HUDOBNÉ ČINNOSTI V MATERSKEJ ŠKOLE

POPIS
Vzdelávací program Hudobná výchova v materskej škole ponúka základné poznatky o hudbe a jej vývoji, ktoré využíva ako východiská pre odborne pripravené hudobné aktivity.
Pre komplexný rozvoj plnohodnotnej osobnosti človeka je nevyhnutné dbať aj na oblasť estetickej a umeleckej výchovy. Hudobná výchova ako jej súčasť umožňuje dieťaťu v predškolskom veku zoznámiť sa s hudbou ako prostriedkom zábavy a komunikácie. Obsahové rozdelenie do neizolovaných hudobných činností umožňuje nadviazať kontakt dieťaťa s hudbou rôznymi spôsobmi a prostriedkami. Uvedomelá hudobná činnosť spojená so zážitkom je tou správnou cestou pre hudobný rozvoj dieťaťa

LEKTOR
PaedDr. Radovan Šašala, PhD.
Pôsobí ako učiteľ na Strednej odbornej škole pedagogickej v Prešove. Vyučuje hudobno-teoretické, hudobno-praktické a pedagogické vyučovacie predmety. Jeho aprobácie sú: hudobné umenie, pedagogika, učiteľstvo histórie, špeciálna pedagogika – pedagogika mentálne postihnutých. Akademický titul PhD. dosiahol v roku 2017 v odbore predškolská a elementárna pedagogika s užším zameraním na didaktiku hudobnej výchovy na Katedre hudobnej a výtvarnej výchovy Pedagogickej fakulty Prešovskej univerzity v Prešove. Je autorom viacerých odborných článkov a publikácií.

OBSAH VZDELÁVACIEHO PROGRAMU
Vzdelávací program obsahuje učebné texty a komentované prezentácie vo forme videí, ktoré ich dopĺňajú. Na overenie zvládnutia teoretických vedomostí sú zostavené dva priebežné testy (po päť otázok s výberom práve jednej správnej odpovede) a záverečný test s päťdesiatimi položkami s výberom práve jednej správnej odpovede. Na precvičovanie poznatkov notopisu a prípravy na hudobnú aktivitu sú pripravené štyri pracovné listy a na overenie praktickej implementácie odborných poznatkov tri dištančné úlohy.
Vzdelávací program je rozdelený do 11 lekcií.

  1. lekcia – Základné poznatky o hudbe pre učiteľov
  2. lekcia – Hudobná výchova ako súčasť predprimárneho vzdelávania v materskej škole
  3. lekcia – Písomná príprava učiteľa na vzdelávaciu aktivitu a ďalšie organizačné formy hudobnej výchovy
  4. lekcia – Rytmické činnosti
  5. lekcia – Vokálne činnosti
  6. lekcia – Inštrumentálne činnosti
  7. lekcia – Percepčné činnosti
  8. lekcia – Hudobno-pohybové činnosti
  9. lekcia – Hudobno-dramatické činnosti
  10. lekcia – Digitálne technológie a hudobná výchova v materskej škole
  11. lekcia – Záver

ROZSAH VZDELÁVACIEHO PROGRAMU
50 hodín

PRE KOHO JE PROGRAM URČENÝ
Vzdelávací program je určený pedagogickým a odborným zamestnancom materských škôl.

PODMIENKY  ABSOLVOVANIA PROGRAMU

    1. Účasť na dištančnej forme vzdelávania a absolvovanie 11 lekcií vzdelávania.
    2. Preštudovanie všetkých lekcií, absolvovanie troch testov s úspešnosťou min. 80 %, vypracovanie a odoslanie na kontrolu zadané tri dištančné úlohy.
    3. Vypracovanie a prezentácia záverečného zadania pred trojčlennou komisiou v súlade s § 56 ods. 1 zákona č. 138/2019 Z. z.

    Za úspešné absolvovanie inovačného vzdelávania v rozsahu najmenej 50 hodín v súlade s plánom profesijného rozvoja školy patrí zamestnancovi príplatok za profesijný rozvoj  vo výške 3 % tarifného platu.

Cena vzdelávania:

150,00 €

Typ vzdelávania:

Inovačné vzdelávanie

Toto vzdelávanie je vhodné pre tieto typy inštitúcií:

  • Materská škola
  • Toto vzdelávanie je vhodné pre tieto typy profesií:

  • Učiteľ MŠ
  • Pedagogický asistent / Vychovávateľ
  • Link na vzdelávanie:

    https://www.raabeakademia.sk/courses/hudobne-cinnosti-v-materskej-skole

    HUDOBNÉ ČINNOSTI V MATERSKEJ ŠKOLE

    Neobmedzený prístup
    Všetky úrovne
    kapitoly: 30
    testy: 3
    49 študentov

    POPIS
    Vzdelávací program Hudobná výchova v materskej škole ponúka základné poznatky o hudbe a jej vývoji, ktoré využíva ako východiská pre odborne pripravené hudobné aktivity.
    Pre komplexný rozvoj plnohodnotnej osobnosti človeka je nevyhnutné dbať aj na oblasť estetickej a umeleckej výchovy. Hudobná výchova ako jej súčasť umožňuje dieťaťu v predškolskom veku zoznámiť sa s hudbou ako prostriedkom zábavy a komunikácie. Obsahové rozdelenie do neizolovaných hudobných činností umožňuje nadviazať kontakt dieťaťa s hudbou rôznymi spôsobmi a prostriedkami. Uvedomelá hudobná činnosť spojená so zážitkom je tou správnou cestou pre hudobný rozvoj dieťaťa

    LEKTOR
    PaedDr. Radovan Šašala, PhD.
    Pôsobí ako učiteľ na Strednej odbornej škole pedagogickej v Prešove. Vyučuje hudobno-teoretické, hudobno-praktické a pedagogické vyučovacie predmety. Jeho aprobácie sú: hudobné umenie, pedagogika, učiteľstvo histórie, špeciálna pedagogika – pedagogika mentálne postihnutých. Akademický titul PhD. dosiahol v roku 2017 v odbore predškolská a elementárna pedagogika s užším zameraním na didaktiku hudobnej výchovy na Katedre hudobnej a výtvarnej výchovy Pedagogickej fakulty Prešovskej univerzity v Prešove. Je autorom viacerých odborných článkov a publikácií.

    OBSAH VZDELÁVACIEHO PROGRAMU
    Vzdelávací program obsahuje učebné texty a komentované prezentácie vo forme videí, ktoré ich dopĺňajú. Na overenie zvládnutia teoretických vedomostí sú zostavené dva priebežné testy (po päť otázok s výberom práve jednej správnej odpovede) a záverečný test s päťdesiatimi položkami s výberom práve jednej správnej odpovede. Na precvičovanie poznatkov notopisu a prípravy na hudobnú aktivitu sú pripravené štyri pracovné listy a na overenie praktickej implementácie odborných poznatkov tri dištančné úlohy.
    Vzdelávací program je rozdelený do 11 lekcií.

    1. lekcia – Základné poznatky o hudbe pre učiteľov
    2. lekcia – Hudobná výchova ako súčasť predprimárneho vzdelávania v materskej škole
    3. lekcia – Písomná príprava učiteľa na vzdelávaciu aktivitu a ďalšie organizačné formy hudobnej výchovy
    4. lekcia – Rytmické činnosti
    5. lekcia – Vokálne činnosti
    6. lekcia – Inštrumentálne činnosti
    7. lekcia – Percepčné činnosti
    8. lekcia – Hudobno-pohybové činnosti
    9. lekcia – Hudobno-dramatické činnosti
    10. lekcia – Digitálne technológie a hudobná výchova v materskej škole
    11. lekcia – Záver

    ROZSAH VZDELÁVACIEHO PROGRAMU
    50 hodín

    PRE KOHO JE PROGRAM URČENÝ
    Vzdelávací program je určený pedagogickým a odborným zamestnancom materských škôl.

    PODMIENKY  ABSOLVOVANIA PROGRAMU

      1. Účasť na dištančnej forme vzdelávania a absolvovanie 11 lekcií vzdelávania.
      2. Preštudovanie všetkých lekcií, absolvovanie troch testov s úspešnosťou min. 80 %, vypracovanie a odoslanie na kontrolu zadané tri dištančné úlohy.
      3. Vypracovanie a prezentácia záverečného zadania pred trojčlennou komisiou v súlade s § 56 ods. 1 zákona č. 138/2019 Z. z.

      Za úspešné absolvovanie inovačného vzdelávania v rozsahu najmenej 50 hodín v súlade s plánom profesijného rozvoja školy patrí zamestnancovi príplatok za profesijný rozvoj  vo výške 3 % tarifného platu.