PROBLÉMOVÉ SPRÁVANIE V MATERSKEJ ŠKOLE

POPIS
Vzdelávací program je zacielený na rôzne problémy týkajúce sa správania detí v materskej škole (externalizované – napr. agresívne prejavy i internalizované – napr. úzkosti, depresie). Obsahuje základné vývinové zvláštnosti súvisiace s náročnými prejavmi v správaní predškolákov. Umožní porozumieť jednotlivým formám problémového správania, ich príčinám a možnostiam ich prevencie či riešenia pri zohľadnení špecifík prvých šiestich rokov života a podmienok materskej školy.

LEKTOR

PhDr. Anna Janovská, PhD.

V roku 1984 absolvovala štúdium psychológie na filozofickej fakulte UPJŠ v Košiciach, kde v roku 2012 úspešne ukončila externé doktorandské štúdium. V priebehu svojej profesionálnej kariéry pracovala ako psychologička v centre pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie. Od roku 2008 pracuje ako odborná asistentka na univerzite (PU v Prešove, UPJŠ v Košiciach) a aktuálne popri tom aj ako školská psychologička v základnej škole. V priebehu svojej psychologickej praxe, zamerania predmetov, ktoré vyučuje, ale tiež výskumnej a publikačnej činnosti sa venuje problematike školskej psychológie, problémového správania sa, výchovného poradenstva, ale aj rozvíjaniu komunikačných a kooperačných spôsobilosti a riešeniu konfliktov v školskej praxi.

OBSAH VZDELÁVACIEHO PROGRAMU
Informácie poskytnuté prostredníctvom tohto vzdelávania umožnia účastníkom porozumieť a hľadať riešenia v oblasti prevencie a intervencie problémového správania predškolákov.
Hlavný cieľ
Zvyšovanie vedomostí a kompetencií pedagógov v prevencii a intervencii problémového správania v materskej škole.
Čiastkové ciele
Oboznámiť sa a porozumieť formám, príčinám a prejavom problémového správania predškolákov. Poznať spôsoby prevencie a intervencie externalizovaných a internalizovaných problémov v materskej škole.

Kurz je štruktúrovaný do 12 lekcií. K dispozícii je 10 učebných textov a 5 komentovaných prezentácií, z ktorých dve obsahujú aj témy, ktoré nie sú obsiahnuté v učebných textoch. Obsahuje i tri dištančné úlohy pre účastníkov. Na overenie zvládnutia teoretických vedomostí je zostavený test.
Tematické celky

  1. Náročné/problémové správanie – vymedzenie pojmov, príčiny a najčastejšie prejavy
  2. Vývinové súvislosti problémového správania
  3. Vzťahová väzba a jej poruchy
  4. Agresívne správanie a jeho prejavy v predškolskom veku
  5. Najčastejšie agresívne prejavy u predškolákov a možnosti ich riešenia
  6. Niektoré vybrané formy problémového správania predškolákov
  7. Detské strachy a úzkosti
  8. Depresívne prejavy v predškolskom veku
  9. Psychosomatické ťažkosti v predškolskom veku
  10. Problémy v správaní na báze ADD/ADHD
  11. Problémy v správaní na báze porúch autistického spektra
  12. Ako predchádzať problémovým situáciám v materskej škole a riešiť ich

O dôležitých termínoch a výsledkoch (dištančné úlohy a test) je účastník informovaný prostredníctvom e-mailu a online platformy.

Rozsah vzdelávacieho programu
50 hodín

Pre koho je program určený
Vzdelávací program je určený učiteľom materských škôl a pedagogickým asistentom v MŠ.

Podmienky ukončenia vzdelávania:

Za úspešné absolvovanie inovačného vzdelávania v rozsahu najmenej 50 hodín v súlade s plánom profesijného rozvoja školy patrí zamestnancovi príplatok za profesijný rozvoj vo výške 3 % tarifného platu.

Cena vzdelávania:

150,00 €

Typ vzdelávania:

Inovačné vzdelávanie

Toto vzdelávanie je vhodné pre tieto typy inštitúcií:

  • Materská škola
  • Toto vzdelávanie je vhodné pre tieto typy profesií:

  • Učiteľ MŠ
  • Pedagogický asistent / Vychovávateľ
  • Link na vzdelávanie:

    https://www.raabeakademia.sk/courses/problemove-spravanie-v-materskej-skole

    PROBLÉMOVÉ SPRÁVANIE V MATERSKEJ ŠKOLE

    Neobmedzený prístup
    Všetky úrovne
    kapitoly: 19
    testy: 1
    56 študentov

    POPIS
    Vzdelávací program je zacielený na rôzne problémy týkajúce sa správania detí v materskej škole (externalizované – napr. agresívne prejavy i internalizované – napr. úzkosti, depresie). Obsahuje základné vývinové zvláštnosti súvisiace s náročnými prejavmi v správaní predškolákov. Umožní porozumieť jednotlivým formám problémového správania, ich príčinám a možnostiam ich prevencie či riešenia pri zohľadnení špecifík prvých šiestich rokov života a podmienok materskej školy.

    LEKTOR

    PhDr. Anna Janovská, PhD.

    V roku 1984 absolvovala štúdium psychológie na filozofickej fakulte UPJŠ v Košiciach, kde v roku 2012 úspešne ukončila externé doktorandské štúdium. V priebehu svojej profesionálnej kariéry pracovala ako psychologička v centre pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie. Od roku 2008 pracuje ako odborná asistentka na univerzite (PU v Prešove, UPJŠ v Košiciach) a aktuálne popri tom aj ako školská psychologička v základnej škole. V priebehu svojej psychologickej praxe, zamerania predmetov, ktoré vyučuje, ale tiež výskumnej a publikačnej činnosti sa venuje problematike školskej psychológie, problémového správania sa, výchovného poradenstva, ale aj rozvíjaniu komunikačných a kooperačných spôsobilosti a riešeniu konfliktov v školskej praxi.

    OBSAH VZDELÁVACIEHO PROGRAMU
    Informácie poskytnuté prostredníctvom tohto vzdelávania umožnia účastníkom porozumieť a hľadať riešenia v oblasti prevencie a intervencie problémového správania predškolákov.
    Hlavný cieľ
    Zvyšovanie vedomostí a kompetencií pedagógov v prevencii a intervencii problémového správania v materskej škole.
    Čiastkové ciele
    Oboznámiť sa a porozumieť formám, príčinám a prejavom problémového správania predškolákov. Poznať spôsoby prevencie a intervencie externalizovaných a internalizovaných problémov v materskej škole.

    Kurz je štruktúrovaný do 12 lekcií. K dispozícii je 10 učebných textov a 5 komentovaných prezentácií, z ktorých dve obsahujú aj témy, ktoré nie sú obsiahnuté v učebných textoch. Obsahuje i tri dištančné úlohy pre účastníkov. Na overenie zvládnutia teoretických vedomostí je zostavený test.
    Tematické celky

    1. Náročné/problémové správanie – vymedzenie pojmov, príčiny a najčastejšie prejavy
    2. Vývinové súvislosti problémového správania
    3. Vzťahová väzba a jej poruchy
    4. Agresívne správanie a jeho prejavy v predškolskom veku
    5. Najčastejšie agresívne prejavy u predškolákov a možnosti ich riešenia
    6. Niektoré vybrané formy problémového správania predškolákov
    7. Detské strachy a úzkosti
    8. Depresívne prejavy v predškolskom veku
    9. Psychosomatické ťažkosti v predškolskom veku
    10. Problémy v správaní na báze ADD/ADHD
    11. Problémy v správaní na báze porúch autistického spektra
    12. Ako predchádzať problémovým situáciám v materskej škole a riešiť ich

    O dôležitých termínoch a výsledkoch (dištančné úlohy a test) je účastník informovaný prostredníctvom e-mailu a online platformy.

    Rozsah vzdelávacieho programu
    50 hodín

    Pre koho je program určený
    Vzdelávací program je určený učiteľom materských škôl a pedagogickým asistentom v MŠ.

    Podmienky ukončenia vzdelávania:

    • aktívna účasť na online vzdelávaní (záznam o absolvovaní jednotlivých tém online),
    • kompletné vypracovanie a odovzdanie dištančných úloh podľa zadania a ich pozitívne hodnotenie lektorom,
    • úspešné absolvovanie vedomostného testu online (min. 80 % úspešnosť),
    • úspešná obhajoba záverečnej prezentácie pred trojčlennou komisiou

    Za úspešné absolvovanie inovačného vzdelávania v rozsahu najmenej 50 hodín v súlade s plánom profesijného rozvoja školy patrí zamestnancovi príplatok za profesijný rozvoj vo výške 3 % tarifného platu.