POPIS
Environmentalistika ako aj ekológia sú v dnešnej dobe veľmi populárne témy. S ochranou prírody sa ľudia stretávajú dennodenne vo väčšine životných situácii. V médiách sledujú napr. zmeny klímy, ktorá sa ich žiaľ veľakrát týka aj osobne vo forme záplav, búrok a veľkého tepla v letných mesiacoch. Je veľmi dôležité, aby ľudia tieto zmeny nielen sledovali, ale im aj dokázali zabrániť. Cieľom environmentálnej výchovy je formovať a rozvíjať také osobnostné kvality, ktoré ľudí motivujú chrániť a zlepšovať životné prostredie. Je veľmi dôležité vytvoriť nové formy správania sa jednotlivcov k životnému prostrediu.
Ľudia by mali vedieť ako predchádzať rôznym ekologickým zmenám, ale aj pochopiť, prečo sa dejú. Najlepší spôsob, ako to dosiahnuť je, že tieto témy začneme učiť v čo najskoršom veku prostredníctvom environmentálnej výchovy. Neskôr rozvíjame praktické zručnosti a spôsoby ochrany prírody tak, aby z detí vyrástli dospelí, ktorí budú prírodu nielen chrániť, ale aj rozumieť tomu, prečo ju máme zachovať pre budúce generácie.
Informácie získané v odbornej časti vzdelávania sú prínosné nielen pre pracovný, ale aj pre osobný život každého učiteľa. Získa prehľad o tom, čo by mali vedieť žiaci na konci druhého stupňa základnej školy (prípadne na nižšom stupni gymnázia s osemročným štúdiom). Inšpiruje pri plánovaní environmentálnych aktivít na danej škole.
LEKTOR
Mgr. Martina Klieštiková
Vyštudovala učiteľstvo biológia – environmentalistika na Prírodovedeckej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave. Už počas štúdia začala pracovať pre organizáciu Daphne, ktorá sa venovala environmentálnej výchove.
Po štúdiu na vysokej škole začala pracovať v organizácii Strom života, čo ju neskôr inšpirovalo k založeniu vlastného občianskeho združenia Envirosvet. Toto občianske združenie sa venovalo environmentálnej výchove v detských domovoch a domovoch sociálnych služieb pre deti s telesným a mentálnym postihnutím. Tiež realizuje environmentálne programy s rôznymi témami v materských a základných školách. Popri týchto aktivitách pracovala aj ako konzultant pre Zelené školy. Neskôr súbežne začala pracovať ako učiteľka na základnej škole.
V súčasnosti pracuje ako učiteľka biológie v Spojenej škole sv. Františka z Assisi v Bratislave a lektorka webinárov v spoločnosti Dr. Josef Raabe Slovensko.
OBSAH VZDELÁVACIEHO PROGRAMU
Vzdelávací program obsahuje učebné texty a vzdelávacie videá, ktoré ich dopĺňajú. Na overenie porozumenia sú pripravené pracovné listy. Nadobudnutie vedomostí a zručností frekventant preukáže vypracovaním dištančnej úlohy.
Environmentálna výchova
Štátny vzdelávací program v kontexte environmentálnej gramotnosti
Environmentálna výchova a nové kurikulum
Metódy vyučovania environmentálnej výchovy
Organizačné formy vyučovania environmentálnej výchovy
Hodnotenie žiakov v environmentálnej výchove
Ekosystém
Ochrana prírody a krajiny
ROZSAH VZDELÁVACIEHO PROGRAMU
50 hodín
PRE KOHO JE PROGRAM URČENÝ
Vzdelávací program je určený pedagogickým a odborným zamestnancom 1. a 2. stupňa základných škôl.
PODMIENKY ABSOLVOVANIA PROGRAMU
Vzdelávací program prebieha dištančnou formou. Pre jeho úspešné ukončenie je potrebné vypracovať a odoslať na kontrolu dištančnú úlohu a úspešne absolvovať záverečnú prezentáciu pred trojčlennou komisiou.
Za úspešné absolvovanie inovačného vzdelávania v rozsahu najmenej 50 hodín v súlade s plánom profesijného rozvoja školy patrí zamestnancovi príplatok za profesijný rozvoj vo výške 3 % tarifného platu.
150,00 €
Inovačné vzdelávanie