SEBAREGULÁCIA, SEBAKONTROLA A UČENIE

POPIS
Školské prostredie je dôležitým priestorom a nevyhnutným elementom, v ktorom deti trávia väčšinu svojho času. Je nesmierne dôležité, aby bol vzťah medzi vyučujúcim a žiakom dostatočné zdravý a pevný. Neraz sa stretávame so situáciami, keď to tak nie je. Neočakávané reakcie, impulzívne správanie, výbuchy zlosti a problémy pri učení sú malou kvapkou v mori, s ktorou sú vyučujúci často konfrontovaní. Kvalita vzdelania by mala byť čo najvyššia. Efektívnou sa stane aj vtedy, keď vyučujúci bude dostatočne poznať pozadie svojich žiakov. Je nesmierne podstatné, aby porozumel dostatočne hlboko tomu, čo sa skrýva za napr. ich nežiaducim správaním nielen doma, ale i na pôde školy v priebehu vyučovacieho procesu.

Vzdelávací program sa zameriava na problematiku sebaregulácie a sebakontroly. Prináša zaujímavý výskum sebakontroly, na ktorom môžeme lepšie porozumieť reakciám detí. Identifikuje termíny – teórie sebaregulácie a sebakontroly, prináša rôzne názory autorov a ponúka hlbšie pochopenia napr. neželaných prejavov u detí. Taktiež popisuje dôležitosť seba-regulačných vlastností, ktoré sú v procese vyučovania neprehliadnuteľnými. Dôraz kladie aj na teóriu sebariadenia sa pri učení.

LEKTOR
Mgr. Petra Bajcurová

Aktívne sa venuje doučovaniu slovenského jazyka a literatúry a psychológie. Pomáha žiakom v príprave na prijímacie skúšky, maturitu a monitor. Vyštudovala učiteľstvo v aprobácii psychológia a slovenský jazyk a literatúra na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre. Pôsobila v ambulancii klinickej psychológie v Nitre ako odborná asistentka. Venuje sa práci s deťmi na súkromných hodinách. Externe participuje na písaní projektov a žiadostí o nenávratné finančné príspevky a dotácie z Európskej únie. Venuje sa tvorbe textových dokumentov a jazykovým korektúram. Vo voľnom čase najradšej maľuje abstraktné obrazy.

OBSAH VZDELÁVACIEHO PROGRAMU
Vzdelávací program obsahuje 10 učebných textov a 7 komentovaných prezentácií, ktoré ich dopĺňajú a rozširujú o praktické tipy a pomôcky na prácu s deťmi počas vyučovacieho procesu.
Na overenie zvládnutia teoretických vedomostí sú zostavené dva testy spolu s 50 položkami s výberom práve jednej správnej odpovede. Na overenie praktickej implementácie odborných poznatkov sú pripravené dve dištančné úlohy a záverečná zadanie.

  1. lekcia – Vymedzenie pojmu sebaregulácia
  2. lekcia – Sebakontrola + 1. dištančná úloha, Test 1
  3. lekcia – Riadenie ako súčasť kontroly a regulácie
  4. lekcia – Silový model
  5. lekcia – Spätnoväzbová slučka
  6. lekcia – Sebaúčinnosť ako súčasť sebaregulačnej štruktúry
  7. lekcia – Sebaregulačné predpoklady
  8. lekcia – Sebaregulujúce učenie + 2. dištančná úloha
  9. lekcia – Podpora pozitívneho sebaobrazu a sebahodnotenia, naučená bezmocnosť
  10. lekcia – Sebakontrola u detí s ADHD + Test 2
  11. lekcia – Záverečná prezentácia

ROZSAH VZDELÁVACIEHO PROGRAMU
50 hodín

PRE KOHO JE PROGRAM URČENÝ
Program je určený pedagogickým a odborným zamestnancom.

PODMIENKY  ABSOLVOVANIA PROGRAMU
Vzdelávací program prebieha dištančnou formou. Na jeho úspešné ukončenie treba preštudovať všetkých 10 lekcií, absolvovať oba testy s úspešnosťou min. 80 %, vypracovať a odoslať na kontrolu dve dištančné úlohy a na záver úspešne absolvovať záverečnú prezentáciu pred trojčlennou komisiou.

Za úspešné absolvovanie inovačného vzdelávania v rozsahu najmenej 50 hodín v súlade s plánom profesijného rozvoja školy patrí zamestnancovi príplatok za profesijný rozvoj  vo výške 3 % tarifného platu.

Cena vzdelávania:

150,00 €

Typ vzdelávania:

Inovačné vzdelávanie

Toto vzdelávanie je vhodné pre tieto typy inštitúcií:

  • Materská škola
  • Stredná škola
  • Základná škola a GOŠ
  • Toto vzdelávanie je vhodné pre tieto typy profesií:

  • Učiteľ MŠ
  • Učiteľ SŠ
  • Učiteľ 1. stupňa ZŠ
  • Učiteľ 2. stupňa ZŠ
  • Pedagogický asistent / Vychovávateľ
  • Sociálny pedagóg
  • Špeciálny pedagóg / Školský špeciálny pedagóg
  • Psychológ / Školský psychológ
  • Link na vzdelávanie:

    https://www.raabeakademia.sk/courses/sebaregulacia-sebakontrola-a-ucenie

    SEBAREGULÁCIA, SEBAKONTROLA A UČENIE

    Neobmedzený prístup
    Všetky úrovne
    kapitoly: 20
    testy: 2
    70 študentov

    POPIS
    Školské prostredie je dôležitým priestorom a nevyhnutným elementom, v ktorom deti trávia väčšinu svojho času. Je nesmierne dôležité, aby bol vzťah medzi vyučujúcim a žiakom dostatočné zdravý a pevný. Neraz sa stretávame so situáciami, keď to tak nie je. Neočakávané reakcie, impulzívne správanie, výbuchy zlosti a problémy pri učení sú malou kvapkou v mori, s ktorou sú vyučujúci často konfrontovaní. Kvalita vzdelania by mala byť čo najvyššia. Efektívnou sa stane aj vtedy, keď vyučujúci bude dostatočne poznať pozadie svojich žiakov. Je nesmierne podstatné, aby porozumel dostatočne hlboko tomu, čo sa skrýva za napr. ich nežiaducim správaním nielen doma, ale i na pôde školy v priebehu vyučovacieho procesu.

    Vzdelávací program sa zameriava na problematiku sebaregulácie a sebakontroly. Prináša zaujímavý výskum sebakontroly, na ktorom môžeme lepšie porozumieť reakciám detí. Identifikuje termíny – teórie sebaregulácie a sebakontroly, prináša rôzne názory autorov a ponúka hlbšie pochopenia napr. neželaných prejavov u detí. Taktiež popisuje dôležitosť seba-regulačných vlastností, ktoré sú v procese vyučovania neprehliadnuteľnými. Dôraz kladie aj na teóriu sebariadenia sa pri učení.

    LEKTOR
    Mgr. Petra Bajcurová

    Aktívne sa venuje doučovaniu slovenského jazyka a literatúry a psychológie. Pomáha žiakom v príprave na prijímacie skúšky, maturitu a monitor. Vyštudovala učiteľstvo v aprobácii psychológia a slovenský jazyk a literatúra na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre. Pôsobila v ambulancii klinickej psychológie v Nitre ako odborná asistentka. Venuje sa práci s deťmi na súkromných hodinách. Externe participuje na písaní projektov a žiadostí o nenávratné finančné príspevky a dotácie z Európskej únie. Venuje sa tvorbe textových dokumentov a jazykovým korektúram. Vo voľnom čase najradšej maľuje abstraktné obrazy.

    OBSAH VZDELÁVACIEHO PROGRAMU
    Vzdelávací program obsahuje 10 učebných textov a 7 komentovaných prezentácií, ktoré ich dopĺňajú a rozširujú o praktické tipy a pomôcky na prácu s deťmi počas vyučovacieho procesu.
    Na overenie zvládnutia teoretických vedomostí sú zostavené dva testy spolu s 50 položkami s výberom práve jednej správnej odpovede. Na overenie praktickej implementácie odborných poznatkov sú pripravené dve dištančné úlohy a záverečná zadanie.

    1. lekcia – Vymedzenie pojmu sebaregulácia
    2. lekcia – Sebakontrola + 1. dištančná úloha, Test 1
    3. lekcia – Riadenie ako súčasť kontroly a regulácie
    4. lekcia – Silový model
    5. lekcia – Spätnoväzbová slučka
    6. lekcia – Sebaúčinnosť ako súčasť sebaregulačnej štruktúry
    7. lekcia – Sebaregulačné predpoklady
    8. lekcia – Sebaregulujúce učenie + 2. dištančná úloha
    9. lekcia – Podpora pozitívneho sebaobrazu a sebahodnotenia, naučená bezmocnosť
    10. lekcia – Sebakontrola u detí s ADHD + Test 2
    11. lekcia – Záverečná prezentácia

    ROZSAH VZDELÁVACIEHO PROGRAMU
    50 hodín

    PRE KOHO JE PROGRAM URČENÝ
    Program je určený pedagogickým a odborným zamestnancom.

    PODMIENKY  ABSOLVOVANIA PROGRAMU
    Vzdelávací program prebieha dištančnou formou. Na jeho úspešné ukončenie treba preštudovať všetkých 10 lekcií, absolvovať oba testy s úspešnosťou min. 80 %, vypracovať a odoslať na kontrolu dve dištančné úlohy a na záver úspešne absolvovať záverečnú prezentáciu pred trojčlennou komisiou.

    Za úspešné absolvovanie inovačného vzdelávania v rozsahu najmenej 50 hodín v súlade s plánom profesijného rozvoja školy patrí zamestnancovi príplatok za profesijný rozvoj  vo výške 3 % tarifného platu.