SOCIÁLNA AGRESIA DETÍ V MŠ

POPIS
Materská škola je po rodine druhým priestorom, kde si deti od raného veku vytvárajú vzťahy a rozširujú sociálne spôsobilosti. Deti a učitelia prichádzajú do vzájomného kontaktu a vytvárajú formálne alebo funkčné vzťahy. Tieto vzťahy vytvárajú spoločný život v triede a ovplyvňujú jej klímu. V prípade ich ohrozenia vzniká priestor na vytváranie podmienok na vznik sociálnopatologických vzťahov s dôsledkom možného narušenia sociálnych kontaktov medzi členmi každej sociálnej skupiny.
Vzdelávací program sa zameriava na problematiku sociálnej agresie detí v materskej škole. Venuje sa agresii, agresivite, sociálnym vzťahom detí predškolského veku. Zameriava sa na špecifickú formu šikanovania – skryté agresívne správanie. Orientuje sa aj na identifikáciu, formy, prejavy a mechanizmy vzniku skrytého agresívneho správania v sociálnej skupine. Prezentuje metódy zisťovania skrytého agresívneho správania v sociálnej skupine. Predostiera inhibičné stratégie ako možnosti riešenia skryto agresívneho správania.

LEKTOR

PaedDr. Monika Homolová

Interná doktorandka, Pedagogická fakulta, Katolícka univerzita v Ružomberku, Katedra predškolskej a elementárnej pedagogiky
Vyštudovala učiteľstvo v aprobácii geografia a výtvarné umenie, predškolskú a elementárnu pedagogiku, primárne vzdelávanie a rozširujúce vzdelávanie špeciálnej pedagogiky. Pôsobila ako vychovávateľka v ŠKD a učiteľka na 1. stupni základnej školy. V pedagogickej praxi sa venovala aj deťom s poruchami učenia, správania alebo s inými špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. Momentálne sa profesijne orientuje na sociálnu agresiu detí predškolského veku a inkluzívne vzdelávanie. Okrem toho sa venuje publikovaniu odborných a vedeckých článkov v slovenských i zahraničných časopisoch a publikáciách.

OBSAH VZDELÁVACIEHO PROGRAMU
Vzdelávací program obsahuje učebné texty v desiatich lekciách a komentované prezentácie Na overenie zvládnutia teoretických vedomostí je zostavený jeden test. Na overenie praktickej implementácie odborných poznatkov sú pripravené tri dištančné úlohy a záverečná práca.

Lekcia 01: Základné pojmy, sociálne vzťahy v predškolskom veku, agresia v sociálnych kontaktoch
Lekcia 02: Skryté agresívne správanie narúšajúce sociálne vzťahy
Lekcia 03: Mechanizmus, formy a prejavy skrytého agresívneho správania v sociálnej skupine
Lekcia 04: Identifikácia skrytého agresívneho správania v sociálnej skupine
Lekcia 05: Metódy zisťovania skrytého agresívneho správania v skupine – pozorovanie, sociometria
Lekcia 06: Metódy zisťovania skrytého agresívneho správania v sociálnej skupine – kresba, komiks
Lekcia 07: Inhibičné stratégie ako možnosti riešenia skryto agresívneho správania
Lekcia 08: Modulové učenie sa v riešení latentne agresívneho správania
Lekcia 09: Preventívne aktivity a programy ako nástroj pomoci pre pedagógov
Lekcia 10: Aktivity pre usmernenie agresívneho správania

Rozsah vzdelávacieho programu
50 hodín

Komu je program určený
Vzdelávací program je určený pedagogickým a odborným zamestnancom materských škôl.

Podmienky absolvovania programu:
Na jeho úspešné ukončenie treba:

  1. Účasť na dištančnej forme vzdelávania a absolvovanie 10 lekcií vzdelávania.
  2. Preštudovanie všetkých lekcií. Vypracovanie a odoslanie na kontrolu zadaných troch dištančných úloh. Absolvovanie jedného testu s úspešnosťou min. 80 %.
  3. Vypracovanie a prezentácia záverečného zadania pred trojčlennou komisiou v súlade s § 56 ods. 1 zákona č. 138/2019 Z. z.

Za úspešné absolvovanie inovačného vzdelávania v rozsahu najmenej 50 hodín v súlade s plánom profesijného rozvoja školy patrí zamestnancovi príplatok za profesijný rozvoj vo výške 3 % tarifného platu.

Cena vzdelávania:

150,00 €

Typ vzdelávania:

Inovačné vzdelávanie

Toto vzdelávanie je vhodné pre tieto typy inštitúcií:

  • Materská škola
  • Toto vzdelávanie je vhodné pre tieto typy profesií:

  • Učiteľ MŠ
  • Pedagogický asistent / Vychovávateľ
  • Špeciálny pedagóg / Školský špeciálny pedagóg
  • Psychológ / Školský psychológ
  • Link na vzdelávanie:

    https://www.raabeakademia.sk/courses/socialna-agresia-deti-v-materskej-skole-a-jej-riesenie

    SOCIÁLNA AGRESIA DETÍ V MŠ

    Neobmedzený prístup
    Všetky úrovne
    kapitoly: 22
    testy: 1
    42 študentov

    POPIS
    Materská škola je po rodine druhým priestorom, kde si deti od raného veku vytvárajú vzťahy a rozširujú sociálne spôsobilosti. Deti a učitelia prichádzajú do vzájomného kontaktu a vytvárajú formálne alebo funkčné vzťahy. Tieto vzťahy vytvárajú spoločný život v triede a ovplyvňujú jej klímu. V prípade ich ohrozenia vzniká priestor na vytváranie podmienok na vznik sociálnopatologických vzťahov s dôsledkom možného narušenia sociálnych kontaktov medzi členmi každej sociálnej skupiny.
    Vzdelávací program sa zameriava na problematiku sociálnej agresie detí v materskej škole. Venuje sa agresii, agresivite, sociálnym vzťahom detí predškolského veku. Zameriava sa na špecifickú formu šikanovania – skryté agresívne správanie. Orientuje sa aj na identifikáciu, formy, prejavy a mechanizmy vzniku skrytého agresívneho správania v sociálnej skupine. Prezentuje metódy zisťovania skrytého agresívneho správania v sociálnej skupine. Predostiera inhibičné stratégie ako možnosti riešenia skryto agresívneho správania.

    LEKTOR

    PaedDr. Monika Homolová

    Interná doktorandka, Pedagogická fakulta, Katolícka univerzita v Ružomberku, Katedra predškolskej a elementárnej pedagogiky
    Vyštudovala učiteľstvo v aprobácii geografia a výtvarné umenie, predškolskú a elementárnu pedagogiku, primárne vzdelávanie a rozširujúce vzdelávanie špeciálnej pedagogiky. Pôsobila ako vychovávateľka v ŠKD a učiteľka na 1. stupni základnej školy. V pedagogickej praxi sa venovala aj deťom s poruchami učenia, správania alebo s inými špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. Momentálne sa profesijne orientuje na sociálnu agresiu detí predškolského veku a inkluzívne vzdelávanie. Okrem toho sa venuje publikovaniu odborných a vedeckých článkov v slovenských i zahraničných časopisoch a publikáciách.

    OBSAH VZDELÁVACIEHO PROGRAMU
    Vzdelávací program obsahuje učebné texty v desiatich lekciách a komentované prezentácie Na overenie zvládnutia teoretických vedomostí je zostavený jeden test. Na overenie praktickej implementácie odborných poznatkov sú pripravené tri dištančné úlohy a záverečná práca.

    Lekcia 01: Základné pojmy, sociálne vzťahy v predškolskom veku, agresia v sociálnych kontaktoch
    Lekcia 02: Skryté agresívne správanie narúšajúce sociálne vzťahy
    Lekcia 03: Mechanizmus, formy a prejavy skrytého agresívneho správania v sociálnej skupine
    Lekcia 04: Identifikácia skrytého agresívneho správania v sociálnej skupine
    Lekcia 05: Metódy zisťovania skrytého agresívneho správania v skupine – pozorovanie, sociometria
    Lekcia 06: Metódy zisťovania skrytého agresívneho správania v sociálnej skupine – kresba, komiks
    Lekcia 07: Inhibičné stratégie ako možnosti riešenia skryto agresívneho správania
    Lekcia 08: Modulové učenie sa v riešení latentne agresívneho správania
    Lekcia 09: Preventívne aktivity a programy ako nástroj pomoci pre pedagógov
    Lekcia 10: Aktivity pre usmernenie agresívneho správania

    Rozsah vzdelávacieho programu
    50 hodín

    Komu je program určený
    Vzdelávací program je určený pedagogickým a odborným zamestnancom materských škôl.

    Podmienky absolvovania programu:
    Na jeho úspešné ukončenie treba:

    1. Účasť na dištančnej forme vzdelávania a absolvovanie 10 lekcií vzdelávania.
    2. Preštudovanie všetkých lekcií. Vypracovanie a odoslanie na kontrolu zadaných troch dištančných úloh. Absolvovanie jedného testu s úspešnosťou min. 80 %.
    3. Vypracovanie a prezentácia záverečného zadania pred trojčlennou komisiou v súlade s § 56 ods. 1 zákona č. 138/2019 Z. z.

    Za úspešné absolvovanie inovačného vzdelávania v rozsahu najmenej 50 hodín v súlade s plánom profesijného rozvoja školy patrí zamestnancovi príplatok za profesijný rozvoj vo výške 3 % tarifného platu.