POPIS
Byť súčasťou kybernetického priestoru sa stáva nevyhnutnou podmienkou každodennej existencie človeka. Schopnosť uvedomelého využívania elektronických médií ako prostriedku na vstup do kyberpriestoru je zjavná už u najmenších detí. Virtuálny priestor možno v súčasnosti považovať za jeden z hlavných spoločenských faktorov, ktoré sa svojou činnosťou podieľajú na formovaní osobnosti. Z hľadiska sociálnej dimenzie je obdobie mladšieho školského veku obdobím, keď sa dieťa zoznamuje s novými špecifickými druhmi interakcií, a to nielen v prostredí edukačnej reality, ale aj v online svete. Skúsenosť dieťaťa s rizikovým typom online komunikácie môže výrazne narušiť psychický vývin dieťaťa. Vynárajú sa otázky v oblasti pedagogickej praxe o úrovni informovanosti pedagógov o nástrahách kybernetických prostredí, ktorých sú deti permanentnými používateľmi. Deti sú nielen pasívnymi prijímateľmi mediálnych obsahov, ale aj aktívnymi tvorcami a komunikátmi, na čo nadväzujú mnohé nevhodné formy online správania.
Vzdelávací program Kyberšikana na 1. stupni ZŠ ponúka pohľad na implementáciu IKT do vzdelávania, ktorý je obohatený o aktuálny stav riešenej problematiky v domácom kontexte. Nachádza prepojenie v kurikulárnom dokumente pre primárny stupeň vzdelávania. Ďalej sa venuje štruktúre rizikového správania detí v online prostredí a charakteristike jednotlivých druhov kyberšikany. Jednotlivé typy nevhodného online správania delí do troch kategórií, a to na problémy spojené s priamym útokom na dieťa, problémy spojené s nevhodným obsahom, konkrétne s napodobňovaním nevhodného obsahu, či problémy spojené s prostredím.
Vzdelávací program ďalej zameriava pozornosť na prejavy aktuálnych trendov v rizikovom online správaní detí mladšieho školského veku. Rozoberá konkrétne prípady týchto sociálnopatologických javov virtuálnej reality, v ktorých hlavnú rolu obete zastáva dieťa. Ďalej informuje o možnostiach riešenia tohto novodobého fenoménu na školách. V závere ponúka účastníkom prehľad domácich preventívnych programov spolu so záverečnými tvrdeniami a zhrnutiami.
LEKTOR
Mgr. Zuzana Vagaská
Ukončila bakalárske štúdium v odbore predškolská a elementárna pedagogika a magisterské štúdium v študijnom odbore učiteľstvo pre primárne vzdelávanie na PdF UNIPO v Prešove. Absolvovala semestrálnu stáž so zameraním na e-bezpečnosť na školách na PdF Univerzity Palackého v Olomouci. Doktorandské štúdium, ktorému sa momentálne venuje, je zamerané na tému Rizikové online správanie – kyberšikana a iné formy agresie zamerané na žiaka v mladšom školskom veku.
OBSAH VZDELÁVACIEHO PROGRAMU
Vzdelávací program je diferencovaný do dvoch rovín, teoretickej a praktickej. V teoretickej rovine účastník získa informácie o základných východiskách implementácie digitálnych technológií do vzdelávania, získa informácie o aktuálno-empirickom stave riešenej problematiky v domácom kontexte, poňatí problematiky z pohľadu ŠVP a o štruktúre rizikových foriem správania z pohľadu legislatívy a úrovne nebezpečnosti pre dieťa.
V praktickej časti sa zaoberá reálnymi prípadmi nevhodného online správania, v ktorých dieťa zastáva rolu obete. Následne navrhuje možnosti prevencie proti rizikovému online správaniu detí v edukačnej realite základnej školy a záverečné zhrnutia. Účastníkom ponúka zoznam odporúčanej literatúry pre hlbšie preniknutie do predmetného problému.
Program aktualizačného vzdelávania sa bude riadiť nasledujúcim obsahom:
ROZSAH VZDELÁVACIEHO PROGRAMU
120 minút
PRE KOHO JE PROGRAM URČENÝ
Vzdelávací program je určený pre pedagogických a odborných zamestnancov: učiteľ prvého stupňa základnej školy, vychovávateľ, pedagogický asistent, školský špeciálny pedagóg, školský psychológ.
Ako získať vzdelávací program?
Zakúpte si vzdelávací program KYBERŠIKANA NA 1. STUPNI ZŠ na Raabe.sk.
Po úhrade objednávky a jej spracovaní vám budú v emailovej správe zaslané potrebné informácie, aktivačný kľúč na prihlásenie sa do programu a príslušné dokumenty – certifikát o absolvovaní a potvrdenie o aktualizačnom vzdelávaní.
NEPREHLIADNITE MNOŽSTVOVÉ ZĽAVY:
40,00 €
Aktualizačné vzdelávanie