ŠKOLSKÝ PODPORNÝ TÍM V PRAXI

Popis
Kľúčovým významom školského podporného tímu je jeho príspevok k rozvíjaniu inkluzívnej kultúry a praxe školy, na ktorej pôsobí. Čím viac podporných tímov bude v školskej praxi, tým je väčšia šanca na pozitívnu kvalitatívnu zmenu vzdelávania na Slovensku. Efektívne fungujúce podporné tímy môžu významnou mierou prispieť k zmene filozofie našich škôl. Legislatívne podhubie pre ich pôsobenie v školách bolo vytvorené. Sú však školy pripravené na prijatie tohto pro-inkluzívneho opatrenia?

Vzdelávací program účastníkom pomôže porozumieť úlohám, funkciám a významu školského podporného tímu, ako aj princípom budovania siete kvalitných väzieb a vzťahov medzi všetkými aktérmi. Dozvedia sa aké činnosti spadajú do náplne práce niektorých členov tímu a získajú predstavu o tom, ako zostaviť dobre fungujúci školský podporný tím a čo je dôležité pri jeho adaptácii.

Lektor

doc. PaedDr. Katarína Vančíková, PhD.

Autorka vedie Katedru elementárnej a predškolskej pedagogiky na Pedagogickej fakulte Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici, na ktorej pôsobí od roku 2001. Svoju doterajšiu pracovnú kariéru venovala príprave učiteliek a učiteľov predprimárneho a primárneho vzdelávania. Vo svojej prednáškovej a lektorskej činnosti sa venuje otázkam sociológie výchovy, multikultúrnej výchovy, kompenzačnej edukácie detí zo sociálne znevýhodňujúceho prostredia. Jej výskumné a publikačné aktivity sa sústreďujú okolo problematiky rovnosti šancí vo vzdelávaní a konceptu inkluzívneho vzdelávania. Bola členkou expertného tímu v rámci národného Projektu inkluzívneho vzdelávania PRINED. V rokoch 2017 – 2020 pracovala na projekte MESA 10 (Centrum pre ekonomické a sociálne analýzy) To dá rozum ako analytička pre oblasť priestupnosti vzdelávania, výstupom ktorého bol komplexný návrh odporúčaní pre skvalitnenie školstva na Slovensku. Aktuálne predsedá Ústrednej komisii pre inkluzívne vzdelávanie a vzdelávanie v špeciálnych školách pri Štátnom pedagogickom ústave.

Obsah vzdelávacieho programu
Vzdelávací program obsahuje v desiatich lekciách učebné texty a prezentácie aj komentované prezentácie, ktoré ich dopĺňajú. Na overenie zvládnutia teoretických vedomostí je zostavený test s 20 položkami s výberom práve jednej správnej odpovede.

  1. Ideové piliere inkluzívneho vzdelávania
  2. Školský podporný tím – jeho úloha a poslanie
  3. Prínos školského podporného tímu pre inkluzívny rozvoj školy
  4. Princípy efektívneho fungovania školského podporného tímu
  5. Koncepcia školského podporného tímu v kontexte podporných opatrení
  6. Pedagogický asistent ako potenciálny člen školského podporného tímu
  7. Školský špeciálny pedagóg ako člen školského podporného tímu
  8. Školský psychológ ako člen školského podporného tímu
  9. Tímové roly v školskom podpornom tíme
  10. Adaptácia školského podporného tímu a jeho riadenie

Rozsah vzdelávacieho programu
50 hodín

Pre koho je program určený
Vzdelávací program je určený pedagogickým a odborným zamestnancom materských, základných a stredných škôl.

Podmienky absolvovania programu:
Vzdelávací program prebieha dištančnou formou. Pre jeho úspešné ukončenie je potrebné preštudovať všetky lekcie, absolvovať test s úspešnosťou min. 80 % a na záver úspešne absolvovať záverečnú prezentáciu pred trojčlennou komisiou.

Za úspešné absolvovanie inovačného vzdelávania v rozsahu najmenej 50 hodín v súlade s plánom profesijného rozvoja školy patrí zamestnancovi príplatok za profesijný rozvoj vo výške 3 % tarifného platu.

Cena vzdelávania:

150,00 €

Typ vzdelávania:

Inovačné vzdelávanie

Toto vzdelávanie je vhodné pre tieto typy inštitúcií:

  • Materská škola
  • Stredná škola
  • Základná škola a GOŠ
  • Toto vzdelávanie je vhodné pre tieto typy profesií:

  • Učiteľ MŠ
  • Učiteľ SŠ
  • Učiteľ 2. stupňa ZŠ
  • Učiteľ 1. stupňa ZŠ
  • Pedagogický asistent / Vychovávateľ
  • Sociálny pedagóg
  • Logopéd / Školský logopéd / Liečebný pedagóg
  • Špeciálny pedagóg / Školský špeciálny pedagóg
  • Psychológ / Školský psychológ
  • Link na vzdelávanie:

    https://www.raabeakademia.sk/courses/skolsky-podporny-tim

    ŠKOLSKÝ PODPORNÝ TÍM V PRAXI

    Neobmedzený prístup
    Všetky úrovne
    kapitoly: 32
    testy: 1
    86 študentov

    Popis
    Kľúčovým významom školského podporného tímu je jeho príspevok k rozvíjaniu inkluzívnej kultúry a praxe školy, na ktorej pôsobí. Čím viac podporných tímov bude v školskej praxi, tým je väčšia šanca na pozitívnu kvalitatívnu zmenu vzdelávania na Slovensku. Efektívne fungujúce podporné tímy môžu významnou mierou prispieť k zmene filozofie našich škôl. Legislatívne podhubie pre ich pôsobenie v školách bolo vytvorené. Sú však školy pripravené na prijatie tohto pro-inkluzívneho opatrenia?

    Vzdelávací program účastníkom pomôže porozumieť úlohám, funkciám a významu školského podporného tímu, ako aj princípom budovania siete kvalitných väzieb a vzťahov medzi všetkými aktérmi. Dozvedia sa aké činnosti spadajú do náplne práce niektorých členov tímu a získajú predstavu o tom, ako zostaviť dobre fungujúci školský podporný tím a čo je dôležité pri jeho adaptácii.

    Lektor

    doc. PaedDr. Katarína Vančíková, PhD.

    Autorka vedie Katedru elementárnej a predškolskej pedagogiky na Pedagogickej fakulte Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici, na ktorej pôsobí od roku 2001. Svoju doterajšiu pracovnú kariéru venovala príprave učiteliek a učiteľov predprimárneho a primárneho vzdelávania. Vo svojej prednáškovej a lektorskej činnosti sa venuje otázkam sociológie výchovy, multikultúrnej výchovy, kompenzačnej edukácie detí zo sociálne znevýhodňujúceho prostredia. Jej výskumné a publikačné aktivity sa sústreďujú okolo problematiky rovnosti šancí vo vzdelávaní a konceptu inkluzívneho vzdelávania. Bola členkou expertného tímu v rámci národného Projektu inkluzívneho vzdelávania PRINED. V rokoch 2017 – 2020 pracovala na projekte MESA 10 (Centrum pre ekonomické a sociálne analýzy) To dá rozum ako analytička pre oblasť priestupnosti vzdelávania, výstupom ktorého bol komplexný návrh odporúčaní pre skvalitnenie školstva na Slovensku. Aktuálne predsedá Ústrednej komisii pre inkluzívne vzdelávanie a vzdelávanie v špeciálnych školách pri Štátnom pedagogickom ústave.

    Obsah vzdelávacieho programu
    Vzdelávací program obsahuje v desiatich lekciách učebné texty a prezentácie aj komentované prezentácie, ktoré ich dopĺňajú. Na overenie zvládnutia teoretických vedomostí je zostavený test s 20 položkami s výberom práve jednej správnej odpovede.

    1. Ideové piliere inkluzívneho vzdelávania
    2. Školský podporný tím – jeho úloha a poslanie
    3. Prínos školského podporného tímu pre inkluzívny rozvoj školy
    4. Princípy efektívneho fungovania školského podporného tímu
    5. Koncepcia školského podporného tímu v kontexte podporných opatrení
    6. Pedagogický asistent ako potenciálny člen školského podporného tímu
    7. Školský špeciálny pedagóg ako člen školského podporného tímu
    8. Školský psychológ ako člen školského podporného tímu
    9. Tímové roly v školskom podpornom tíme
    10. Adaptácia školského podporného tímu a jeho riadenie

    Rozsah vzdelávacieho programu
    50 hodín

    Pre koho je program určený
    Vzdelávací program je určený pedagogickým a odborným zamestnancom materských, základných a stredných škôl.

    Podmienky absolvovania programu:
    Vzdelávací program prebieha dištančnou formou. Pre jeho úspešné ukončenie je potrebné preštudovať všetky lekcie, absolvovať test s úspešnosťou min. 80 % a na záver úspešne absolvovať záverečnú prezentáciu pred trojčlennou komisiou.

    Za úspešné absolvovanie inovačného vzdelávania v rozsahu najmenej 50 hodín v súlade s plánom profesijného rozvoja školy patrí zamestnancovi príplatok za profesijný rozvoj vo výške 3 % tarifného platu.