PREDČITATEĽSKÁ GRAMOTNOSŤ PRE MŠ

POPIS
Rozvoj všetkých gramotností je pre život z hľadiska rozvoja osobnosti jedinca veľmi dôležitý. Nemôžeme povedať, ktorá z nich stojí na prvom mieste. V materskej škole sa gramotnosti vo vzdelávaní prelínajú, čomu musí zodpovedať aj výber činností. Preto je práca učiteľa materskej školy veľmi náročná.  Vo vzdelávacích aktivitách je potrebné obsiahnuť a naštartovať rozvoj dieťaťa, aby bolo schopné učiť sa v súvislostiach s maximálnym využitím svojich zručností, schopností, vedomostí. Pri plánovaní činností je potrebné sa zamyslieť, aby sa jednotlivé gramotnosti prelínali a všetky boli zastúpené rovnakou mierou. Tým sa u detí rozvíja predstavivosť, fantázia, tvorivé a kritické myslenie.
Na čítanie a porozumenie čítaného je nutné dieťa dobre pripraviť a spoločne prekonať počiatočné problémy. Dôležitú úlohu v tom spolu s rodičmi zohráva materská škola.
Čítanie s porozumením je základom ďalšieho úspešného štúdia. Vieme, že dnešné deti, žiaci majú čoraz viac problémov práve v oblasti čitateľskej gramotnosti. Preto je nevyhnutné venovať pozornosť tejto oblasti už v materskej škole. Chceme, aby boli deti kvalitne pripravené na vstup do základnej školy, aby dokázali lepšie zvládnuť nástrahy samotného čítania, lepšie pochopili text a dokázali ho využiť na získanie čo najvyššieho vzdelania.
Absolvovaním vzdelávania zistíte, aké zručnosti je potrebné u detí rozvíjať, aby dokázali spracovať text, ktorý počuli, aby si zapamätali, čo počuli a dokázali tento text využiť pre svoj rozvoj (s podporou učiteľa).  Program kladie dôraz na uvedomenie si dôležitosti čítaniarozprávania príbehov a rozprávok pre celkový rozvoj dieťaťa ako po fyzickej tak aj psychickej stránke. Obsahuje praktické ukážky práce s textom i námety na aktivity využiteľné vo vašej praxi.
Vzdelávanie prebieha v českom jazyku.

LEKTOR
PaedDr. Iva Tomášková
Vyštudovala strednú pedagogickú školu so zameraním na učiteľstvo a následne pedagogickú fakultu so zameraním na 1. stupeň zš. Rigoróznu skúšku absolvovala z pedagogiky a psychológie. Počas svojej praxe pracovala ako učiteľka na 1. stupni základnej školy i ako riaditeľka základnej školy. Aktuálne sa venuje lektorskej práci pre pedagogických pracovníkov. Je autorkou mnohých článkov v odborných časopisoch a publikácie k téme predčitateľskej gramotnosti.

OBSAH VZDELÁVACIEHO PROGRAMU
Vzdelávací program obsahuje učebné texty a vzdelávacie videá, ktoré ich dopĺňajú. Na overenie zvládnutia programu sú pripravené 3 dištančné úlohy.

Čitateľská gramotnosť
Úloha materskej školy pri rozvoji čitateľskej gramotnosti
Predpoklady pre čítanie
Rozvoj reči a komunikačných schopností
Rozvoj motoriky a grafomotoriky
Metódy predčitateľskej gramotnosti
Ako pracovať s príbehmi v materskej škole
Aktivity práce s príbehom
Projekt Kniha
Čítanie na pokračovanie

ROZSAH VZDELÁVACIEHO PROGRAMU
50 hodín

PRE KOHO JE PROGRAM URČENÝ
Vzdelávací program je určený pedagogickým a odborným zamestnancom materských škôl.

PODMIENKY ABSOLVOVANIA PROGRAMU
Vzdelávací program prebieha dištančnou formou. Pre jeho úspešné ukončenie je potrebné  vypracovať a odoslať na kontrolu zadané dištančné úlohy a úspešne absolvovať záverečnú prezentáciu pred trojčlennou komisiou.

Za úspešné absolvovanie inovačného vzdelávania v rozsahu najmenej 50 hodín v súlade s plánom profesijného rozvoja školy patrí zamestnancovi príplatok za profesijný rozvoj  vo výške 3 % tarifného platu.

Cena vzdelávania:

150,00 €

Typ vzdelávania:

Inovačné vzdelávanie

Toto vzdelávanie je vhodné pre tieto typy inštitúcií:

  • Materská škola
  • Toto vzdelávanie je vhodné pre tieto typy profesií:

  • Učiteľ MŠ
  • Pedagogický asistent / Vychovávateľ
  • Špeciálny pedagóg / Školský špeciálny pedagóg
  • Link na vzdelávanie:

    https://www.raabeakademia.sk/courses/predcitatelska-gramotnost-pre-ucitelov-materskych-skol

    PREDČITATEĽSKÁ GRAMOTNOSŤ PRE MŠ

    Neobmedzený prístup
    Všetky úrovne
    kapitoly: 14
    testy: 0
    98 študentov

    POPIS
    Rozvoj všetkých gramotností je pre život z hľadiska rozvoja osobnosti jedinca veľmi dôležitý. Nemôžeme povedať, ktorá z nich stojí na prvom mieste. V materskej škole sa gramotnosti vo vzdelávaní prelínajú, čomu musí zodpovedať aj výber činností. Preto je práca učiteľa materskej školy veľmi náročná.  Vo vzdelávacích aktivitách je potrebné obsiahnuť a naštartovať rozvoj dieťaťa, aby bolo schopné učiť sa v súvislostiach s maximálnym využitím svojich zručností, schopností, vedomostí. Pri plánovaní činností je potrebné sa zamyslieť, aby sa jednotlivé gramotnosti prelínali a všetky boli zastúpené rovnakou mierou. Tým sa u detí rozvíja predstavivosť, fantázia, tvorivé a kritické myslenie.
    Na čítanie a porozumenie čítaného je nutné dieťa dobre pripraviť a spoločne prekonať počiatočné problémy. Dôležitú úlohu v tom spolu s rodičmi zohráva materská škola.
    Čítanie s porozumením je základom ďalšieho úspešného štúdia. Vieme, že dnešné deti, žiaci majú čoraz viac problémov práve v oblasti čitateľskej gramotnosti. Preto je nevyhnutné venovať pozornosť tejto oblasti už v materskej škole. Chceme, aby boli deti kvalitne pripravené na vstup do základnej školy, aby dokázali lepšie zvládnuť nástrahy samotného čítania, lepšie pochopili text a dokázali ho využiť na získanie čo najvyššieho vzdelania.
    Absolvovaním vzdelávania zistíte, aké zručnosti je potrebné u detí rozvíjať, aby dokázali spracovať text, ktorý počuli, aby si zapamätali, čo počuli a dokázali tento text využiť pre svoj rozvoj (s podporou učiteľa).  Program kladie dôraz na uvedomenie si dôležitosti čítaniarozprávania príbehov a rozprávok pre celkový rozvoj dieťaťa ako po fyzickej tak aj psychickej stránke. Obsahuje praktické ukážky práce s textom i námety na aktivity využiteľné vo vašej praxi.
    Vzdelávanie prebieha v českom jazyku.

    LEKTOR
    PaedDr. Iva Tomášková
    Vyštudovala strednú pedagogickú školu so zameraním na učiteľstvo a následne pedagogickú fakultu so zameraním na 1. stupeň zš. Rigoróznu skúšku absolvovala z pedagogiky a psychológie. Počas svojej praxe pracovala ako učiteľka na 1. stupni základnej školy i ako riaditeľka základnej školy. Aktuálne sa venuje lektorskej práci pre pedagogických pracovníkov. Je autorkou mnohých článkov v odborných časopisoch a publikácie k téme predčitateľskej gramotnosti.

    OBSAH VZDELÁVACIEHO PROGRAMU
    Vzdelávací program obsahuje učebné texty a vzdelávacie videá, ktoré ich dopĺňajú. Na overenie zvládnutia programu sú pripravené 3 dištančné úlohy.

    Čitateľská gramotnosť
    Úloha materskej školy pri rozvoji čitateľskej gramotnosti
    Predpoklady pre čítanie
    Rozvoj reči a komunikačných schopností
    Rozvoj motoriky a grafomotoriky
    Metódy predčitateľskej gramotnosti
    Ako pracovať s príbehmi v materskej škole
    Aktivity práce s príbehom
    Projekt Kniha
    Čítanie na pokračovanie

    ROZSAH VZDELÁVACIEHO PROGRAMU
    50 hodín

    PRE KOHO JE PROGRAM URČENÝ
    Vzdelávací program je určený pedagogickým a odborným zamestnancom materských škôl.

    PODMIENKY ABSOLVOVANIA PROGRAMU
    Vzdelávací program prebieha dištančnou formou. Pre jeho úspešné ukončenie je potrebné  vypracovať a odoslať na kontrolu zadané dištančné úlohy a úspešne absolvovať záverečnú prezentáciu pred trojčlennou komisiou.

    Za úspešné absolvovanie inovačného vzdelávania v rozsahu najmenej 50 hodín v súlade s plánom profesijného rozvoja školy patrí zamestnancovi príplatok za profesijný rozvoj  vo výške 3 % tarifného platu.