Popis
Vzdelávací program inovačného vzdelávania Kyberšikana v kontexte primárneho vzdelávania ponúka účastníkom základné teoretické východiská o informačno-komunikačných technológiách v primárnom vzdelávaní a ich význame pre súčasnú generáciu detí. Rozoberá kyberšikanu ako sociálnopatologický a edukačný problém, a jej podoby diferencuje do troch základných skupín na problémy s priamym útokom na dieťa, problémy s napodobňovaním nevhodného obsahu a na problémy spojené s kybernetickým prostredím. Teoretické poznatky obohacuje o reálne príklady kyberšikany v domácom a zahraničnom kontexte. Navrhuje implementáciu témy kyberšikany do výchovno-vzdelávacieho procesu prostredníctvom prierezovej témy Mediálna výchova. Ponúka možnosti prevencie a intervencie kyberšikany v prostredí edukačnej reality. Analyzuje súčasne preventívne programy na Slovensku, a to z hľadiska vekovej kategórie, cieľa, obsahu, rozsahu a prostriedkov. Vyvodzuje záverečné zhrnutia v rámci riešenia problematiky kyberšikany na 1. stupni ZŠ.
Vzdelávací program ďalej zameriava pozornosť na prejavy aktuálnych trendov v rizikovom online správaní detí mladšieho školského veku. Rozoberá konkrétne prípady týchto sociálnopatologických javov virtuálnej reality, v ktorých hlavnú rolu obete zastáva dieťa. Ďalej informuje o možnostiach riešenia tohto novodobého fenoménu na školách. V závere ponúka účastníkom prehľad domácich preventívnych programov spolu so záverečnými tvrdeniami a zhrnutiami.
Absolvent získa:
– základné poznatky o IKT v rámci 1. st. ZŠ a ich význame pre deti,
– informácie o kyberšikane ako sociálnopatologickom a edukačnom probléme,
– poznatky o rôznych formách rizikového online správania spolu s reálnymi prípadmi,
– návrh implementácie témy kyberšikany do obsahu vzdelávania prostredníctvom mediálnej výchovy,
– odporúčania o možnostiach prevencie a intervencie.
Lektor
Mgr. Zuzana Vagaská
Ukončila bakalárske štúdium v odbore predškolská a elementárna pedagogika a magisterské štúdium v študijnom odbore učiteľstvo pre primárne vzdelávanie na PdF UNIPO v Prešove. Absolvovala semestrálnu stáž so zameraním na e-bezpečnosť na školách na PdF Univerzity Palackého v Olomouci. Doktorandské štúdium, ktorému sa momentálne venuje, je zamerané na tému Rizikové online správanie – kyberšikana a iné formy agresie zamerané na žiaka v mladšom školskom veku.
Obsah
Poznámka
Účastník vzdelávania má k dispozície 10 učebných textov, 10 edukačných videí, 3 zadania dištančných úloh a zadanie záverečnej prezentácie.
O dôležitých termínoch a výsledkoch (dištančné úlohy a test) je informovaný prostredníctvom e-mailu a online platformy.
Rozsah vzdelávacieho programu
50 hodín
Pre koho je program určený
Vzdelávací program je určený pre pedagogických a odborných zamestnancov: učiteľ prvého stupňa základnej školy, vychovávateľ, pedagogický asistent, školský špeciálny pedagóg, školský psychológ.
Podmienky ukončenia vzdelávania:
Vzdelávací program prebieha dištančnou formou. Pre jeho úspešné ukončenie je potrebné preštudovať všetky lekcie, vypracovať a odovzdať dištančné úlohy, ktoré budú pozitívne ohodnotené lektorom, na záver úspešne absolvovať záverečnú prezentáciu pred trojčlennou komisiou.
Za úspešné absolvovanie inovačného vzdelávania v rozsahu najmenej 50 hodín v súlade s plánom profesijného rozvoja školy patrí zamestnancovi príplatok za profesijný rozvoj vo výške 3 % tarifného platu.
150,00 €
Inovačné vzdelávanie