INKLÚZIA a DIGITALIZÁCIA – DIAGNOSTIKA V ZÁKLADNEJ ŠKOLE

Absolvovaním tohto aktualizačného vzdelávania si pedagogickí a odborní zamestnanci splnia svoju zákonnú povinnosť absolvovať v školskom roku 2022/2023 aktualizačné vzdelávanie zamerané na zmeny školského kurikula, inkluzívne vzdelávanie alebo digitalizáciu výchovy a vzdelávania.

Tento program aktualizačného vzdelávania obsahuje aj tematické celky zamerané na rozvoj digitálnych zručností v predpísanom rozsahu.

Aktualizačné vzdelávanie vo svojom programe ponúka príležitosť pre rozvoj pedagogických kompetencií v oblasti diagnostikovania žiakov školského veku a posudzovania ich individuálnych prejavov.

POPIS:
Každý pedagóg by mal mať dostatočné teoretické vedomosti a praktické kompetencie na poznávanie individualít dieťaťa. Ide nielen o poznatky z vývinovej psychológie a pedagogiky, ale aj o ich uplatnenie a správne rozpoznanie prejavov dieťaťa, žiaka. Zistené skutočnosti treba správne interpretovať , teda stanoviť pedagogickú diagnózu a realizovať opatrenia – postupy na úspešné napredovanie dieťaťa.
Vedomosti o diagnostikovaní a získanie diagnostických kompetencií sú nutnou súčasťou profesijnej prípravy každého pedagóga. Toto aktualizačné vzdelávanie prináša prehľad o najčastejšie využívaných metódach pri diagnostikovaní žiaka a o spôsobe zaznamenávania v pedagogickej praxi. Absolvent získa kompetencie v oblasti realizácie pedagogickej diagnostiky v základnej škole, oboznámi sa so základnými diagnostickými metódami a technikami v pedagogickej diagnostike a s možnosťami ako ich zaznamenať.

LEKTORI:
PaedDr. Mgr. Jitka Jackulíková
Mgr. Magdaléna Labudová
Mgr. Zuzana Kuncová

OBSAH:
Pedagogická diagnostika v základnej škole
Proces diagnostikovania
Diagnostická kompetencia učiteľa
Metódy pedagogickej diagnostiky: Pozorovanie
Metódy pedagogickej diagnostiky: Test
Metódy pedagogickej diagnostiky: Dotazník
Metódy pedagogickej diagnostiky: Rozhovor
Metódy pedagogickej diagnostiky: Anamnéza
Analýza výsledkov prác žiaka a kresba v pedagogickej diagnostike
Najčastejšie diagnostikované prejavy správania žiaka
Pracujeme s deťmi s ADHD a ADD
Nebojte sa porúch učenia
Vyhodnocovanie digitálnych údajov, informácií a obsahu
Kybernetická bezpečnosť a kyberšikana
Využívanie digitálnych nástrojov na inovácie procesov a produktov
Zdieľanie prostredníctvom digitálnych technológií

TRVANIE
20 – 24 hodín

PRE KOHO balík aktualizačného vzdelávania ODPORÚČAME
Pre učiteľov, špeciálnych pedagógov a asistentov učiteľov v základných školách.

Zakúpte si vzdelávací program INKLÚZIA a DIGITALIZÁCIA – DIAGNOSTIKA V ZÁKLADNEJ ŠKOLE na Raabe.sk

Cena vzdelávania:

300,00 €

Typ vzdelávania:

Aktualizačné vzdelávanie s ministerským príspevkom

Toto vzdelávanie je vhodné pre tieto typy inštitúcií:

  • Základná škola a GOŠ
  • Toto vzdelávanie je vhodné pre tieto typy profesií:

  • Učiteľ 1. stupňa ZŠ
  • Učiteľ 2. stupňa ZŠ
  • Pedagogický asistent / Vychovávateľ
  • Špeciálny pedagóg / Školský špeciálny pedagóg
  • Link na vzdelávanie:

    https://www.raabeakademia.sk/courses/inkluzia-diagnostika-v-zs

    INKLÚZIA a DIGITALIZÁCIA – DIAGNOSTIKA V ZÁKLADNEJ ŠKOLE

    Neobmedzený prístup
    Všetky úrovne
    kapitoly: 17
    testy: 0
    67 študentov

    Absolvovaním tohto aktualizačného vzdelávania si pedagogickí a odborní zamestnanci splnia svoju zákonnú povinnosť absolvovať v školskom roku 2022/2023 aktualizačné vzdelávanie zamerané na zmeny školského kurikula, inkluzívne vzdelávanie alebo digitalizáciu výchovy a vzdelávania.

    Tento program aktualizačného vzdelávania obsahuje aj tematické celky zamerané na rozvoj digitálnych zručností v predpísanom rozsahu.

    Aktualizačné vzdelávanie vo svojom programe ponúka príležitosť pre rozvoj pedagogických kompetencií v oblasti diagnostikovania žiakov školského veku a posudzovania ich individuálnych prejavov.

    POPIS:
    Každý pedagóg by mal mať dostatočné teoretické vedomosti a praktické kompetencie na poznávanie individualít dieťaťa. Ide nielen o poznatky z vývinovej psychológie a pedagogiky, ale aj o ich uplatnenie a správne rozpoznanie prejavov dieťaťa, žiaka. Zistené skutočnosti treba správne interpretovať , teda stanoviť pedagogickú diagnózu a realizovať opatrenia – postupy na úspešné napredovanie dieťaťa.
    Vedomosti o diagnostikovaní a získanie diagnostických kompetencií sú nutnou súčasťou profesijnej prípravy každého pedagóga. Toto aktualizačné vzdelávanie prináša prehľad o najčastejšie využívaných metódach pri diagnostikovaní žiaka a o spôsobe zaznamenávania v pedagogickej praxi. Absolvent získa kompetencie v oblasti realizácie pedagogickej diagnostiky v základnej škole, oboznámi sa so základnými diagnostickými metódami a technikami v pedagogickej diagnostike a s možnosťami ako ich zaznamenať.

    LEKTORI:
    PaedDr. Mgr. Jitka Jackulíková
    Mgr. Magdaléna Labudová
    Mgr. Zuzana Kuncová

    OBSAH:
    Pedagogická diagnostika v základnej škole
    Proces diagnostikovania
    Diagnostická kompetencia učiteľa
    Metódy pedagogickej diagnostiky: Pozorovanie
    Metódy pedagogickej diagnostiky: Test
    Metódy pedagogickej diagnostiky: Dotazník
    Metódy pedagogickej diagnostiky: Rozhovor
    Metódy pedagogickej diagnostiky: Anamnéza
    Analýza výsledkov prác žiaka a kresba v pedagogickej diagnostike
    Najčastejšie diagnostikované prejavy správania žiaka
    Pracujeme s deťmi s ADHD a ADD
    Nebojte sa porúch učenia
    Vyhodnocovanie digitálnych údajov, informácií a obsahu
    Kybernetická bezpečnosť a kyberšikana
    Využívanie digitálnych nástrojov na inovácie procesov a produktov
    Zdieľanie prostredníctvom digitálnych technológií

    TRVANIE
    20 – 24 hodín

    PRE KOHO balík aktualizačného vzdelávania ODPORÚČAME
    Pre učiteľov, špeciálnych pedagógov a asistentov učiteľov v základných školách.

    Zakúpte si vzdelávací program INKLÚZIA a DIGITALIZÁCIA – DIAGNOSTIKA V ZÁKLADNEJ ŠKOLE na Raabe.sk