Matematické predstavy pre učiteľov MŠ

POPIS
Z hľadiska rozvoja dieťaťa je predškolské obdobie veľmi dôležité. V tomto období u detí cielene rozvíjame jeho schopnosti, zručnosti a rozširujeme vedomosti tak, aby boli schopné sa zapojiť do hlavného vzdelávacieho prúdu a boli úspešné pri výučbe čítania, písania a počítania. Úspešnosť dieťaťa v škole závisí na čase, ktorý mu venujeme, ako ho rozvíjame práve v predškolskom veku. Je skvelé pozrieť sa do rozžiarených detských očí, keď sa im podarí niečo nové sa naučiť, nejakú novú zručnosť zvládnuť. Dôležité je, že v tomto období deti chcú získavať nové vedomosti, túžia po poznaní v súvislostiach, chcú pochopiť zákonitosti, hoci na svojej úrovni. Rozvíjajme deti vo všetkých oblastiach, snažme sa, aby sa tieto oblasti prelínali a poznávanie sa dialo prostredníctvom hier a zaujímavých činností. V predškolskom období je dôležité rozvíjať u detí predstavivosť, myslenie, fantáziu, reč, hrubú i jemnú motoriku, grafomotoriku. Deti musia byť pri týchto činnostiach aktívne a mali by sa podieľať na výbere a plánovaní aktivít.

Vzdelávanie prebieha v českom jazyku.

LEKTOR
PaedDr. Iva Tomášková
Vyštudovala strednú pedagogickú školu so zameraním na učiteľstvo a následne pedagogickú fakultu so zameraním na 1. stupeň zš. Rigoróznu skúšku absolvovala z pedagogiky a psychológie. Počas svojej praxe pracovala ako učiteľka na 1. stupni základnej školy i ako riaditeľka základnej školy. Aktuálne sa venuje lektorskej práci pre pedagogických pracovníkov. Je autorkou mnohých článkov v odborných časopisoch a publikácie k téme predčitateľskej gramotnosti.

OBSAH VZDELÁVACIEHO PROGRAMU
Vzdelávací program obsahuje učebné texty a vzdelávacie videá, ktoré ich dopĺňajú. Na overenie zvládnutia programu sú pripravené 3 dištančné úlohy.

Matematická gramotnosť
Ciele vzdelávacej oblasti Matematika a práca s informáciami
Matematika a rozvoj reči a vyjadrovacích schopností
Pohybové hry a matematika
Orientácia v priestore a geometria
Metódy riešenia matematických problémov
Kvantita
Práca s digitálnymi technológiami

ROZSAH VZDELÁVACIEHO PROGRAMU
50 hodín

PRE KOHO JE PROGRAM URČENÝ
Vzdelávací program je určený pedagogickým a odborným zamestnancom materských škôl.

PODMIENKY ABSOLVOVANIA PROGRAMU
Vzdelávací program prebieha dištančnou formou. Pre jeho úspešné ukončenie je potrebné  vypracovať a odoslať na kontrolu zadané dištančné úlohy a úspešne absolvovať záverečnú prezentáciu pred trojčlennou komisiou.

Za úspešné absolvovanie inovačného vzdelávania v rozsahu najmenej 50 hodín v súlade s plánom profesijného rozvoja školy patrí zamestnancovi príplatok za profesijný rozvoj  vo výške 3 % tarifného platu.

Cena vzdelávania:

150,00 €

Typ vzdelávania:

Inovačné vzdelávanie

Toto vzdelávanie je vhodné pre tieto typy inštitúcií:

  • Materská škola
  • Toto vzdelávanie je vhodné pre tieto typy profesií:

  • Učiteľ MŠ
  • Pedagogický asistent / Vychovávateľ
  • Špeciálny pedagóg / Školský špeciálny pedagóg
  • Link na vzdelávanie:

    https://www.raabeakademia.sk/courses/matematicke-predstavy

    Matematické predstavy pre učiteľov MŠ

    Neobmedzený prístup
    Všetky úrovne
    kapitoly: 12
    testy: 0
    66 študentov

    POPIS
    Z hľadiska rozvoja dieťaťa je predškolské obdobie veľmi dôležité. V tomto období u detí cielene rozvíjame jeho schopnosti, zručnosti a rozširujeme vedomosti tak, aby boli schopné sa zapojiť do hlavného vzdelávacieho prúdu a boli úspešné pri výučbe čítania, písania a počítania. Úspešnosť dieťaťa v škole závisí na čase, ktorý mu venujeme, ako ho rozvíjame práve v predškolskom veku. Je skvelé pozrieť sa do rozžiarených detských očí, keď sa im podarí niečo nové sa naučiť, nejakú novú zručnosť zvládnuť. Dôležité je, že v tomto období deti chcú získavať nové vedomosti, túžia po poznaní v súvislostiach, chcú pochopiť zákonitosti, hoci na svojej úrovni. Rozvíjajme deti vo všetkých oblastiach, snažme sa, aby sa tieto oblasti prelínali a poznávanie sa dialo prostredníctvom hier a zaujímavých činností. V predškolskom období je dôležité rozvíjať u detí predstavivosť, myslenie, fantáziu, reč, hrubú i jemnú motoriku, grafomotoriku. Deti musia byť pri týchto činnostiach aktívne a mali by sa podieľať na výbere a plánovaní aktivít.

    Vzdelávanie prebieha v českom jazyku.

    LEKTOR
    PaedDr. Iva Tomášková
    Vyštudovala strednú pedagogickú školu so zameraním na učiteľstvo a následne pedagogickú fakultu so zameraním na 1. stupeň zš. Rigoróznu skúšku absolvovala z pedagogiky a psychológie. Počas svojej praxe pracovala ako učiteľka na 1. stupni základnej školy i ako riaditeľka základnej školy. Aktuálne sa venuje lektorskej práci pre pedagogických pracovníkov. Je autorkou mnohých článkov v odborných časopisoch a publikácie k téme predčitateľskej gramotnosti.

    OBSAH VZDELÁVACIEHO PROGRAMU
    Vzdelávací program obsahuje učebné texty a vzdelávacie videá, ktoré ich dopĺňajú. Na overenie zvládnutia programu sú pripravené 3 dištančné úlohy.

    Matematická gramotnosť
    Ciele vzdelávacej oblasti Matematika a práca s informáciami
    Matematika a rozvoj reči a vyjadrovacích schopností
    Pohybové hry a matematika
    Orientácia v priestore a geometria
    Metódy riešenia matematických problémov
    Kvantita
    Práca s digitálnymi technológiami

    ROZSAH VZDELÁVACIEHO PROGRAMU
    50 hodín

    PRE KOHO JE PROGRAM URČENÝ
    Vzdelávací program je určený pedagogickým a odborným zamestnancom materských škôl.

    PODMIENKY ABSOLVOVANIA PROGRAMU
    Vzdelávací program prebieha dištančnou formou. Pre jeho úspešné ukončenie je potrebné  vypracovať a odoslať na kontrolu zadané dištančné úlohy a úspešne absolvovať záverečnú prezentáciu pred trojčlennou komisiou.

    Za úspešné absolvovanie inovačného vzdelávania v rozsahu najmenej 50 hodín v súlade s plánom profesijného rozvoja školy patrí zamestnancovi príplatok za profesijný rozvoj  vo výške 3 % tarifného platu.