PEDAGOGICKÁ DIAGNOSTIKA V ZÁKLADNEJ ŠKOLE

POPIS
Vzdelávací program ponúka príležitosť pre rozvoj pedagogických kompetencií v oblasti diagnostikovania žiakov školského veku a posudzovania ich individuálnych prejavov.

LEKTOR

PaedDr. Mgr. Jitka Jackulíková

Autorka pracuje ako učiteľka v ZŠ s MŠ, čiastočne ako školský psychológ a lektor pre viaceré vzdelávacie inštitúcie. Má za sebou 20 rokov praxe ako učiteľka a riaditeľka MŠ, diagnostickú a terapeutickú prax v Centre pedagogicko-psychologického poradenstva, 15 ročnú prax ako pedagóg na ZŠ a VŠ. Zaujíma sa o problematiku diagnostiky, sociálneho a morálneho vývinu, témy integrácie a inklúzie.

OBSAH VZDELÁVACIEHO PROGRAMU
Prostredníctvom tohto vzdelávacieho programu získate prehľad o možnostiach a postupoch pre realizáciu pedagogickej diagnostiky. Dozviete sa o najčastejšie využívaných metódach pri diagnostikovaní žiaka a spôsobe ich záznamov v pedagogickej praxi.

Ciele vzdelávania ako očakávané efekty v profesijnom (seba)rozvoji vedúcich pedagogických zamestnancov:
Získať prehľad o možnostiach a spôsobe realizácie pedagogickej diagnostiky v základnej škole. Oboznámiť sa so základnými diagnostickými metódami a technikami v pedagogickej diagnostike, s možnosťami zaznamenávania a dokumentácie. Porozumieť nutnosti rešpektovania individuality jedinca a poznať podmienky pre objektívnosť diagnostikovania. Poznať dôležitosť pedagogickej diagnostiky vo výchovno-vzdelávacom procese a rozšíriť diagnostickú kompetenciu učiteľa základnej školy.

Program obsahuje učebné texty rozdelené do tematických celkov:
Lekcia 01: Pedagogická diagnostika v základnej škole
Lekcia 02: Proces diagnostikovania
Lekcia 03: Diagnostická kompetencia učiteľa
Lekcia 04: Metódy pedagogickej diagnostiky: Pozorovanie
Lekcia 05: Metódy pedagogickej diagnostiky: Test
Lekcia 06: Metódy pedagogickej diagnostiky: Dotazník
Lekcia 07: Metódy pedagogickej diagnostiky: Rozhovor
Lekcia 08: Metódy pedagogickej diagnostiky: Anamnéza
Lekcia 09: Analýza výsledkov prác žiaka a kresba v pedagogickej diagnostike
Lekcia 10: Najčastejšie diagnostikované prejavy správania žiaka

Poznámka: Súčasťou teoretického obsahu vzdelávania sú príklady z praxe.

Účastník vzdelávania má k dispozícii 10 učebných textov, 6 nahovorených PPT prezentácií, 3 zadania dištančných úloh a test formou online platformy.

O dôležitých termínoch a výsledkoch (dištančné úlohy a test) je informovaný prostredníctvom e-mailu a online platformy.

Rozsah vzdelávacieho programu
50 hodín

Komu je program určený
Vzdelávací program je určený učiteľom základných škôl, špeciálnym pedagógom v ZŠ a pedagogickým asistentom v ZŠ.

Podmienky absolvovania programu:

Za úspešné absolvovanie inovačného vzdelávania v rozsahu najmenej 50 hodín v súlade s plánom profesijného rozvoja školy patrí zamestnancovi príplatok za profesijný rozvoj vo výške 3 % tarifného platu.

Cena vzdelávania:

150,00 €

Typ vzdelávania:

Inovačné vzdelávanie

Toto vzdelávanie je vhodné pre tieto typy inštitúcií:

  • Základná škola a GOŠ
  • Toto vzdelávanie je vhodné pre tieto typy profesií:

  • Učiteľ 1. stupňa ZŠ
  • Učiteľ 2. stupňa ZŠ
  • Pedagogický asistent / Vychovávateľ
  • Špeciálny pedagóg / Školský špeciálny pedagóg
  • Sociálny pedagóg
  • Link na vzdelávanie:

    https://www.raabeakademia.sk/courses/pedagogicka-diagnostika-v-zakladnej-skole

    PEDAGOGICKÁ DIAGNOSTIKA V ZÁKLADNEJ ŠKOLE

    Neobmedzený prístup
    Všetky úrovne
    kapitoly: 20
    testy: 1
    62 študentov

    POPIS
    Vzdelávací program ponúka príležitosť pre rozvoj pedagogických kompetencií v oblasti diagnostikovania žiakov školského veku a posudzovania ich individuálnych prejavov.

    LEKTOR

    PaedDr. Mgr. Jitka Jackulíková

    Autorka pracuje ako učiteľka v ZŠ s MŠ, čiastočne ako školský psychológ a lektor pre viaceré vzdelávacie inštitúcie. Má za sebou 20 rokov praxe ako učiteľka a riaditeľka MŠ, diagnostickú a terapeutickú prax v Centre pedagogicko-psychologického poradenstva, 15 ročnú prax ako pedagóg na ZŠ a VŠ. Zaujíma sa o problematiku diagnostiky, sociálneho a morálneho vývinu, témy integrácie a inklúzie.

    OBSAH VZDELÁVACIEHO PROGRAMU
    Prostredníctvom tohto vzdelávacieho programu získate prehľad o možnostiach a postupoch pre realizáciu pedagogickej diagnostiky. Dozviete sa o najčastejšie využívaných metódach pri diagnostikovaní žiaka a spôsobe ich záznamov v pedagogickej praxi.

    Ciele vzdelávania ako očakávané efekty v profesijnom (seba)rozvoji vedúcich pedagogických zamestnancov:
    Získať prehľad o možnostiach a spôsobe realizácie pedagogickej diagnostiky v základnej škole. Oboznámiť sa so základnými diagnostickými metódami a technikami v pedagogickej diagnostike, s možnosťami zaznamenávania a dokumentácie. Porozumieť nutnosti rešpektovania individuality jedinca a poznať podmienky pre objektívnosť diagnostikovania. Poznať dôležitosť pedagogickej diagnostiky vo výchovno-vzdelávacom procese a rozšíriť diagnostickú kompetenciu učiteľa základnej školy.

    Program obsahuje učebné texty rozdelené do tematických celkov:
    Lekcia 01: Pedagogická diagnostika v základnej škole
    Lekcia 02: Proces diagnostikovania
    Lekcia 03: Diagnostická kompetencia učiteľa
    Lekcia 04: Metódy pedagogickej diagnostiky: Pozorovanie
    Lekcia 05: Metódy pedagogickej diagnostiky: Test
    Lekcia 06: Metódy pedagogickej diagnostiky: Dotazník
    Lekcia 07: Metódy pedagogickej diagnostiky: Rozhovor
    Lekcia 08: Metódy pedagogickej diagnostiky: Anamnéza
    Lekcia 09: Analýza výsledkov prác žiaka a kresba v pedagogickej diagnostike
    Lekcia 10: Najčastejšie diagnostikované prejavy správania žiaka

    Poznámka: Súčasťou teoretického obsahu vzdelávania sú príklady z praxe.

    Účastník vzdelávania má k dispozícii 10 učebných textov, 6 nahovorených PPT prezentácií, 3 zadania dištančných úloh a test formou online platformy.

    O dôležitých termínoch a výsledkoch (dištančné úlohy a test) je informovaný prostredníctvom e-mailu a online platformy.

    Rozsah vzdelávacieho programu
    50 hodín

    Komu je program určený
    Vzdelávací program je určený učiteľom základných škôl, špeciálnym pedagógom v ZŠ a pedagogickým asistentom v ZŠ.

    Podmienky absolvovania programu:

    • aktívna účasť na online vzdelávaní (záznam o absolvovaní jednotlivých tém online),
    • kompletné vypracovanie a odovzdanie dištančných úloh podľa zadania a ich pozitívne hodnotenie lektorom,
    • úspešné absolvovanie vedomostného testu online (min. 80 % úspešnosť),
    • úspešná obhajoba záverečnej prezentácie pred trojčlennou komisiou.

    Za úspešné absolvovanie inovačného vzdelávania v rozsahu najmenej 50 hodín v súlade s plánom profesijného rozvoja školy patrí zamestnancovi príplatok za profesijný rozvoj vo výške 3 % tarifného platu.