KURIKULUM a DIGITALIZÁCIA – ČITATEĽSKÁ GRAMOTNOSŤ 2. STUPEŇ ZŠ

Absolvovaním tohto aktualizačného vzdelávania si pedagogickí a odborní zamestnanci splnia svoju zákonnú povinnosť absolvovať v školskom roku 2022/2023 aktualizačné vzdelávanie zamerané na zmeny školského kurikula, inkluzívne vzdelávanie alebo digitalizáciu výchovy a vzdelávania.

Tento program aktualizačného vzdelávania obsahuje aj tematické celky zamerané na rozvoj digitálnych zručností v predpísanom rozsahu.

Vzdelávací program je zameraný na problematiku rozvoja čitateľskej gramotnosti žiakov 2. stupňa základnej školy.

POPIS:
Čitateľská gramotnosť je téma, ktorá je vysoko aktuálna i na 2. stupni základnej školy. Jej základy sa síce tvoria na nižších stupňoch, ale jej nezvládnutie na 2. stupni môže spôsobiť žiakom mnohé problémy, napríklad aj pri Testovaní 9. Od žiakov sa v tomto veku vyžaduje nielen zvládnutie techniky čítania, ale tiež porozumenie čítanému textu, jeho analyzovanie a kritické posúdenie.
V úvode je obsah programu koncentrovaný na teoretické východiská k danej problematike – čitateľská gramotnosť, čítanie s porozumením, procesy porozumenia čítaného textu z pohľadu medzinárodnej štúdie PISA.
Ďalej program vzdelávania ponúka učiteľom vybrané techniky a stratégie, ktoré by prispeli k rozvoju čitateľskej gramotnosti žiakov 2. stupňa základnej školy – uvádza opisy jednotlivých techník a stratégií podporené konkrétnymi ukážkami.
Absolvent programu si rozšíri a aktualizuje kompetencie v oblasti:
– identifikovania procesov porozumenia čítaného textu,
– tvorby úloh v kontexte jednotlivých procesov porozumenia čítaného textu,
– aplikovania vybraných techník a stratégií na podporu čitateľskej gramotnosti žiakov 2. stupňa základnej školy do výchovno-vzdelávacieho procesu.

LEKTORI:
Monika Gregušová, PaedDr.
Mgr. Júlia Machánová

OBSAH:
Čitateľská gramotnosť
Medzinárodné štúdie v súvislosti s čitateľskou gramotnosťou
Procesy porozumenia čítaného textu
Metódy a techniky na podporu rozvoja čitateľskej
Čitateľská gramotnosť – kľúč k úspechu nielen v testovaní
Vyhodnocovanie digitálnych údajov, informácií a obsahu
Kybernetická bezpečnosť a kyberšikana
Využívanie digitálnych nástrojov na inovácie procesov a produktov
Zdieľanie prostredníctvom digitálnych technológií

TRVANIE
20 – 24 hodín

PRE KOHO BALÍK AKTUALIZAČNÉHO VZDELÁVANIA ODPORÚČAME
Pre pedagogických a odborných zamestnancov základnej školy.

Zakúpte si vzdelávací program KURIKULUM a DIGITALIZÁCIA – ČITATEĽSKÁ GRAMOTNOSŤ 2. STUPEŇ ZŠ na Raabe.sk

Cena vzdelávania:

300,00 €

Typ vzdelávania:

Aktualizačné vzdelávanie s ministerským príspevkom

Toto vzdelávanie je vhodné pre tieto typy inštitúcií:

  • Základná škola a GOŠ
  • Toto vzdelávanie je vhodné pre tieto typy profesií:

  • Učiteľ 2. stupňa ZŠ
  • Pedagogický asistent / Vychovávateľ
  • Špeciálny pedagóg / Školský špeciálny pedagóg
  • Link na vzdelávanie:

    https://www.raabeakademia.sk/courses/kurikulum-a-digitalizacia-citatelska-gramotnost-2-stupen-zs

    KURIKULUM a DIGITALIZÁCIA – ČITATEĽSKÁ GRAMOTNOSŤ 2. STUPEŇ ZŠ

    Neobmedzený prístup
    Všetky úrovne
    kapitoly: 18
    testy: 0
    53 študentov

    Absolvovaním tohto aktualizačného vzdelávania si pedagogickí a odborní zamestnanci splnia svoju zákonnú povinnosť absolvovať v školskom roku 2022/2023 aktualizačné vzdelávanie zamerané na zmeny školského kurikula, inkluzívne vzdelávanie alebo digitalizáciu výchovy a vzdelávania.

    Tento program aktualizačného vzdelávania obsahuje aj tematické celky zamerané na rozvoj digitálnych zručností v predpísanom rozsahu.

    Vzdelávací program je zameraný na problematiku rozvoja čitateľskej gramotnosti žiakov 2. stupňa základnej školy.

    POPIS:
    Čitateľská gramotnosť je téma, ktorá je vysoko aktuálna i na 2. stupni základnej školy. Jej základy sa síce tvoria na nižších stupňoch, ale jej nezvládnutie na 2. stupni môže spôsobiť žiakom mnohé problémy, napríklad aj pri Testovaní 9. Od žiakov sa v tomto veku vyžaduje nielen zvládnutie techniky čítania, ale tiež porozumenie čítanému textu, jeho analyzovanie a kritické posúdenie.
    V úvode je obsah programu koncentrovaný na teoretické východiská k danej problematike – čitateľská gramotnosť, čítanie s porozumením, procesy porozumenia čítaného textu z pohľadu medzinárodnej štúdie PISA.
    Ďalej program vzdelávania ponúka učiteľom vybrané techniky a stratégie, ktoré by prispeli k rozvoju čitateľskej gramotnosti žiakov 2. stupňa základnej školy – uvádza opisy jednotlivých techník a stratégií podporené konkrétnymi ukážkami.
    Absolvent programu si rozšíri a aktualizuje kompetencie v oblasti:
    – identifikovania procesov porozumenia čítaného textu,
    – tvorby úloh v kontexte jednotlivých procesov porozumenia čítaného textu,
    – aplikovania vybraných techník a stratégií na podporu čitateľskej gramotnosti žiakov 2. stupňa základnej školy do výchovno-vzdelávacieho procesu.

    LEKTORI:
    Monika Gregušová, PaedDr.
    Mgr. Júlia Machánová

    OBSAH:
    Čitateľská gramotnosť
    Medzinárodné štúdie v súvislosti s čitateľskou gramotnosťou
    Procesy porozumenia čítaného textu
    Metódy a techniky na podporu rozvoja čitateľskej
    Čitateľská gramotnosť – kľúč k úspechu nielen v testovaní
    Vyhodnocovanie digitálnych údajov, informácií a obsahu
    Kybernetická bezpečnosť a kyberšikana
    Využívanie digitálnych nástrojov na inovácie procesov a produktov
    Zdieľanie prostredníctvom digitálnych technológií

    TRVANIE
    20 – 24 hodín

    PRE KOHO BALÍK AKTUALIZAČNÉHO VZDELÁVANIA ODPORÚČAME
    Pre pedagogických a odborných zamestnancov základnej školy.

    Zakúpte si vzdelávací program KURIKULUM a DIGITALIZÁCIA – ČITATEĽSKÁ GRAMOTNOSŤ 2. STUPEŇ ZŠ na Raabe.sk