FINANČNÁ GRAMOTNOSŤ PRE 2. STUPEŇ ZŠ

POPIS
Finančné vzdelávanie je prínosné a dôležité pre každého človeka. Každý deň robíme rozhodnutia spojené s financiami. Nie vždy sa však rozhodneme správne, dôsledkom čoho vznikajú problémy. Chceme, aby ste vedeli predísť vzniku problémov spojených s financiami v bežnom živote. Preto vám prinášame finančné vzdelávanie. Nie je len prípravou na to, aby ste vedeli rozvíjať finančnú gramotnosť svojich žiakov, ale aby ste sa rozvíjali aj vo svojom osobnom živote.

Cieľom finančného vzdelávania je:

Vzdelávací program je rozdelený na dve časti. V odbornej časti vám ponúka stručnú teóriu k vybraným finančným témam, ktorá je často demonštrovaná na modelových príkladoch. To, ako ste porozumeli základným finančným pojmom, vzťahom a súvislostiam si overíme na teste. V druhej – implementačnej časti vzdelávania sme sa zamerali na rozvíjanie finančnej gramotnosti žiakov konkrétneho stupňa vzdelávania. Veríme, že informácie, ktoré vám poskytneme, budú pomocníkom vo vašom pracovnom i osobnom živote.

LEKTOR
PaedDr. Monika Reiterová, PhD.
Je absolventkou Prírodovedeckej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave a Fakulty matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského v Bratislave. Pôsobila ako učiteľka na gymnáziu a niekoľko rokov pracovala v Štátnom pedagogickom ústave. Spolupracovala s viacerými ďalšími inštitúciami, napr. NÚCEM, MPC, CVTI, pedagogické fakulty. Bola členkou expertnej medzirezortnej skupiny pre finančnú gramotnosť, je spoluautorkou Národného štandardu finančnej gramotnosti. V súčasnosti opäť pôsobí v školskom prostredí základnej školy. Je autorkou viacerých publikácií z oblasti matematiky a finančnej gramotnosti.

OBSAH VZDELÁVACIEHO PROGRAMU
Vzdelávací program obsahuje učebné texty a vzdelávacie videá (4), ktoré ich dopĺňajú. Na overenie zvládnutia odbornej časti je zostavený test s 30 položkami s výberom práve jednej správnej odpovede. Na overenie implementačnej (didaktickej) časti je pripravená dištančná úloha.

Odborná časť
Potreby a hodnoty
Osobné údaje a informácie
Peniaze
Trhový mechanizmus
Korupcia a podvod
Spotrebiteľ a jeho práva
Majetok
Exekúcia
Cash flow
Dane
Finančný trh
Úvery
Tvorba a zhodnocovanie rezerv
Dôchodok
Poistenie
Finančné plánovanie
Modely finančného plánovania
Výchova k podnikaniu
Test
Implementačná časť
Finančné vzdelávanie
Metódy a formy vyučovania
Emócie v rozhodovaní
Čo má vedieť žiak (na konci druhého stupňa ZŠ)
Dištančná úloha

ROZSAH VZDELÁVACIEHO PROGRAMU
50 hodín

PRE KOHO JE PROGRAM URČENÝ
Vzdelávací program je určený pedagogickým a odborným zamestnancom 2. stupňa základných škôl.

PODMIENKY ABSOLVOVANIA PROGRAMU
Vzdelávací program prebieha dištančnou formou. Pre jeho úspešné ukončenie je potrebné  absolvovať test s úspešnosťou min. 80 %, vypracovať a odoslať na kontrolu dištančnú úlohu a úspešne absolvovať záverečnú prezentáciu pred trojčlennou komisiou.

Za úspešné absolvovanie inovačného vzdelávania v rozsahu najmenej 50 hodín v súlade s plánom profesijného rozvoja školy patrí zamestnancovi príplatok za profesijný rozvoj  vo výške 3 % tarifného platu.

Cena vzdelávania:

150,00 €

Typ vzdelávania:

Inovačné vzdelávanie

Toto vzdelávanie je vhodné pre tieto typy inštitúcií:

  • Základná škola a GOŠ
  • Toto vzdelávanie je vhodné pre tieto typy profesií:

  • Učiteľ 2. stupňa ZŠ
  • Pedagogický asistent / Vychovávateľ
  • Špeciálny pedagóg / Školský špeciálny pedagóg
  • Učiteľ SŠ
  • Link na vzdelávanie:

    https://www.raabeakademia.sk/courses/financna-gramotnost-2-pre-pedagogickych-a-odbornych-zamestnancov-druheho-stupna-zakladnej-skoly

    FINANČNÁ GRAMOTNOSŤ PRE 2. STUPEŇ ZŠ

    Neobmedzený prístup
    Všetky úrovne
    kapitoly: 24
    testy: 1
    90 študentov

    POPIS
    Finančné vzdelávanie je prínosné a dôležité pre každého človeka. Každý deň robíme rozhodnutia spojené s financiami. Nie vždy sa však rozhodneme správne, dôsledkom čoho vznikajú problémy. Chceme, aby ste vedeli predísť vzniku problémov spojených s financiami v bežnom živote. Preto vám prinášame finančné vzdelávanie. Nie je len prípravou na to, aby ste vedeli rozvíjať finančnú gramotnosť svojich žiakov, ale aby ste sa rozvíjali aj vo svojom osobnom živote.

    Cieľom finančného vzdelávania je:

    • poznať základné pravidlá riadenia financií vrátane rizík s tým spojených,
    • vedieť nájsť, vyhodnotiť a použiť informácie na stanovenie a naplánovanie finančných cieľov,
    • vedieť k ich dosiahnutiu získať prostriedky, na ich zhodnotenie efektívne využívať finančné služby,
    • byť schopný plniť si svoje finančné záväzky,
    • zveľaďovať a chrániť si svoj aj zverený majetok,
    • orientovať sa a vedieť uplatniť svoje spotrebiteľské práva.

    Vzdelávací program je rozdelený na dve časti. V odbornej časti vám ponúka stručnú teóriu k vybraným finančným témam, ktorá je často demonštrovaná na modelových príkladoch. To, ako ste porozumeli základným finančným pojmom, vzťahom a súvislostiam si overíme na teste. V druhej – implementačnej časti vzdelávania sme sa zamerali na rozvíjanie finančnej gramotnosti žiakov konkrétneho stupňa vzdelávania. Veríme, že informácie, ktoré vám poskytneme, budú pomocníkom vo vašom pracovnom i osobnom živote.

    LEKTOR
    PaedDr. Monika Reiterová, PhD.
    Je absolventkou Prírodovedeckej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave a Fakulty matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského v Bratislave. Pôsobila ako učiteľka na gymnáziu a niekoľko rokov pracovala v Štátnom pedagogickom ústave. Spolupracovala s viacerými ďalšími inštitúciami, napr. NÚCEM, MPC, CVTI, pedagogické fakulty. Bola členkou expertnej medzirezortnej skupiny pre finančnú gramotnosť, je spoluautorkou Národného štandardu finančnej gramotnosti. V súčasnosti opäť pôsobí v školskom prostredí základnej školy. Je autorkou viacerých publikácií z oblasti matematiky a finančnej gramotnosti.

    OBSAH VZDELÁVACIEHO PROGRAMU
    Vzdelávací program obsahuje učebné texty a vzdelávacie videá (4), ktoré ich dopĺňajú. Na overenie zvládnutia odbornej časti je zostavený test s 30 položkami s výberom práve jednej správnej odpovede. Na overenie implementačnej (didaktickej) časti je pripravená dištančná úloha.

    Odborná časť
    Potreby a hodnoty
    Osobné údaje a informácie
    Peniaze
    Trhový mechanizmus
    Korupcia a podvod
    Spotrebiteľ a jeho práva
    Majetok
    Exekúcia
    Cash flow
    Dane
    Finančný trh
    Úvery
    Tvorba a zhodnocovanie rezerv
    Dôchodok
    Poistenie
    Finančné plánovanie
    Modely finančného plánovania
    Výchova k podnikaniu
    Test
    Implementačná časť
    Finančné vzdelávanie
    Metódy a formy vyučovania
    Emócie v rozhodovaní
    Čo má vedieť žiak (na konci druhého stupňa ZŠ)
    Dištančná úloha

    ROZSAH VZDELÁVACIEHO PROGRAMU
    50 hodín

    PRE KOHO JE PROGRAM URČENÝ
    Vzdelávací program je určený pedagogickým a odborným zamestnancom 2. stupňa základných škôl.

    PODMIENKY ABSOLVOVANIA PROGRAMU
    Vzdelávací program prebieha dištančnou formou. Pre jeho úspešné ukončenie je potrebné  absolvovať test s úspešnosťou min. 80 %, vypracovať a odoslať na kontrolu dištančnú úlohu a úspešne absolvovať záverečnú prezentáciu pred trojčlennou komisiou.

    Za úspešné absolvovanie inovačného vzdelávania v rozsahu najmenej 50 hodín v súlade s plánom profesijného rozvoja školy patrí zamestnancovi príplatok za profesijný rozvoj  vo výške 3 % tarifného platu.

    Používateľova profilový obrázok
    Je absolventkou Prírodovedeckej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave a Fakulty matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského v Bratislave. Pôsobila ako učiteľka na gymnáziu a niekoľko rokov pracovala v Štátnom pedagogickom ústave. Spolupracovala s viacerými ďalšími inštitúciami, napr. NÚCEM, MPC, CVTI, pedagogické fakulty. Bola členkou expertnej medzirezortnej skupiny pre finančnú gramotnosť, je spoluautorkou Národného štandardu finančnej gramotnosti. V súčasnosti opäť pôsobí v školskom prostredí základnej školy. Je autorkou viacerých publikácií z oblasti matematiky a finančnej gramotnosti.