ROZVÍJANIE A OVEROVANIE ŠKOLSKEJ SPÔSOBILOSTI

Popis
Program inovačného vzdelávania ponúka v zrozumiteľne štruktúrovanom obsahu komplexný náhľad na inštitucionalizovanú predškolskú edukáciu a vývinové charakteristiky dieťaťa pred vstupom do školského prostredia. Je zdrojom množstva námetov pre optimálny prístup v rozvoji osobnosti dieťaťa pre jeho úspešný štart v primárnom vzdelávaní.
Hlavným cieľom programu je prehĺbiť, rozšíriť a inovovať profesijné kompetencie pedagogických zamestnancov pri rozvíjaní a overovaní školskej spôsobilosti dieťaťa.
Učiteľ si prehĺbi poznanie o vnútorných väzbách obsahu predprimárneho vzdelávania, o zákonitostiach psychického a fyzického vývinu dieťaťa a o rozvoji jeho osobnosti na konci predškolského obdobia. Dokáže rozlíšiť dominantný štýl učenia sa dieťaťa a na tomto poznaní vytvárať podnetné učebné prostredie, rozvíjať sebahodnotiace spôsobilosti a samostatnosť. Získa kompetencie hodnotiť dosiahnutie cieľov podľa stanovených kritérií úspešnosti, plánovať a projektovať výchovno-vzdelávaciu činnosť v súlade s dosiahnutou úrovňou a potenciálom detí.
Za úspešné absolvovanie inovačného vzdelávania v rozsahu 50 hodín v súlade s plánom profesijného rozvoja školy patrí zamestnancovi príplatok za profesijný rozvoj vo výške 3 % tarifného platu.

Lektor

PaedDr. Žaneta Kunštárová
Autorka pôsobí ako učiteľka v materskej škole. Má za sebou 32 rokov pedagogickej praxe, 6 z nich ako zástupkyňa riaditeľa pre materskú školu. V edukačnej realite preferuje moderné a inovatívne prístupy, metódy a stratégie. Veľký dôraz kladie na osobnostne orientovanú výchovu a vzdelávanie, samostatnosť dieťaťa a podnetnosť edukačného prostredia, v ktorom sa dieťa rozvíja.

Obsah vzdelávacieho programu
Program obsahuje učebné texty rozdelené do 7. tematických celkov:

    1. Predprimárne vzdelávanie – formy, ciele, obsah
    2. Školská spôsobilosť dieťaťa, zákonitosti jeho vývinu a rozvoja
    3. Individualizovaný prístup vo výchove a vzdelávaní
    4. Podnetné prostredie ako prostriedok efektívnej stimulácie dieťaťa
    5. Spätná väzba a jej význam na ceste dieťaťa za poznaním
    6. Návrh rozvíjajúcich aktivít predškoláka
    7. Spôsoby diagnostikovania a hodnotenia školskej spôsobilosti

K učebným textom ponúka praktické námety, ktoré sú súčasťou dvoch PPT prezentácií so sprievodným slovom. Súčasťou programu sú tri dištančné úlohy, test a záverečné zadanie.

O dôležitých termínoch a výsledkoch (dištančných úloh a testu) je účastník informovaný prostredníctvom e-mailu a online platformy.

Rozsah vzdelávacieho programu
50 hodín

Pre koho je program určený
Vzdelávací program je určený učiteľom materských škôl a pedagogickým asistentom v MŠ

Podmienky absolvovania programu:

Za úspešné absolvovanie inovačného vzdelávania v rozsahu najmenej 50 hodín v súlade s plánom profesijného rozvoja školy patrí zamestnancovi príplatok za profesijný rozvoj vo výške 3 % tarifného platu.

Cena vzdelávania:

150,00 €

Typ vzdelávania:

Inovačné vzdelávanie

Toto vzdelávanie je vhodné pre tieto typy inštitúcií:

  • Materská škola
  • Toto vzdelávanie je vhodné pre tieto typy profesií:

  • Učiteľ MŠ
  • Pedagogický asistent / Vychovávateľ
  • Link na vzdelávanie:

    https://www.raabeakademia.sk/courses/rozvijanie-a-overovanie-skolskej-sposobilosti-dietata

    ROZVÍJANIE A OVEROVANIE ŠKOLSKEJ SPÔSOBILOSTI

    Neobmedzený prístup
    Všetky úrovne
    kapitoly: 13
    testy: 1
    18 študentov

    Popis
    Program inovačného vzdelávania ponúka v zrozumiteľne štruktúrovanom obsahu komplexný náhľad na inštitucionalizovanú predškolskú edukáciu a vývinové charakteristiky dieťaťa pred vstupom do školského prostredia. Je zdrojom množstva námetov pre optimálny prístup v rozvoji osobnosti dieťaťa pre jeho úspešný štart v primárnom vzdelávaní.
    Hlavným cieľom programu je prehĺbiť, rozšíriť a inovovať profesijné kompetencie pedagogických zamestnancov pri rozvíjaní a overovaní školskej spôsobilosti dieťaťa.
    Učiteľ si prehĺbi poznanie o vnútorných väzbách obsahu predprimárneho vzdelávania, o zákonitostiach psychického a fyzického vývinu dieťaťa a o rozvoji jeho osobnosti na konci predškolského obdobia. Dokáže rozlíšiť dominantný štýl učenia sa dieťaťa a na tomto poznaní vytvárať podnetné učebné prostredie, rozvíjať sebahodnotiace spôsobilosti a samostatnosť. Získa kompetencie hodnotiť dosiahnutie cieľov podľa stanovených kritérií úspešnosti, plánovať a projektovať výchovno-vzdelávaciu činnosť v súlade s dosiahnutou úrovňou a potenciálom detí.
    Za úspešné absolvovanie inovačného vzdelávania v rozsahu 50 hodín v súlade s plánom profesijného rozvoja školy patrí zamestnancovi príplatok za profesijný rozvoj vo výške 3 % tarifného platu.

    Lektor

    PaedDr. Žaneta Kunštárová
    Autorka pôsobí ako učiteľka v materskej škole. Má za sebou 32 rokov pedagogickej praxe, 6 z nich ako zástupkyňa riaditeľa pre materskú školu. V edukačnej realite preferuje moderné a inovatívne prístupy, metódy a stratégie. Veľký dôraz kladie na osobnostne orientovanú výchovu a vzdelávanie, samostatnosť dieťaťa a podnetnosť edukačného prostredia, v ktorom sa dieťa rozvíja.

    Obsah vzdelávacieho programu
    Program obsahuje učebné texty rozdelené do 7. tematických celkov:

      1. Predprimárne vzdelávanie – formy, ciele, obsah
      2. Školská spôsobilosť dieťaťa, zákonitosti jeho vývinu a rozvoja
      3. Individualizovaný prístup vo výchove a vzdelávaní
      4. Podnetné prostredie ako prostriedok efektívnej stimulácie dieťaťa
      5. Spätná väzba a jej význam na ceste dieťaťa za poznaním
      6. Návrh rozvíjajúcich aktivít predškoláka
      7. Spôsoby diagnostikovania a hodnotenia školskej spôsobilosti

    K učebným textom ponúka praktické námety, ktoré sú súčasťou dvoch PPT prezentácií so sprievodným slovom. Súčasťou programu sú tri dištančné úlohy, test a záverečné zadanie.

    O dôležitých termínoch a výsledkoch (dištančných úloh a testu) je účastník informovaný prostredníctvom e-mailu a online platformy.

    Rozsah vzdelávacieho programu
    50 hodín

    Pre koho je program určený
    Vzdelávací program je určený učiteľom materských škôl a pedagogickým asistentom v MŠ

    Podmienky absolvovania programu:

    • aktívna účasť na online vzdelávaní (záznam o absolvovaní jednotlivých tém online),
    • kompletné vypracovanie a odovzdanie dištančných úloh podľa zadania a ich pozitívne hodnotenie lektorom,
    • úspešné absolvovanie vedomostného testu online (min. 80 % úspešnosť),
    • úspešná obhajoba záverečnej prezentácie pred trojčlennou komisiou.

    Za úspešné absolvovanie inovačného vzdelávania v rozsahu najmenej 50 hodín v súlade s plánom profesijného rozvoja školy patrí zamestnancovi príplatok za profesijný rozvoj vo výške 3 % tarifného platu.