Popis
Pre komplexný rozvoj plnohodnotnej osobnosti človeka je nevyhnutné dbať aj na oblasť estetickej a umeleckej výchovy. Hudobná výchova ako vyučovací predmet na základnej škole umožňuje žiakom v mladšom školskom veku zoznámiť sa s hudbou ako prostriedkom zábavy a komunikácie. Obsahové rozdelenie do neizolovaných hudobných činností umožňuje nadviazať na predprimárne vzdelávanie a kontakt dieťaťa s hudbou rôznymi spôsobmi a prostriedkami. Uvedomelá hudobná činnosť spojená so zážitkom je tou správnou cestou pre hudobný rozvoj žiakov. Program Hudobná výchova na základnej škole – 1. cyklus (1. – 3. ročník) ponúka základné poznatky o hudbe a jej vývoji, ktoré využíva ako východiská pre odborne pripravené hudobné aktivity.
Lektor
PaedDr. Radovan Šašala, PhD.
Pôsobí ako učiteľ na Strednej odbornej škole pedagogickej v Prešove. Vyučuje hudobno-teoretické, hudobno-praktické a pedagogické vyučovacie predmety. Jeho aprobácie sú: hudobné umenie, pedagogika, učiteľstvo histórie, špeciálna pedagogika – pedagogika mentálne postihnutých. Akademický titul PhD. dosiahol v roku 2017 v odbore predškolská a elementárna pedagogika s užším zameraním na didaktiku hudobnej výchovy na Katedre hudobnej a výtvarnej výchovy Pedagogickej fakulty Prešovskej univerzity v Prešove. Je autorom viacerých odborných článkov a publikácií.
Obsah vzdelávacieho programu
Vzdelávací program sa skladá z desiatich lekcií obsahujúcich 10 učebných textov spolu s videami, ktoré ich dopĺňajú. Na overenie zvládnutia teoretických vedomostí sú zostavené dva priebežné testy a záverečný test s výberom práve jednej správnej odpovede. Na precvičovanie poznatkov notopisu a prípravy na hudobnú aktivitu sú pripravené dva pracovné listy a na overenie praktickej implementácie odborných poznatkov tri dištančné úlohy.
Lekcia 01: Základné poznatky o hudbe pre učiteľov
Lekcia 02: Hudobná výchova ako súčasť primárneho vzdelávania na základnej škole
Lekcia 03: Hudobná výchova v programe Vzdelávanie pre 21. storočie
Lekcia 04: Písomná príprava učiteľa na vyučovaciu hodinu
Lekcia 05: Hudobné digitálne technológie
Lekcia 06: Spev (vokálne činnosti)
Lekcia 07: Hra na hudobnom nástroji (inštrumentálne činnosti)
Lekcia 08: Počúvanie hudby (percepčné činnosti)
Lekcia 09: Hudobno-pohybové vyjadrenie (hudobno-pohybové činnosti)
Lekcia 10: Hudobno-dramatické vyjadrenie (hudobno-dramatické činnosti)
Rozsah vzdelávacieho programu
50 hodín
Komu je program určený:
Vzdelávací program je určený pedagogickým a odborným zamestnancom základných škôl.
Podmienky absolvovania programu:
1. Účasť na dištančnej forme vzdelávania a absolvovanie 10 lekcií vzdelávania.
2. Preštudovanie všetkých lekcií, absolvovanie troch testov s úspešnosťou min. 80 %, vypracovanie a odoslanie na kontrolu zadané tri dištančné úlohy.
3. Vypracovanie a prezentácia záverečného zadania pred trojčlennou komisiou v súlade s § 56 ods. 1 zákona č. 138/2019 Z. z.
Za úspešné absolvovanie inovačného vzdelávania v rozsahu najmenej 50 hodín v súlade s plánom profesijného rozvoja školy patrí zamestnancovi príplatok za profesijný rozvoj vo výške 3 % tarifného platu.
150,00 €
Inovačné vzdelávanie