FINANČNÁ GRAMOTNOSŤ PRE MŠ

POPIS
S financiami alebo rozhodnutiami s nimi spojenými sa stretávame dennodenne. Je dôležité, aby sa deti odmalička stretávali so situáciami bežného života, v ktorých uplatnia finančné (a nielen to) rozhodovanie. Získajú tak dobrý a pevný základ do života. Uvedomujeme si, že len pripravený učiteľ môže deti plnohodnotne vychovávať a vzdelávať. Preto tento program nie je len prípravou na to, aby ste vedeli rozvíjať finančnú gramotnosť detí, ale aby ste aj vy získali odborné vedomosti a zručnosti v danej oblasti.
Cieľom finančného vzdelávania je, aby ste poznali základné pravidlá riadenia financií vrátane rizík s tým spojenými, vedeli nájsť, vyhodnotiť a použiť informácie na stanovenie a naplánovanie finančných cieľov. K ich dosiahnutiu získali prostriedky, na ich zhodnotenie efektívne využívali finančné služby. Plnili si svoje finančné záväzky. Zveľaďovali a chránili si svoj aj zverený majetok. Orientovali sa a vedeli uplatniť svoje spotrebiteľské práva. Jednoducho, žili spokojný a plnohodnotný život.
Vzdelávací program je rozdelený na dve časti. V odbornej časti vám ponúka stručnú teóriu k vybraným finančným témam, ktorá je často demonštrovaná na modelových príkladoch. To, ako ste porozumeli základným finančným pojmom, vzťahom a súvislostiam si overíme v teste. V druhej – implementačnej časti vzdelávania sme sa zamerali na rozvíjanie finančnej gramotnosti detí v materskej škole. Veríme, že informácie, ktoré vám poskytneme, budú pomocníkom vo vašom pracovnom i osobnom živote.

LEKTOR
PaedDr. Monika Reiterová, PhD.
Je absolventkou Prírodovedeckej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave a Fakulty matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského v Bratislave. Pôsobila ako učiteľka na gymnáziu a niekoľko rokov pracovala v Štátnom pedagogickom ústave. Spolupracovala s viacerými ďalšími inštitúciami, napr. NÚCEM, MPC, CVTI, pedagogické fakulty. Bola členkou expertnej medzirezortnej skupiny pre finančnú gramotnosť, je spoluautorkou Národného štandardu finančnej gramotnosti. V súčasnosti opäť pôsobí v školskom prostredí základnej školy. Je autorkou viacerých publikácií z oblasti matematiky a finančnej gramotnosti.

OBSAH VZDELÁVACIEHO PROGRAMU
Vzdelávací program obsahuje učebné texty a vzdelávacie videá, ktoré ich dopĺňajú. Na overenie zvládnutia odbornej časti je zostavený test s 30 položkami s výberom práve jednej správnej odpovede. Na overenie implementačnej (didaktickej) časti je pripravená dištančná úloha.

Odborná časť
Potreby a hodnoty
Osobné údaje a informácie
Peniaze
Trhový mechanizmus
Korupcia a podvod
Spotrebiteľ a jeho práva
Majetok
Exekúcia
Cash flow
Dane
Finančný trh
Úvery
Tvorba a zhodnocovanie rezerv
Dôchodok
Poistenie
Finančné plánovanie
Modely finančného plánovania
Výchova k podnikaniu
Emócie v rozhodovaní
Test
Implementačná časť
Finančné vzdelávanie vo výchovno-vzdelávacom procese
S čím by sa malo dieťa stretnúť v materskej škole
Dištančná úloha

ROZSAH VZDELÁVACIEHO PROGRAMU
50 hodín

PRE KOHO JE PROGRAM URČENÝ
Vzdelávací program je určený pedagogickým a odborným zamestnancom materských škôl.

PODMIENKY ABSOLVOVANIA PROGRAMU
Vzdelávací program prebieha dištančnou formou. Pre jeho úspešné ukončenie je potrebné  absolvovať test s úspešnosťou min. 80 %, vypracovať a odoslať na kontrolu dištančnú úlohu a úspešne absolvovať záverečnú prezentáciu pred trojčlennou komisiou.

Za úspešné absolvovanie inovačného vzdelávania v rozsahu najmenej 50 hodín v súlade s plánom profesijného rozvoja školy patrí zamestnancovi príplatok za profesijný rozvoj  vo výške 3 % tarifného platu.

Cena vzdelávania:

150,00 €

Typ vzdelávania:

Inovačné vzdelávanie

Toto vzdelávanie je vhodné pre tieto typy inštitúcií:

  • Materská škola
  • Toto vzdelávanie je vhodné pre tieto typy profesií:

  • Učiteľ MŠ
  • Pedagogický asistent / Vychovávateľ
  • Link na vzdelávanie:

    https://www.raabeakademia.sk/courses/financna-gramotnost-materske-skoly

    FINANČNÁ GRAMOTNOSŤ PRE MŠ

    Neobmedzený prístup
    Všetky úrovne
    kapitoly: 22
    testy: 1
    49 študentov

    POPIS
    S financiami alebo rozhodnutiami s nimi spojenými sa stretávame dennodenne. Je dôležité, aby sa deti odmalička stretávali so situáciami bežného života, v ktorých uplatnia finančné (a nielen to) rozhodovanie. Získajú tak dobrý a pevný základ do života. Uvedomujeme si, že len pripravený učiteľ môže deti plnohodnotne vychovávať a vzdelávať. Preto tento program nie je len prípravou na to, aby ste vedeli rozvíjať finančnú gramotnosť detí, ale aby ste aj vy získali odborné vedomosti a zručnosti v danej oblasti.
    Cieľom finančného vzdelávania je, aby ste poznali základné pravidlá riadenia financií vrátane rizík s tým spojenými, vedeli nájsť, vyhodnotiť a použiť informácie na stanovenie a naplánovanie finančných cieľov. K ich dosiahnutiu získali prostriedky, na ich zhodnotenie efektívne využívali finančné služby. Plnili si svoje finančné záväzky. Zveľaďovali a chránili si svoj aj zverený majetok. Orientovali sa a vedeli uplatniť svoje spotrebiteľské práva. Jednoducho, žili spokojný a plnohodnotný život.
    Vzdelávací program je rozdelený na dve časti. V odbornej časti vám ponúka stručnú teóriu k vybraným finančným témam, ktorá je často demonštrovaná na modelových príkladoch. To, ako ste porozumeli základným finančným pojmom, vzťahom a súvislostiam si overíme v teste. V druhej – implementačnej časti vzdelávania sme sa zamerali na rozvíjanie finančnej gramotnosti detí v materskej škole. Veríme, že informácie, ktoré vám poskytneme, budú pomocníkom vo vašom pracovnom i osobnom živote.

    LEKTOR
    PaedDr. Monika Reiterová, PhD.
    Je absolventkou Prírodovedeckej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave a Fakulty matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského v Bratislave. Pôsobila ako učiteľka na gymnáziu a niekoľko rokov pracovala v Štátnom pedagogickom ústave. Spolupracovala s viacerými ďalšími inštitúciami, napr. NÚCEM, MPC, CVTI, pedagogické fakulty. Bola členkou expertnej medzirezortnej skupiny pre finančnú gramotnosť, je spoluautorkou Národného štandardu finančnej gramotnosti. V súčasnosti opäť pôsobí v školskom prostredí základnej školy. Je autorkou viacerých publikácií z oblasti matematiky a finančnej gramotnosti.

    OBSAH VZDELÁVACIEHO PROGRAMU
    Vzdelávací program obsahuje učebné texty a vzdelávacie videá, ktoré ich dopĺňajú. Na overenie zvládnutia odbornej časti je zostavený test s 30 položkami s výberom práve jednej správnej odpovede. Na overenie implementačnej (didaktickej) časti je pripravená dištančná úloha.

    Odborná časť
    Potreby a hodnoty
    Osobné údaje a informácie
    Peniaze
    Trhový mechanizmus
    Korupcia a podvod
    Spotrebiteľ a jeho práva
    Majetok
    Exekúcia
    Cash flow
    Dane
    Finančný trh
    Úvery
    Tvorba a zhodnocovanie rezerv
    Dôchodok
    Poistenie
    Finančné plánovanie
    Modely finančného plánovania
    Výchova k podnikaniu
    Emócie v rozhodovaní
    Test
    Implementačná časť
    Finančné vzdelávanie vo výchovno-vzdelávacom procese
    S čím by sa malo dieťa stretnúť v materskej škole
    Dištančná úloha

    ROZSAH VZDELÁVACIEHO PROGRAMU
    50 hodín

    PRE KOHO JE PROGRAM URČENÝ
    Vzdelávací program je určený pedagogickým a odborným zamestnancom materských škôl.

    PODMIENKY ABSOLVOVANIA PROGRAMU
    Vzdelávací program prebieha dištančnou formou. Pre jeho úspešné ukončenie je potrebné  absolvovať test s úspešnosťou min. 80 %, vypracovať a odoslať na kontrolu dištančnú úlohu a úspešne absolvovať záverečnú prezentáciu pred trojčlennou komisiou.

    Za úspešné absolvovanie inovačného vzdelávania v rozsahu najmenej 50 hodín v súlade s plánom profesijného rozvoja školy patrí zamestnancovi príplatok za profesijný rozvoj  vo výške 3 % tarifného platu.

    Používateľova profilový obrázok
    Je absolventkou Prírodovedeckej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave a Fakulty matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského v Bratislave. Pôsobila ako učiteľka na gymnáziu a niekoľko rokov pracovala v Štátnom pedagogickom ústave. Spolupracovala s viacerými ďalšími inštitúciami, napr. NÚCEM, MPC, CVTI, pedagogické fakulty. Bola členkou expertnej medzirezortnej skupiny pre finančnú gramotnosť, je spoluautorkou Národného štandardu finančnej gramotnosti. V súčasnosti opäť pôsobí v školskom prostredí základnej školy. Je autorkou viacerých publikácií z oblasti matematiky a finančnej gramotnosti.