ROZVOJ VÝTVARNEJ TVORIVOSTI V MŠ

Popis
Vzdelávací program je zameraný na oboznámenie účastníkov inovačného vzdelávania s pojmami tvorivosť a motivácia a spôsobmi podpory motivácie a tvorivosti u detí v materských školách. V lekciách sa účastníci inovačného vzdelávania môžu bližšie oboznámiť s termínmi výtvarná tvorivosť, interdisciplinarita a výtvarný jazyk. Môžu sa dozvedieť aj o možnostiach a metódach prípravy projektového vyučovania a o hodnotení výtvarných aktivít v materskej škole.

Lektor


Mgr. Dominika Weissová

Mgr. Dominika Weissová (1992) v roku 2016 ukončila magisterské štúdium učiteľstva slovenského jazyka a literatúry a učiteľstva výtvarnej edukácie. Po ukončení štúdia pôsobila päť rokov ako učiteľka v PYP programe na SŠ Novohradská. V rokoch 2019 až 2021 absolvovala rozširujúce štúdium primárnej pedagogiky. V roku 2021 začala doktorandské štúdium didaktiky umelecko-výchovných predmetov na katedre výtvarnej výchovy. V dizertačnej práci vedenej prof. PaedDr. Danielou Valachovou, PhD. sa venuje výskumu fenoménu flow v kontexte výtvarnej edukácie. V súčasnosti pôsobí ako učiteľka výtvarnej výchovy a anglického jazyka na SZŠ Edulienka.

Obsah vzdelávacieho programu
Vzdelávací program obsahuje učebné texty a komentované prezentácie, ktoré ich dopĺňajú v desiatich lekciách. Na overenie praktickej implementácie odborných poznatkov sú pripravené dve dištančné úlohy.

Lekcia 01: O tvorivosti
Lekcia 02: Tvorivé učenie a výtvarná tvorivosť
Lekcia 03: Motivácia a rozvoj tvorivosti
Lekcia 04: Metódy podporujúce tvorivosť a motiváciu detí
Dištančná úloha 1 po lekcii 04
Lekcia 05: Výtvarný jazyk
Lekcia 06: Sprostredkovanie umenia
Lekcia 07: Výtvarné techniky rozvíjajúce tvorivosť detí
Dištančná úloha 2 po lekcii 07
Lekcia 08: Interdisciplinarita výtvarnej výchovy
Lekcia 09: Projektové vyučovanie
Lekcia 10: Hodnotenie
Záverečné zadanie

Rozsah vzdelávacieho programu
50 hodín

Komu je program určený:
Program je určený pedagogickým a odborným zamestnancom materských škôl, ktorí chcú zistiť, akými spôsobmi môžu rozvíjať výtvarnú tvorivosť svojich žiakov, no zároveň aj to, ako môžu byť tvorivými učiteľmi.

Podmienky absolvovania programu:
Na jeho úspešné ukončenie treba:

  1. Účasť na dištančnej forme vzdelávania a absolvovanie 10 lekcií vzdelávania.
  2. Preštudovanie všetkých lekcií. Vypracovanie a odoslanie na kontrolu zadaných dvoch dištančných úloh.
  3. Vypracovanie a prezentácia záverečného zadania pred trojčlennou komisiou v súlade s § 56 ods. 1 zákona č. 138/2019 Z. z.

Za úspešné absolvovanie inovačného vzdelávania v rozsahu najmenej 50 hodín v súlade s plánom profesijného rozvoja školy patrí zamestnancovi príplatok za profesijný rozvoj vo výške 3 % tarifného platu.

Cena vzdelávania:

150,00 €

Typ vzdelávania:

Inovačné vzdelávanie

Toto vzdelávanie je vhodné pre tieto typy inštitúcií:

  • Materská škola
  • Toto vzdelávanie je vhodné pre tieto typy profesií:

  • Učiteľ MŠ
  • Pedagogický asistent / Vychovávateľ
  • Špeciálny pedagóg / Školský špeciálny pedagóg
  • Link na vzdelávanie:

    https://www.raabeakademia.sk/courses/rozvoj-vytvarnej-tvorivosti-v-ms

    ROZVOJ VÝTVARNEJ TVORIVOSTI V MŠ

    Neobmedzený prístup
    Všetky úrovne
    kapitoly: 23
    testy: 0
    51 študentov

    Popis
    Vzdelávací program je zameraný na oboznámenie účastníkov inovačného vzdelávania s pojmami tvorivosť a motivácia a spôsobmi podpory motivácie a tvorivosti u detí v materských školách. V lekciách sa účastníci inovačného vzdelávania môžu bližšie oboznámiť s termínmi výtvarná tvorivosť, interdisciplinarita a výtvarný jazyk. Môžu sa dozvedieť aj o možnostiach a metódach prípravy projektového vyučovania a o hodnotení výtvarných aktivít v materskej škole.

    Lektor


    Mgr. Dominika Weissová

    Mgr. Dominika Weissová (1992) v roku 2016 ukončila magisterské štúdium učiteľstva slovenského jazyka a literatúry a učiteľstva výtvarnej edukácie. Po ukončení štúdia pôsobila päť rokov ako učiteľka v PYP programe na SŠ Novohradská. V rokoch 2019 až 2021 absolvovala rozširujúce štúdium primárnej pedagogiky. V roku 2021 začala doktorandské štúdium didaktiky umelecko-výchovných predmetov na katedre výtvarnej výchovy. V dizertačnej práci vedenej prof. PaedDr. Danielou Valachovou, PhD. sa venuje výskumu fenoménu flow v kontexte výtvarnej edukácie. V súčasnosti pôsobí ako učiteľka výtvarnej výchovy a anglického jazyka na SZŠ Edulienka.

    Obsah vzdelávacieho programu
    Vzdelávací program obsahuje učebné texty a komentované prezentácie, ktoré ich dopĺňajú v desiatich lekciách. Na overenie praktickej implementácie odborných poznatkov sú pripravené dve dištančné úlohy.

    Lekcia 01: O tvorivosti
    Lekcia 02: Tvorivé učenie a výtvarná tvorivosť
    Lekcia 03: Motivácia a rozvoj tvorivosti
    Lekcia 04: Metódy podporujúce tvorivosť a motiváciu detí
    Dištančná úloha 1 po lekcii 04
    Lekcia 05: Výtvarný jazyk
    Lekcia 06: Sprostredkovanie umenia
    Lekcia 07: Výtvarné techniky rozvíjajúce tvorivosť detí
    Dištančná úloha 2 po lekcii 07
    Lekcia 08: Interdisciplinarita výtvarnej výchovy
    Lekcia 09: Projektové vyučovanie
    Lekcia 10: Hodnotenie
    Záverečné zadanie

    Rozsah vzdelávacieho programu
    50 hodín

    Komu je program určený:
    Program je určený pedagogickým a odborným zamestnancom materských škôl, ktorí chcú zistiť, akými spôsobmi môžu rozvíjať výtvarnú tvorivosť svojich žiakov, no zároveň aj to, ako môžu byť tvorivými učiteľmi.

    Podmienky absolvovania programu:
    Na jeho úspešné ukončenie treba:

    1. Účasť na dištančnej forme vzdelávania a absolvovanie 10 lekcií vzdelávania.
    2. Preštudovanie všetkých lekcií. Vypracovanie a odoslanie na kontrolu zadaných dvoch dištančných úloh.
    3. Vypracovanie a prezentácia záverečného zadania pred trojčlennou komisiou v súlade s § 56 ods. 1 zákona č. 138/2019 Z. z.

    Za úspešné absolvovanie inovačného vzdelávania v rozsahu najmenej 50 hodín v súlade s plánom profesijného rozvoja školy patrí zamestnancovi príplatok za profesijný rozvoj vo výške 3 % tarifného platu.