RIADENIE PROFESIJNÉHO ROZVOJA ŠKOLY A ŠKOLSKÉHO ZARIADENIA

Popis
Vzdelávací program je rozdelený do teoretickej a praktickej časti. V jednotlivých kapitolách sa venuje objasneniu základných princípov a terminológii profesijného rozvoja. Účastník sa dozvie, akým spôsobom cez identifikáciu rozvojových potrieb a priorít navrhnúť stratégiu a plán profesijného rozvoja. Osobitne sa venuje špecifikám adaptačného a aktualizačného vzdelávania.

Lektor


PaedDr. Darina Výbohová, PhD.

Vyštudovala učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov fyzika a základy techniky na Pedagogickej fakulte v Banskej Bystrici. Po absolvovaní štúdia pôsobila ako pedagóg na ZŠ vo Zvolene, neskôr v Metodicko-pedagogickom centre.

Aktuálne sa venuje profesijnému rozvoju vedúcich pedagogických zamestnancov v oblasti vedenia ľudí. Od roku 2000 kontinuálne pracuje ako koordinátor viacerých projektov medzinárodnej spolupráce so školami, regionálnymi inštitúciami a zahraničnými partnermi so zameraním na transfer inovácii do edukačného procesu. Je učiteľkou profesijného rozvoja, mentor, kouč a konzultant atestačného konania s dlhoročnou praxou v oblasti poradenstva v profesijnom rozvoji PZ/OZ.

Oblasti vzdelávania:
Atestačné konanie – portfólio pedagogický zamestnanec/ odborný zamestnanec
Vedúci pedagogický zamestnanec/ Vedúci odborný zamestnanec – vedenie ľudí, rozvoj zamestnancov, projekty spolupráce
STEM, prírodovedná gramotnosť, environmentálna výchova, aktivizujúce metódy …

Obsah vzdelávacieho programu

Vzdelávanie bude prebiehať on-line dištančnou formou prostredníctvom učebných textov a komentovaných prezentácií. Dištančné úlohy, test a záverečná práca sú nastavené tak, aby si účastníci zdokonalili profesijnú kompetenciu 3.3 Riadiť profesijný rozvoj pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov školy, školského zariadenia. Vzdelávací program je rozdelený do 7 lekcií.

Lekcia 1 – Terminológia a základné princípy profesijného rozvoja
Lekcia 2 – Stanovenie rozvojových potrieb a priorít
Lekcia 3 – Návrh stratégie profesijného rozvoja
Lekcia 4 -Osobný plán profesijného rozvoja zamestnanca
Lekcia 5 -Tvorba plánu profesijného rozvoja
Lekcia 6 – Adaptačné vzdelávanie
Lekcia 7 – Aktualizačné vzdelávanie
Test  – Overenie poznatkov zo samoštúdia
Záverečná prezentácia

Rozsah vzdelávacieho programu
50 hodín

Pre koho je program určený:
vedúci pedagogický zamestnanec a vedúci odborný zamestnanec bez špecifikácie

Podmienky absolvovania programu:

  1. Účasť na dištančnej forme vzdelávania a absolvovanie 7 lekcií vzdelávania.
  2. Vypracovanie a odovzdanie všetkých výstupov dištančnej formy vzdelávania.
  3. Vypracovanie a prezentácia záverečného zadania pred trojčlennou komisiou v súlade s § 56 ods. 1 zákona č. 138/2019 Z. z.

Za úspešné absolvovanie inovačného vzdelávania v rozsahu najmenej 50 hodín v súlade s plánom profesijného rozvoja školy patrí zamestnancovi príplatok za profesijný rozvoj vo výške 3 % tarifného platu.

Cena vzdelávania:

150,00 €

Typ vzdelávania:

Inovačné vzdelávanie

Toto vzdelávanie je vhodné pre tieto typy inštitúcií:

  • Materská škola
  • Stredná škola
  • Základná škola a GOŠ
  • Základná umelecká škola
  • Toto vzdelávanie je vhodné pre tieto typy profesií:

  • Učiteľ MŠ
  • Učiteľ SŠ
  • Učiteľ 1. stupňa ZŠ
  • Učiteľ 2. stupňa ZŠ
  • Pedagogický asistent / Vychovávateľ
  • Sociálny pedagóg
  • Špeciálny pedagóg / Školský špeciálny pedagóg
  • Učiteľ ZUŠ
  • Link na vzdelávanie:

    https://www.raabeakademia.sk/courses/riadenie-profesijneho-rozvoja-skoly-a-skolskeho-zariadenia

    RIADENIE PROFESIJNÉHO ROZVOJA ŠKOLY A ŠKOLSKÉHO ZARIADENIA

    Neobmedzený prístup
    Všetky úrovne
    kapitoly: 18
    testy: 1
    30 študentov

    Popis
    Vzdelávací program je rozdelený do teoretickej a praktickej časti. V jednotlivých kapitolách sa venuje objasneniu základných princípov a terminológii profesijného rozvoja. Účastník sa dozvie, akým spôsobom cez identifikáciu rozvojových potrieb a priorít navrhnúť stratégiu a plán profesijného rozvoja. Osobitne sa venuje špecifikám adaptačného a aktualizačného vzdelávania.

    Lektor


    PaedDr. Darina Výbohová, PhD.

    Vyštudovala učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov fyzika a základy techniky na Pedagogickej fakulte v Banskej Bystrici. Po absolvovaní štúdia pôsobila ako pedagóg na ZŠ vo Zvolene, neskôr v Metodicko-pedagogickom centre.

    Aktuálne sa venuje profesijnému rozvoju vedúcich pedagogických zamestnancov v oblasti vedenia ľudí. Od roku 2000 kontinuálne pracuje ako koordinátor viacerých projektov medzinárodnej spolupráce so školami, regionálnymi inštitúciami a zahraničnými partnermi so zameraním na transfer inovácii do edukačného procesu. Je učiteľkou profesijného rozvoja, mentor, kouč a konzultant atestačného konania s dlhoročnou praxou v oblasti poradenstva v profesijnom rozvoji PZ/OZ.

    Oblasti vzdelávania:
    Atestačné konanie – portfólio pedagogický zamestnanec/ odborný zamestnanec
    Vedúci pedagogický zamestnanec/ Vedúci odborný zamestnanec – vedenie ľudí, rozvoj zamestnancov, projekty spolupráce
    STEM, prírodovedná gramotnosť, environmentálna výchova, aktivizujúce metódy …

    Obsah vzdelávacieho programu

    Vzdelávanie bude prebiehať on-line dištančnou formou prostredníctvom učebných textov a komentovaných prezentácií. Dištančné úlohy, test a záverečná práca sú nastavené tak, aby si účastníci zdokonalili profesijnú kompetenciu 3.3 Riadiť profesijný rozvoj pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov školy, školského zariadenia. Vzdelávací program je rozdelený do 7 lekcií.

    Lekcia 1 – Terminológia a základné princípy profesijného rozvoja
    Lekcia 2 – Stanovenie rozvojových potrieb a priorít
    Lekcia 3 – Návrh stratégie profesijného rozvoja
    Lekcia 4 -Osobný plán profesijného rozvoja zamestnanca
    Lekcia 5 -Tvorba plánu profesijného rozvoja
    Lekcia 6 – Adaptačné vzdelávanie
    Lekcia 7 – Aktualizačné vzdelávanie
    Test  – Overenie poznatkov zo samoštúdia
    Záverečná prezentácia

    Rozsah vzdelávacieho programu
    50 hodín

    Pre koho je program určený:
    vedúci pedagogický zamestnanec a vedúci odborný zamestnanec bez špecifikácie

    Podmienky absolvovania programu:

    1. Účasť na dištančnej forme vzdelávania a absolvovanie 7 lekcií vzdelávania.
    2. Vypracovanie a odovzdanie všetkých výstupov dištančnej formy vzdelávania.
    3. Vypracovanie a prezentácia záverečného zadania pred trojčlennou komisiou v súlade s § 56 ods. 1 zákona č. 138/2019 Z. z.

    Za úspešné absolvovanie inovačného vzdelávania v rozsahu najmenej 50 hodín v súlade s plánom profesijného rozvoja školy patrí zamestnancovi príplatok za profesijný rozvoj vo výške 3 % tarifného platu.