KONCEPCIA ROZVOJA ŠKOLY

Popis

Program Koncepcia rozvoja školy ponúka teoretické i praktické pohľady na tento záväzný programový dokument o cieľoch a stratégiách rozvoja školy.

Koncepcia rozvoja školy je predstavená v kontexte legislatívnych požiadaviek a prezentácie základných zásad jej vypracovania, implementácie a vyhodnotenia plnenia s ohľadom na rozsah zodpovednosti riaditeľa školy. Strategický plán rozvoja školy je reflektovaný z viacerých hľadísk a procesov – časový faktor, plánovanie, analýzy, identifikácia oblastí rozvoja školy, formulácia cieľov, vízií a stratégií.

Z praktického hľadiska sú formulované odporúčania, čomu sa vyhnúť pri tvorbe koncepcie rozvoja školy a školského zariadenia a aká je vhodná štruktúra tohto dokumentu. Konkrétny príklad z praxe zvýrazňuje niektoré prvky koncepcie reflektujúcej premenu tradičnej školy na inkluzívnu.

Lektor

PhDr. Marek Havrila, PhD.

V roku 1999 ukončil vysokoškolské štúdium v študijnom odbore učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov filozofia – dejepis na Prešovskej univerzite v Prešove. V roku 2003 ukončil doktorandské štúdium v študijnom odbore slovenské dejiny na Filozofickej fakulte Prešovskej univerzity v Prešove. Pôsobí ako odborný radca na odbore metodiky Regionálneho úradu školskej správy v Prešove, kde koordinuje odbornú činnosť v oblasti výchovno-vzdelávacieho procesu, podieľa sa na riadení a kontrole výchovy a vzdelávania detí a žiakov so zdravotným znevýhodnením v špeciálnych školách a v špeciálnych triedach základných škôl a integrovaných žiakov v bežných triedach. Zároveň vykonáva odborné špecializované činnosti a metodicko-konzultačné činnosti pre vedúcich zamestnancov škôl a školských zariadení a ostatných pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov.

Obsah vzdelávacieho programu

  1. Úvod – definovanie problematiky
  2. Legislatívne východiská
  3. Základné zásady tvorby koncepcie
  4. Rozsah zodpovednosti riaditeľa školy
  5. Koncepcia školy ako strategický plán rozvoja školy
  6. Činnosti v procese plánovania
  7. SWOT a SOAR analýza, metóda SMART
  8. Oblasti, ktoré pokrýva koncepcia rozvoja školy
  9. Odporúčaná štruktúra
  10. Pravidelné vyhodnocovanie plnenia koncepčného zámeru rozvoja školy
  11. Praktické príklady a odporúčania
  12. Záver

Rozsah vzdelávacieho programu
90 minút

Pre koho je program určený
Vzdelávací program je určený pre pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov zaradených do rôznych kariérových stupňov a kariérových pozícií, ktorí majú záujem aktívne participovať na rozvoji školy a školského zariadenia, kde vykonávajú svoju pracovnú činnosť. Vzdelávací program je osobitne odporúčaný všetkým vedúcim pedagogickým zamestnancom a odborným zamestnancom a uchádzačom o funkciu riaditeľa školy.

Ako získať vzdelávací program?
Zakúpte si vzdelávací program KONCEPCIA ROZVOJA ŠKOLY na Raabe.sk.

Po úhrade objednávky a jej spracovaní vám budú v emailovej správe zaslané potrebné informácie, aktivačný kľúč na prihlásenie sa do programu a príslušné dokumenty – certifikát o absolvovaní a potvrdenie o aktualizačnom vzdelávaní.

NEPREHLIADNITE MNOŽSTVOVÉ ZĽAVY:

Cena vzdelávania:

40,00 €

Typ vzdelávania:

Aktualizačné vzdelávanie

Toto vzdelávanie je vhodné pre tieto typy inštitúcií:

  • Materská škola
  • Základná škola a GOŠ
  • Stredná škola
  • Základná umelecká škola
  • Toto vzdelávanie je vhodné pre tieto typy profesií:

  • Riaditeľ školy
  • Učiteľ ZUŠ
  • Link na vzdelávanie:

    https://www.raabeakademia.sk/courses/koncepcia-rozvoja-skoly

    KONCEPCIA ROZVOJA ŠKOLY

    Neobmedzený prístup
    Všetky úrovne
    kapitoly: 1
    testy: 0
    55 študentov

    Popis

    Program Koncepcia rozvoja školy ponúka teoretické i praktické pohľady na tento záväzný programový dokument o cieľoch a stratégiách rozvoja školy.

    Koncepcia rozvoja školy je predstavená v kontexte legislatívnych požiadaviek a prezentácie základných zásad jej vypracovania, implementácie a vyhodnotenia plnenia s ohľadom na rozsah zodpovednosti riaditeľa školy. Strategický plán rozvoja školy je reflektovaný z viacerých hľadísk a procesov – časový faktor, plánovanie, analýzy, identifikácia oblastí rozvoja školy, formulácia cieľov, vízií a stratégií.

    Z praktického hľadiska sú formulované odporúčania, čomu sa vyhnúť pri tvorbe koncepcie rozvoja školy a školského zariadenia a aká je vhodná štruktúra tohto dokumentu. Konkrétny príklad z praxe zvýrazňuje niektoré prvky koncepcie reflektujúcej premenu tradičnej školy na inkluzívnu.

    Lektor

    PhDr. Marek Havrila, PhD.

    V roku 1999 ukončil vysokoškolské štúdium v študijnom odbore učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov filozofia – dejepis na Prešovskej univerzite v Prešove. V roku 2003 ukončil doktorandské štúdium v študijnom odbore slovenské dejiny na Filozofickej fakulte Prešovskej univerzity v Prešove. Pôsobí ako odborný radca na odbore metodiky Regionálneho úradu školskej správy v Prešove, kde koordinuje odbornú činnosť v oblasti výchovno-vzdelávacieho procesu, podieľa sa na riadení a kontrole výchovy a vzdelávania detí a žiakov so zdravotným znevýhodnením v špeciálnych školách a v špeciálnych triedach základných škôl a integrovaných žiakov v bežných triedach. Zároveň vykonáva odborné špecializované činnosti a metodicko-konzultačné činnosti pre vedúcich zamestnancov škôl a školských zariadení a ostatných pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov.

    Obsah vzdelávacieho programu

    1. Úvod – definovanie problematiky
    2. Legislatívne východiská
    3. Základné zásady tvorby koncepcie
    4. Rozsah zodpovednosti riaditeľa školy
    5. Koncepcia školy ako strategický plán rozvoja školy
    6. Činnosti v procese plánovania
    7. SWOT a SOAR analýza, metóda SMART
    8. Oblasti, ktoré pokrýva koncepcia rozvoja školy
    9. Odporúčaná štruktúra
    10. Pravidelné vyhodnocovanie plnenia koncepčného zámeru rozvoja školy
    11. Praktické príklady a odporúčania
    12. Záver

    Rozsah vzdelávacieho programu
    90 minút

    Pre koho je program určený
    Vzdelávací program je určený pre pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov zaradených do rôznych kariérových stupňov a kariérových pozícií, ktorí majú záujem aktívne participovať na rozvoji školy a školského zariadenia, kde vykonávajú svoju pracovnú činnosť. Vzdelávací program je osobitne odporúčaný všetkým vedúcim pedagogickým zamestnancom a odborným zamestnancom a uchádzačom o funkciu riaditeľa školy.

    Ako získať vzdelávací program?
    Zakúpte si vzdelávací program KONCEPCIA ROZVOJA ŠKOLY na Raabe.sk.

    Po úhrade objednávky a jej spracovaní vám budú v emailovej správe zaslané potrebné informácie, aktivačný kľúč na prihlásenie sa do programu a príslušné dokumenty – certifikát o absolvovaní a potvrdenie o aktualizačnom vzdelávaní.

    NEPREHLIADNITE MNOŽSTVOVÉ ZĽAVY: