KRITICKÉ MYSLENIE V PRAXI A VO VZDELÁVANÍ

POPIS
Vzdelávací program je tréningom zručností, ktoré tvoria predpoklady pre schopnosť kriticky myslieť. Skôr, ako prenesieme rozvoj kritického myslenia do vzdelávania žiakov, je nevyhnutné, aby sme porozumeli procesu kritického myslenia a jeho zložkám.
V priebehu kurzu sa frekventant oboznámi s nasledujúcimi témami:

V nadväznosti na uvedené témy v posledných častiach predstavíme princípy implementácie tréningu kritického myslenia do vzdelávania a modelové aktivity, prostredníctvom ktorých sa táto zručnosť trénuje a posilňuje.

LEKTOR
Mgr. Jakub Kobela
V Akadémii kritického myslenia pôsobí ako lektor a metodik. Špecializuje sa na témy kritického myslenia, argumentácie, vyjednávania a náročných konverzácií. V súčasnosti sa venuje predovšetkým vzdelávaniu klientov v oblasti súkromného a verejného sektora.
Kritickému mysleniu sa rôznymi spôsobmi venuje už 12 rokov. V praxi využíva poznatky zo súťažného, dobrovoľníckeho a aj pracovného prostredia Slovenskej debatnej asociácie. Pre SDA tvoril metodiku a koordinoval neformálne vzdelávanie na stredných školách po celom Slovensku.
Je autorom metodiky pre holandskú sekciu International Debate Education Association, ako aj pre 17 európskych debatných vzdelávacích organizácií.
Organizoval Letnú akadémiu kritického myslenia a spoluorganizoval Letnú akadémiu Discover. Lektorsky spolupracuje s viacerými platformami v oblasti tretieho sektora.
Je absolventom katedry sociológie Fakulty sociálních studií Masarykovej univerzity v Brne, so špecifickým zameraním v oblasti kultúrnej sociológie, urbanistiky a kvantitatívneho výskumu sociálnych vied.

OBSAH VZDELÁVACIEHO PROGRAMU
Vzdelávanie je štruktúrované do desiatich lekcií, každá obsahuje komentované video, učebné texty a prezentáciu. Súčasťou štyroch lekcií je dištančná úloha.

  1. lekcia – Kritické myslenie
  2. lekcia – Obsah argumentácie + 1. dištančná úloha
  3. lekcia – Argumentácia a kontext
  4. lekcia – Formálna stránka argumentácie + 2. dištančná úloha
  5. lekcia – Logické chyby a rétorické fauly
  6. lekcia – Dôkazy + 3. dištančná úloha
  7. lekcia – Umenie reakcie
  8. lekcia – Identifikácia problému
  9. lekcia – Princípy tréningových aktivít + 4. dištančná úloha
  10. lekcia – Modelové aktivity

ROZSAH VZDELÁVACIEHO PROGRAMU
50 hodín

PRE KOHO JE PROGRAM URČENÝ
Vzdelávací program je určený pedagogickým a odborným zamestnancom druhého stupňa základných škôl, gymnázií s osemročným aj štvorročným štúdiom a ostatných stredných škôl

PODMIENKY  ABSOLVOVANIA PROGRAMU
Vzdelávací program prebieha dištančnou formou. Jeho súčasťou sú štyri dištančné úlohy, ktoré nadväzujú na teoretické poznatky, nadobudnuté sledovaním prednášky na videu a štúdiom učebných textov. V zadaní je uvedený návod na vypracovanie, označenie a odoslanie úloh. Po schválení vypracovaných dištančných úloh musí frekventant úspešne absolvovať záverečnú prezentáciu pre trojčlennou odbornou komisiou.

Za úspešné absolvovanie inovačného vzdelávania v rozsahu najmenej 50 hodín v súlade s plánom profesijného rozvoja školy patrí zamestnancovi príplatok za profesijný rozvoj  vo výške 3 % tarifného platu.

Cena vzdelávania:

150,00 €

Typ vzdelávania:

Inovačné vzdelávanie

Toto vzdelávanie je vhodné pre tieto typy inštitúcií:

  • Stredná škola
  • Základná škola a GOŠ
  • Toto vzdelávanie je vhodné pre tieto typy profesií:

  • Učiteľ 2. stupňa ZŠ
  • Učiteľ SŠ
  • Pedagogický asistent / Vychovávateľ
  • Sociálny pedagóg
  • Špeciálny pedagóg / Školský špeciálny pedagóg
  • Psychológ / Školský psychológ
  • Link na vzdelávanie:

    https://www.raabeakademia.sk/courses/kriticke-myslenie-v-praxi-a-vo-vzdelavani

    KRITICKÉ MYSLENIE V PRAXI A VO VZDELÁVANÍ

    Neobmedzený prístup
    Všetky úrovne
    kapitoly: 35
    testy: 0
    147 študentov

    POPIS
    Vzdelávací program je tréningom zručností, ktoré tvoria predpoklady pre schopnosť kriticky myslieť. Skôr, ako prenesieme rozvoj kritického myslenia do vzdelávania žiakov, je nevyhnutné, aby sme porozumeli procesu kritického myslenia a jeho zložkám.
    V priebehu kurzu sa frekventant oboznámi s nasledujúcimi témami:

    • Základy argumentácie
    • Teória kontextov v každodennom rozhovore
    • Formálna stránka argumentácie
    • Umenie reakcie
    • Logické chyby a nedostatky mysle
    • Dôkazy a overovanie informácií
    • Riešenie komplexných problémov

    V nadväznosti na uvedené témy v posledných častiach predstavíme princípy implementácie tréningu kritického myslenia do vzdelávania a modelové aktivity, prostredníctvom ktorých sa táto zručnosť trénuje a posilňuje.

    LEKTOR
    Mgr. Jakub Kobela
    V Akadémii kritického myslenia pôsobí ako lektor a metodik. Špecializuje sa na témy kritického myslenia, argumentácie, vyjednávania a náročných konverzácií. V súčasnosti sa venuje predovšetkým vzdelávaniu klientov v oblasti súkromného a verejného sektora.
    Kritickému mysleniu sa rôznymi spôsobmi venuje už 12 rokov. V praxi využíva poznatky zo súťažného, dobrovoľníckeho a aj pracovného prostredia Slovenskej debatnej asociácie. Pre SDA tvoril metodiku a koordinoval neformálne vzdelávanie na stredných školách po celom Slovensku.
    Je autorom metodiky pre holandskú sekciu International Debate Education Association, ako aj pre 17 európskych debatných vzdelávacích organizácií.
    Organizoval Letnú akadémiu kritického myslenia a spoluorganizoval Letnú akadémiu Discover. Lektorsky spolupracuje s viacerými platformami v oblasti tretieho sektora.
    Je absolventom katedry sociológie Fakulty sociálních studií Masarykovej univerzity v Brne, so špecifickým zameraním v oblasti kultúrnej sociológie, urbanistiky a kvantitatívneho výskumu sociálnych vied.

    OBSAH VZDELÁVACIEHO PROGRAMU
    Vzdelávanie je štruktúrované do desiatich lekcií, každá obsahuje komentované video, učebné texty a prezentáciu. Súčasťou štyroch lekcií je dištančná úloha.

    1. lekcia – Kritické myslenie
    2. lekcia – Obsah argumentácie + 1. dištančná úloha
    3. lekcia – Argumentácia a kontext
    4. lekcia – Formálna stránka argumentácie + 2. dištančná úloha
    5. lekcia – Logické chyby a rétorické fauly
    6. lekcia – Dôkazy + 3. dištančná úloha
    7. lekcia – Umenie reakcie
    8. lekcia – Identifikácia problému
    9. lekcia – Princípy tréningových aktivít + 4. dištančná úloha
    10. lekcia – Modelové aktivity

    ROZSAH VZDELÁVACIEHO PROGRAMU
    50 hodín

    PRE KOHO JE PROGRAM URČENÝ
    Vzdelávací program je určený pedagogickým a odborným zamestnancom druhého stupňa základných škôl, gymnázií s osemročným aj štvorročným štúdiom a ostatných stredných škôl

    PODMIENKY  ABSOLVOVANIA PROGRAMU
    Vzdelávací program prebieha dištančnou formou. Jeho súčasťou sú štyri dištančné úlohy, ktoré nadväzujú na teoretické poznatky, nadobudnuté sledovaním prednášky na videu a štúdiom učebných textov. V zadaní je uvedený návod na vypracovanie, označenie a odoslanie úloh. Po schválení vypracovaných dištančných úloh musí frekventant úspešne absolvovať záverečnú prezentáciu pre trojčlennou odbornou komisiou.

    Za úspešné absolvovanie inovačného vzdelávania v rozsahu najmenej 50 hodín v súlade s plánom profesijného rozvoja školy patrí zamestnancovi príplatok za profesijný rozvoj  vo výške 3 % tarifného platu.