POPIS
Finančné vzdelávanie je prínosné a dôležité pre každého človeka. Každý deň robíme rozhodnutia spojené s financiami. Nie vždy sa však rozhodneme správne, dôsledkom čoho vznikajú problémy. Chceme, aby ste vedeli predísť vzniku problémov spojených s financiami v bežnom živote. Preto vám prinášame finančné vzdelávanie. Nie je len prípravou na to, aby ste vedeli rozvíjať finančnú gramotnosť svojich žiakov, ale aby ste sa rozvíjali aj vo svojom osobnom živote.
Cieľom finančného vzdelávania je:
Vzdelávací program je rozdelený na dve časti. V odbornej časti vám ponúka stručnú teóriu k vybraným finančným témam, ktorá je často demonštrovaná na modelových príkladoch. To, ako ste porozumeli základným finančným pojmom, vzťahom a súvislostiam si overíme na teste. V druhej – implementačnej časti vzdelávania sme sa zamerali na rozvíjanie finančnej gramotnosti žiakov konkrétneho stupňa vzdelávania. Veríme, že informácie, ktoré vám poskytneme, budú pomocníkom vo vašom pracovnom i osobnom živote.
LEKTOR
PaedDr. Monika Reiterová, PhD.
Je absolventkou Prírodovedeckej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave a Fakulty matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského v Bratislave. Pôsobila ako učiteľka na gymnáziu a niekoľko rokov pracovala v Štátnom pedagogickom ústave. Spolupracovala s viacerými ďalšími inštitúciami, napr. NÚCEM, MPC, CVTI, pedagogické fakulty. Bola členkou expertnej medzirezortnej skupiny pre finančnú gramotnosť, je spoluautorkou Národného štandardu finančnej gramotnosti. V súčasnosti opäť pôsobí v školskom prostredí základnej školy. Je autorkou viacerých publikácií z oblasti matematiky a finančnej gramotnosti.
OBSAH VZDELÁVACIEHO PROGRAMU
Vzdelávací program obsahuje učebné texty a vzdelávacie videá (4), ktoré ich dopĺňajú. Na overenie zvládnutia odbornej časti je zostavený test s 30 položkami s výberom práve jednej správnej odpovede. Na overenie implementačnej (didaktickej) časti je pripravená dištančná úloha.
Odborná časť
Potreby a hodnoty
Osobné údaje a informácie
Peniaze
Trhový mechanizmus
Korupcia a podvod
Spotrebiteľ a jeho práva
Majetok
Exekúcia
Cash flow
Dane
Finančný trh
Úvery
Tvorba a zhodnocovanie rezerv
Dôchodok
Poistenie
Finančné plánovanie
Modely finančného plánovania
Výchova k podnikaniu
Test
Implementačná časť
Finančné vzdelávanie
Metódy a formy vyučovania
Emócie v rozhodovaní
Čo má vedieť žiak (na konci druhého stupňa ZŠ)
Dištančná úloha
ROZSAH VZDELÁVACIEHO PROGRAMU
50 hodín
PRE KOHO JE PROGRAM URČENÝ
Vzdelávací program je určený pedagogickým a odborným zamestnancom 2. stupňa základných škôl.
PODMIENKY ABSOLVOVANIA PROGRAMU
Vzdelávací program prebieha dištančnou formou. Pre jeho úspešné ukončenie je potrebné absolvovať test s úspešnosťou min. 80 %, vypracovať a odoslať na kontrolu dištančnú úlohu a úspešne absolvovať záverečnú prezentáciu pred trojčlennou komisiou.
Za úspešné absolvovanie inovačného vzdelávania v rozsahu najmenej 50 hodín v súlade s plánom profesijného rozvoja školy patrí zamestnancovi príplatok za profesijný rozvoj vo výške 3 % tarifného platu.
150,00 €
Inovačné vzdelávanie