlepšenie spolupráce
    Lekcia 6 – Komunikatívnosť
    Lekcia 7 – Efektívna komunikácia, učiaca sa škola
    Test – Overenie poznatkov zo samoštúdia
    Záverečná prezentácia

    ROZSAH VZDELÁVACIEHO PROGRAMU
    50 hodín

    PRE KOHO JE PROGRAM URČENÝ
    Vzdelávací program je určený pedagogickým a odborným zamestnancom bez špecifikácie.

    PODMIENKY ABSOLVOVANIA PROGRAMU
    1. Účasť na dištančnej forme vzdelávania a absolvovanie 7 lekcií vzdelávania.
    2. Vypracovanie a odovzdanie všetkých výstupov dištančnej formy vzdelávania.
    3. Vypracovanie a prezentácia záverečného zadania pred trojčlennou komisiou v súlade s § 56 ods. 1 zákona č. 138/2019 Z. z.
    Záverečná prezentácia:
    Návrh projektu zmeny na podporu, zlepšenie, zavedenie kultúry kolegiálnej spolupráce a tímovej práce s využitím nástrojov a postupov z obsahu inovačného vzdelávania (aplikačná časť)

    Za úspešné absolvovanie inovačného vzdelávania v rozsahu najmenej 50 hodín v súlade s plánom profesijného rozvoja školy patrí zamestnancovi príplatok za profesijný rozvoj vo výške 3 % tarifného platu.