FINANČNÁ GRAMOTNOSŤ PRE 1. STUPEŇ ZŠ

POPIS
S financiami alebo rozhodnutiami s nimi spojenými sa stretávame dennodenne. Je dôležité, aby sa deti odmalička stretávali so situáciami bežného života, v ktorých uplatnia finančné (a nielen to) rozhodovanie. Získajú tak dobrý a pevný základ do života. Uvedomujeme si, že len pripravený učiteľ môže žiakov plnohodnotne vzdelávať. Preto tento program nie je len prípravou na to, aby ste vedeli rozvíjať finančnú gramotnosť svojich žiakov, ale aby ste aj vy získali odborné vedomosti a zručnosti v danej oblasti.
Cieľom finančného vzdelávania je, aby ste poznali základné pravidlá riadenia financií vrátane rizík s tým spojenými, vedeli nájsť, vyhodnotiť a použiť informácie na stanovenie a naplánovanie finančných cieľov. K ich dosiahnutiu získali prostriedky, na ich zhodnotenie efektívne využívali finančné služby. Plnili si svoje finančné záväzky. Zveľaďovali a chránili si svoj aj zverený majetok. Orientovali sa a vedeli uplatniť svoje spotrebiteľské práva. Jednoducho, žili spokojný a plnohodnotný život.
Vzdelávací program je rozdelený na dve časti. V odbornej časti vám ponúka stručnú teóriu k vybraným finančným témam, ktorá je často demonštrovaná na modelových príkladoch. To, ako ste porozumeli základným finančným pojmom, vzťahom a súvislostiam si overíme na teste. V druhej – implementačnej časti vzdelávania sme sa zamerali na rozvíjanie finančnej gramotnosti žiakov konkrétneho stupňa vzdelávania. Veríme, že informácie, ktoré vám poskytneme, budú pomocníkom vo vašom pracovnom i osobnom živote.

LEKTOR
PaedDr. Monika Reiterová, PhD.
Je absolventkou Prírodovedeckej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave a Fakulty matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského v Bratislave. Pôsobila ako učiteľka na gymnáziu a niekoľko rokov pracovala v Štátnom pedagogickom ústave. Spolupracovala s viacerými ďalšími inštitúciami, napr. NÚCEM, MPC, CVTI, pedagogické fakulty. Bola členkou expertnej medzirezortnej skupiny pre finančnú gramotnosť, je spoluautorkou Národného štandardu finančnej gramotnosti. V súčasnosti opäť pôsobí v školskom prostredí základnej školy. Je autorkou viacerých publikácií z oblasti matematiky a finančnej gramotnosti.

OBSAH VZDELÁVACIEHO PROGRAMU
Vzdelávací program obsahuje učebné texty a vzdelávacie videá, ktoré ich dopĺňajú. Na overenie zvládnutia odbornej časti je zostavený test s 30 položkami s výberom práve jednej správnej odpovede. Na overenie implementačnej (didaktickej) časti je pripravená dištančná úloha.

Odborná časť
Potreby a hodnoty
Osobné údaje a informácie
Peniaze
Trhový mechanizmus
Korupcia a podvod
Spotrebiteľ a jeho práva
Majetok
Exekúcia
Cash flow
Dane
Finančný trh
Úvery
Tvorba a zhodnocovanie rezerv
Dôchodok
Poistenie
Finančné plánovanie
Modely finančného plánovania
Výchova k podnikaniu
Test
Implementačná časť
Finančné vzdelávanie
Metódy a formy vyučovania
Emócie v rozhodovaní
Čo má vedieť žiak (na konci prvého stupňa ZŠ)
Dištančná úloha

ROZSAH VZDELÁVACIEHO PROGRAMU
50 hodín

PRE KOHO JE PROGRAM URČENÝ
Vzdelávací program je určený pedagogickým a odborným zamestnancom 1. stupňa základných škôl.

PODMIENKY ABSOLVOVANIA PROGRAMU
Vzdelávací program prebieha dištančnou formou. Pre jeho úspešné ukončenie je potrebné  absolvovať test s úspešnosťou min. 80 %, vypracovať a odoslať na kontrolu dištančnú úlohu a úspešne absolvovať záverečnú prezentáciu pred trojčlennou komisiou.

Za úspešné absolvovanie inovačného vzdelávania v rozsahu najmenej 50 hodín v súlade s plánom profesijného rozvoja školy patrí zamestnancovi príplatok za profesijný rozvoj  vo výške 3 % tarifného platu.

Cena vzdelávania:

150,00 €

Typ vzdelávania:

Inovačné vzdelávanie

Toto vzdelávanie je vhodné pre tieto typy inštitúcií:

  • Základná škola a GOŠ
  • Toto vzdelávanie je vhodné pre tieto typy profesií:

  • Učiteľ 1. stupňa ZŠ
  • Špeciálny pedagóg / Školský špeciálny pedagóg
  • Pedagogický asistent / Vychovávateľ
  • Link na vzdelávanie:

    https://www.raabeakademia.sk/courses/financna-gramotnost-pre-pedagogickych-a-odbornych-zamestnancov-prveho-stupna-zakladnej-skoly

    FINANČNÁ GRAMOTNOSŤ PRE 1. STUPEŇ ZŠ

    Neobmedzený prístup
    Všetky úrovne
    kapitoly: 24
    testy: 1
    100 študentov

    POPIS
    S financiami alebo rozhodnutiami s nimi spojenými sa stretávame dennodenne. Je dôležité, aby sa deti odmalička stretávali so situáciami bežného života, v ktorých uplatnia finančné (a nielen to) rozhodovanie. Získajú tak dobrý a pevný základ do života. Uvedomujeme si, že len pripravený učiteľ môže žiakov plnohodnotne vzdelávať. Preto tento program nie je len prípravou na to, aby ste vedeli rozvíjať finančnú gramotnosť svojich žiakov, ale aby ste aj vy získali odborné vedomosti a zručnosti v danej oblasti.
    Cieľom finančného vzdelávania je, aby ste poznali základné pravidlá riadenia financií vrátane rizík s tým spojenými, vedeli nájsť, vyhodnotiť a použiť informácie na stanovenie a naplánovanie finančných cieľov. K ich dosiahnutiu získali prostriedky, na ich zhodnotenie efektívne využívali finančné služby. Plnili si svoje finančné záväzky. Zveľaďovali a chránili si svoj aj zverený majetok. Orientovali sa a vedeli uplatniť svoje spotrebiteľské práva. Jednoducho, žili spokojný a plnohodnotný život.
    Vzdelávací program je rozdelený na dve časti. V odbornej časti vám ponúka stručnú teóriu k vybraným finančným témam, ktorá je často demonštrovaná na modelových príkladoch. To, ako ste porozumeli základným finančným pojmom, vzťahom a súvislostiam si overíme na teste. V druhej – implementačnej časti vzdelávania sme sa zamerali na rozvíjanie finančnej gramotnosti žiakov konkrétneho stupňa vzdelávania. Veríme, že informácie, ktoré vám poskytneme, budú pomocníkom vo vašom pracovnom i osobnom živote.

    LEKTOR
    PaedDr. Monika Reiterová, PhD.
    Je absolventkou Prírodovedeckej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave a Fakulty matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského v Bratislave. Pôsobila ako učiteľka na gymnáziu a niekoľko rokov pracovala v Štátnom pedagogickom ústave. Spolupracovala s viacerými ďalšími inštitúciami, napr. NÚCEM, MPC, CVTI, pedagogické fakulty. Bola členkou expertnej medzirezortnej skupiny pre finančnú gramotnosť, je spoluautorkou Národného štandardu finančnej gramotnosti. V súčasnosti opäť pôsobí v školskom prostredí základnej školy. Je autorkou viacerých publikácií z oblasti matematiky a finančnej gramotnosti.

    OBSAH VZDELÁVACIEHO PROGRAMU
    Vzdelávací program obsahuje učebné texty a vzdelávacie videá, ktoré ich dopĺňajú. Na overenie zvládnutia odbornej časti je zostavený test s 30 položkami s výberom práve jednej správnej odpovede. Na overenie implementačnej (didaktickej) časti je pripravená dištančná úloha.

    Odborná časť
    Potreby a hodnoty
    Osobné údaje a informácie
    Peniaze
    Trhový mechanizmus
    Korupcia a podvod
    Spotrebiteľ a jeho práva
    Majetok
    Exekúcia
    Cash flow
    Dane
    Finančný trh
    Úvery
    Tvorba a zhodnocovanie rezerv
    Dôchodok
    Poistenie
    Finančné plánovanie
    Modely finančného plánovania
    Výchova k podnikaniu
    Test
    Implementačná časť
    Finančné vzdelávanie
    Metódy a formy vyučovania
    Emócie v rozhodovaní
    Čo má vedieť žiak (na konci prvého stupňa ZŠ)
    Dištančná úloha

    ROZSAH VZDELÁVACIEHO PROGRAMU
    50 hodín

    PRE KOHO JE PROGRAM URČENÝ
    Vzdelávací program je určený pedagogickým a odborným zamestnancom 1. stupňa základných škôl.

    PODMIENKY ABSOLVOVANIA PROGRAMU
    Vzdelávací program prebieha dištančnou formou. Pre jeho úspešné ukončenie je potrebné  absolvovať test s úspešnosťou min. 80 %, vypracovať a odoslať na kontrolu dištančnú úlohu a úspešne absolvovať záverečnú prezentáciu pred trojčlennou komisiou.

    Za úspešné absolvovanie inovačného vzdelávania v rozsahu najmenej 50 hodín v súlade s plánom profesijného rozvoja školy patrí zamestnancovi príplatok za profesijný rozvoj  vo výške 3 % tarifného platu.

    Používateľova profilový obrázok
    Je absolventkou Prírodovedeckej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave a Fakulty matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského v Bratislave. Pôsobila ako učiteľka na gymnáziu a niekoľko rokov pracovala v Štátnom pedagogickom ústave. Spolupracovala s viacerými ďalšími inštitúciami, napr. NÚCEM, MPC, CVTI, pedagogické fakulty. Bola členkou expertnej medzirezortnej skupiny pre finančnú gramotnosť, je spoluautorkou Národného štandardu finančnej gramotnosti. V súčasnosti opäť pôsobí v školskom prostredí základnej školy. Je autorkou viacerých publikácií z oblasti matematiky a finančnej gramotnosti.