ROZVOJ SOCIÁLNYCH A MORÁLNYCH KOMPETENCIÍ ŽIAKA ZÁKLADNEJ ŠKOLY

Popis

Vzdelávací program ponúka príležitosť pre rozvoj pedagogických kompetencií v oblasti rozvoja sociálneho správania a morálneho konania žiakov ZŠ. Po absolvovaní programu získajú pedagogickí pracovníci prehľad o teóriách sociálneho a morálneho vývinu žiaka, teoretický vstup do danej témy a praktické nástroje/metódy na rozvoj sociomorálnych kompetencií žiaka, ktoré môžu realizovať na triednických hodinách, etickej výchove, občianskej výchove a pod.

Lektor


PaedDr. Mgr. Jitka Jackulíková

Autorka pracuje ako učiteľka v ZŠ s MŠ, čiastočne ako školský psychológ a lektor pre viaceré vzdelávacie inštitúcie. Má za sebou 20 rokov praxe ako učiteľka a riaditeľka MŠ, diagnostickú a terapeutickú prax v Centre pedagogicko-psychologického poradenstva, 15 ročnú prax ako pedagóg na ZŠ a VŠ. Zaujíma sa o problematiku diagnostiky, sociálneho a morálneho vývinu, témy integrácie a inklúzie.

Obsah vzdelávacieho programu

Hlavný cieľ
Zvyšovanie kompetencií pedagógov v oblasti rozvoja sociálnych a morálnych kompetencií žiakov ZŠ

Čiastkové ciele
Získať prehľad o teóriách sociálneho a morálneho vývinu, oboznámiť sa s metódou sociometrie, poznať možnosti rozvoja sociálnych a morálnych kompetencií žiakov, oboznámiť sa s inovačnými metódami .

Program obsahuje učebné texty rozdelené do tematických celkov:

  1. Východiská k téme – predpoklady sociomorálneho správania
  2. Charakteristika žiaka
  3. Teórie morálneho vývinu
  4. Morálny a sociálny vývin
  5. Morálne usudzovanie, sociometria
  6. Sociálna interakcia učiteľ – žiak
  7. Stimulácia sociomorálneho vývinu
  8. Metódy stimulácie sociomorálneho usudzovania
  9. Stimulácia morálneho usudzovania žiakov – návrh aktivít
  10. Pedagogické príležitosti pre sociomorálny rozvoj žiaka

Účastník vzdelávania má k dispozícii 10 učebných textov, 6 nahovorených PPT prezentácií, 2 zadania dištančných úloh a test formou online platformy.

O dôležitých termínoch a výsledkoch (dištančné úlohy a test) je informovaný prostredníctvom e-mailu a online platformy.

Rozsah vzdelávacieho programu
50 hodín

Pre koho je program určený

Vzdelávací program je určený učiteľom základných škôl, špeciálnym pedagógom, školským špeciálnym pedagógom, pedagogickým asistentom v ZŠ, vychovávateľom.

Podmienky ukončenia vzdelávania:

Za úspešné absolvovanie inovačného vzdelávania v rozsahu najmenej 50 hodín v súlade s plánom profesijného rozvoja školy patrí zamestnancovi príplatok za profesijný rozvoj vo výške 3 % tarifného platu.

Cena vzdelávania:

150,00 €

Typ vzdelávania:

Inovačné vzdelávanie

Toto vzdelávanie je vhodné pre tieto typy inštitúcií:

  • Základná škola a GOŠ
  • Toto vzdelávanie je vhodné pre tieto typy profesií:

  • Učiteľ 1. stupňa ZŠ
  • Učiteľ 2. stupňa ZŠ
  • Pedagogický asistent / Vychovávateľ
  • Špeciálny pedagóg / Školský špeciálny pedagóg
  • Sociálny pedagóg
  • Link na vzdelávanie:

    https://www.raabeakademia.sk/courses/rozvoj-socialnych-a-moralnych-kompetencii-ziaka-zakladnej-skoly

    ROZVOJ SOCIÁLNYCH A MORÁLNYCH KOMPETENCIÍ ŽIAKA ZÁKLADNEJ ŠKOLY

    Neobmedzený prístup
    Všetky úrovne
    kapitoly: 19
    testy: 1
    37 študentov

    Popis

    Vzdelávací program ponúka príležitosť pre rozvoj pedagogických kompetencií v oblasti rozvoja sociálneho správania a morálneho konania žiakov ZŠ. Po absolvovaní programu získajú pedagogickí pracovníci prehľad o teóriách sociálneho a morálneho vývinu žiaka, teoretický vstup do danej témy a praktické nástroje/metódy na rozvoj sociomorálnych kompetencií žiaka, ktoré môžu realizovať na triednických hodinách, etickej výchove, občianskej výchove a pod.

    Lektor


    PaedDr. Mgr. Jitka Jackulíková

    Autorka pracuje ako učiteľka v ZŠ s MŠ, čiastočne ako školský psychológ a lektor pre viaceré vzdelávacie inštitúcie. Má za sebou 20 rokov praxe ako učiteľka a riaditeľka MŠ, diagnostickú a terapeutickú prax v Centre pedagogicko-psychologického poradenstva, 15 ročnú prax ako pedagóg na ZŠ a VŠ. Zaujíma sa o problematiku diagnostiky, sociálneho a morálneho vývinu, témy integrácie a inklúzie.

    Obsah vzdelávacieho programu

    Hlavný cieľ
    Zvyšovanie kompetencií pedagógov v oblasti rozvoja sociálnych a morálnych kompetencií žiakov ZŠ

    Čiastkové ciele
    Získať prehľad o teóriách sociálneho a morálneho vývinu, oboznámiť sa s metódou sociometrie, poznať možnosti rozvoja sociálnych a morálnych kompetencií žiakov, oboznámiť sa s inovačnými metódami .

    Program obsahuje učebné texty rozdelené do tematických celkov:

    1. Východiská k téme – predpoklady sociomorálneho správania
    2. Charakteristika žiaka
    3. Teórie morálneho vývinu
    4. Morálny a sociálny vývin
    5. Morálne usudzovanie, sociometria
    6. Sociálna interakcia učiteľ – žiak
    7. Stimulácia sociomorálneho vývinu
    8. Metódy stimulácie sociomorálneho usudzovania
    9. Stimulácia morálneho usudzovania žiakov – návrh aktivít
    10. Pedagogické príležitosti pre sociomorálny rozvoj žiaka

    Účastník vzdelávania má k dispozícii 10 učebných textov, 6 nahovorených PPT prezentácií, 2 zadania dištančných úloh a test formou online platformy.

    O dôležitých termínoch a výsledkoch (dištančné úlohy a test) je informovaný prostredníctvom e-mailu a online platformy.

    Rozsah vzdelávacieho programu
    50 hodín

    Pre koho je program určený

    Vzdelávací program je určený učiteľom základných škôl, špeciálnym pedagógom, školským špeciálnym pedagógom, pedagogickým asistentom v ZŠ, vychovávateľom.

    Podmienky ukončenia vzdelávania:

    • aktívna účasť na online vzdelávaní (záznam o absolvovaní jednotlivých tém online),
    • kompletné vypracovanie a odovzdanie dištančných úloh podľa zadania a ich pozitívne hodnotenie lektorom,
    • úspešné absolvovanie vedomostného testu online (min. 80 % úspešnosť),
    • úspešná obhajoba záverečnej prezentácie pred trojčlennou komisiou.

    Za úspešné absolvovanie inovačného vzdelávania v rozsahu najmenej 50 hodín v súlade s plánom profesijného rozvoja školy patrí zamestnancovi príplatok za profesijný rozvoj vo výške 3 % tarifného platu.