VZDĚLÁVACÍ STRATEGIE LÍNEHO UČITELE

POPIS
Z filozofie modernej Vzdělávací strategie Líného učitele môžu pedagógovia čerpať inšpiráciu pre zlepšenie svojich pedagogických zručností, získajú informácie o tom, ako vytvárať správnu klímu v triede, aké sú princípy správne používaného podporného hodnotenia, alebo aké sú zásady vhodnej komunikácie. Vďaka množstvu praktických príkladov a ukážok aktivít v triede pedagógovia nájdu inšpiráciu, ako skvalitňovať vyučovanie vo svojej praxi.

Každý učiteľ by mal mať svoju vzdelávaciu stratégiu. Práve tá ho vedie v praktickej práci v triede, hovorí mu, čo má robiť a čo by rozhodne robiť nemal. Cieľom kurzu Vzdělávací strategie Líného učitele je:

Vzdelávací program Vzdělávací strategie Líného učitele predstavuje pedagógom stratégiu ako kvalitne vzdelávať a pritom zbytočne nestrácať energiu. Líný učitel sa pri realizácii správnej vzdelávacej filozofie, s využitím psychológie, dobrej didaktiky a vhodného osobného manažmentu môže stať pedagógom, ktorý svojím prístupom v edukácii a používaním aktivizujúcich vyučovacích metód rešpektuje a rozvíja schopnosti a jedinečné vlastnosti každého dieťaťa, čo je jedným z cieľov modernej edukácie.

LEKTOR
Mgr. Robert Čapek, Ph.D.

OBSAH VZDELÁVACIEHO PROGRAMU
Kurz je štruktúrovaný do desiatich lekcií, ktoré obsahujú edukačné video a učebné texty. Záverečná lekcia obsahuje záverečnú prezentáciu so zadaním úloh na vypracovanie.

  1. Filozofie vzdělávací strategie Líného učitele
  2. Filozofie používání metod a aktivit
  3. Vzdělávací metody – praktické ukázky
  4. Diferenciace a individualizace, ale nejen to
  5. Hodnocení, obvyklé chyby
  6. Podporující hodnocení
  7. Vzájemné hodnocení žáků, sebehodnocení a hodnocení výuky
  8. Závěrečné hodnocení v pololetí a na závěr školního roku
  9. Testy a zkoušení
  10. Závěrečný úkol

ROZSAH VZDELÁVACIEHO PROGRAMU
50 hodín

PRE KOHO JE PROGRAM URČENÝ
Vzdelávací program je určený učiteľom prvého a druhého stupňa základnej školy, učiteľom strednej školy, pedagogickým asistentom a učiteľom/metodikom profesijného rozvoja

PODMIENKY  ABSOLVOVANIA PROGRAMU
Povinnosťou účastníka kurzu je pozrieť si všetky videá – prednášky k jednotlivým lekciám, naštudovať si učebné materiály a vypracovať záverečné úlohy podľa zadania v záverečnej prezentácii. Účastník na záver vzdelávacieho programu úspešne obháji záverečnú prezentáciu pred trojčlennou komisiou.

Za úspešné absolvovanie inovačného vzdelávania v rozsahu najmenej 50 hodín v súlade s plánom profesijného rozvoja školy patrí zamestnancovi príplatok za profesijný rozvoj  vo výške 3 % tarifného platu.

Cena vzdelávania:

150,00 €

Typ vzdelávania:

Inovačné vzdelávanie

Toto vzdelávanie je vhodné pre tieto typy inštitúcií:

  • Základná škola a GOŠ
  • Stredná škola
  • Toto vzdelávanie je vhodné pre tieto typy profesií:

  • Učiteľ 1. stupňa ZŠ
  • Učiteľ 2. stupňa ZŠ
  • Pedagogický asistent / Vychovávateľ
  • Špeciálny pedagóg / Školský špeciálny pedagóg
  • Link na vzdelávanie:

    https://www.raabeakademia.sk/courses/vzdelavaci-strategie-lineho-ucitele

    VZDĚLÁVACÍ STRATEGIE LÍNEHO UČITELE

    Neobmedzený prístup
    Všetky úrovne
    kapitoly: 24
    testy: 0
    162 študentov

    POPIS
    Z filozofie modernej Vzdělávací strategie Líného učitele môžu pedagógovia čerpať inšpiráciu pre zlepšenie svojich pedagogických zručností, získajú informácie o tom, ako vytvárať správnu klímu v triede, aké sú princípy správne používaného podporného hodnotenia, alebo aké sú zásady vhodnej komunikácie. Vďaka množstvu praktických príkladov a ukážok aktivít v triede pedagógovia nájdu inšpiráciu, ako skvalitňovať vyučovanie vo svojej praxi.

    Každý učiteľ by mal mať svoju vzdelávaciu stratégiu. Práve tá ho vedie v praktickej práci v triede, hovorí mu, čo má robiť a čo by rozhodne robiť nemal. Cieľom kurzu Vzdělávací strategie Líného učitele je:

    • spoznať hlavné rysy celej vzdelávacej stratégie,
    • uvedomiť si, ako správne vytvárať klímu v triede,
    • oboznámiť sa so zásadami kvalitnej výučby v oblasti metód,
    • oboznámiť sa s princípmi správne využívaného podporného hodnotenia,
    • orientovať sa v zásadách vhodnej komunikácie,
    • zvnútorniť potrebu participácie žiakov na výučbe,
    • spoznať aj ďalšie aspekty kvalitnej edukácie.

    Vzdelávací program Vzdělávací strategie Líného učitele predstavuje pedagógom stratégiu ako kvalitne vzdelávať a pritom zbytočne nestrácať energiu. Líný učitel sa pri realizácii správnej vzdelávacej filozofie, s využitím psychológie, dobrej didaktiky a vhodného osobného manažmentu môže stať pedagógom, ktorý svojím prístupom v edukácii a používaním aktivizujúcich vyučovacích metód rešpektuje a rozvíja schopnosti a jedinečné vlastnosti každého dieťaťa, čo je jedným z cieľov modernej edukácie.

    LEKTOR
    Mgr. Robert Čapek, Ph.D.

    • Lektor, pedagóg, psychológ a didaktik. Vyštudoval sociálnu pedagogiku, učiteľskú aprobáciu rodinná výchova, výchovné poradenstvo, školský manažment, získal doktoráty z pedagogiky na Univerzite Palackého v Olomouci a z psychológie na Univerzite Karlovej v Prahe.
    • Počas niekoľkých desaťročí pedagogickej praxe učil na zvláštnej, základnej, strednej i vysokej škole. Realizuje pre rôzne vzdelávacie organizácie a hlavne pre školské kolektívy semináre s pedagogicko-psychologickými témami, ako sú: líný učitel, alternatívne vyučovacie metódy, hodnotenie a sebahodnotenie žiakov, triedna a školská klíma a ďalšie.
    • Pôsobí ako lektor Komenského inštitútu, organizuje Letnú školu Líného učitele, píše blog a spravuje FB stránky Líného učitele.
    • Je autorom kníh pre učiteľov, z ktorých najzásadnejšie sú Moderní didaktika: Lexikon výukových a hodnoticích metod, Líný učitel: Jak učit dobře a efektivně, Líný učitel: Cesta pedagogického hrdiny, Líný učitel: Kompas moderního učitele a Uč jako umělec. 
    • Je spoluautorom rôznych edukačno-gaminizačných programov.

    OBSAH VZDELÁVACIEHO PROGRAMU
    Kurz je štruktúrovaný do desiatich lekcií, ktoré obsahujú edukačné video a učebné texty. Záverečná lekcia obsahuje záverečnú prezentáciu so zadaním úloh na vypracovanie.

    1. Filozofie vzdělávací strategie Líného učitele
    2. Filozofie používání metod a aktivit
    3. Vzdělávací metody – praktické ukázky
    4. Diferenciace a individualizace, ale nejen to
    5. Hodnocení, obvyklé chyby
    6. Podporující hodnocení
    7. Vzájemné hodnocení žáků, sebehodnocení a hodnocení výuky
    8. Závěrečné hodnocení v pololetí a na závěr školního roku
    9. Testy a zkoušení
    10. Závěrečný úkol

    ROZSAH VZDELÁVACIEHO PROGRAMU
    50 hodín

    PRE KOHO JE PROGRAM URČENÝ
    Vzdelávací program je určený učiteľom prvého a druhého stupňa základnej školy, učiteľom strednej školy, pedagogickým asistentom a učiteľom/metodikom profesijného rozvoja

    PODMIENKY  ABSOLVOVANIA PROGRAMU
    Povinnosťou účastníka kurzu je pozrieť si všetky videá – prednášky k jednotlivým lekciám, naštudovať si učebné materiály a vypracovať záverečné úlohy podľa zadania v záverečnej prezentácii. Účastník na záver vzdelávacieho programu úspešne obháji záverečnú prezentáciu pred trojčlennou komisiou.

    Za úspešné absolvovanie inovačného vzdelávania v rozsahu najmenej 50 hodín v súlade s plánom profesijného rozvoja školy patrí zamestnancovi príplatok za profesijný rozvoj  vo výške 3 % tarifného platu.